Πρώτη γνωριμία: Τα πρώτα δευτερόλεπτα κάνουν τη διαφορά
Πρώτη γνωριμία: Όπως έχουμε ακούσει πολλές φορές, αρκούν μόνο 3 δευτερόλεπτα για να αποφασίσουμε κάποια πράγματα για ένα άνθρωπο που μόλις γνωρίσαμε.
Δυστυχώς ή ευτυχώς αυτές οι πρώτες στιγμές σχηματίζουν μια πρώτη εικόνα για εμάς. Μέσα σε αυτά τα 3 δευτερόλεπτα μπορεί κάποιος να αποφασίσει αν σε συμπαθεί, αν θα σε προσλάβει ή αν του αρέσεις ερωτικά. Οι σκέψεις αυτές έχουν να κάνουν με την εμφάνισή σου, το ντύσιμό σου και τις γωνίες του προσώπου σου.
Για να δούμε αναλυτικά ποια είναι τα στοιχεία που δημιουργούν τις εντυπώσεις...
1. Υπεροχή (για τους άντρες)
Σύμφωνα με μια έρευνα, οι άντρες με ξυρισμένα κεφάλια υπερισχύουν τελικά σε σχέση με εκείνους που έχουν μαλλιά.
2. Επιθετικότητα
Ένα καναδικό πείραμα με φοιτήτριες διαπίστωσε ότι οι γυναίκες είναι σε θέση να εκτιμήσουν με ακρίβεια πόσο επιθετικοί ήταν 37 διαφορετικοί άνδρες, αφού έβλεπαν μια φωτογραφία των προσώπων τους για 39 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Οι ερευνητές μέτρησαν την επιθετικότητα βάζοντας τους άντρες που απεικονίζονται, να παίζουν ένα παιχνίδι υπολογιστή στο οποίο είχαν την επιλογή να κλέψουν πόντους από έναν άλλο παίκτη.
Οι ερευνητές βρήκαν επίσης μια σύνδεση μεταξύ των ανδρών με μεγαλύτερη αναλογία πλάτους και ύψος προσώπου (ανεξάρτητα από τις εκφράσεις τους) και επίπεδα επιθετικότητας. Υποστήριξαν ότι θα μπορούσε να οφείλεται στο ότι οι εκφράσεις θυμού περιλαμβάνουν το χαμήλωμα του φρυδιού και το ανασήκωμα του άνω χείλους, γεγονός που αυξάνει αυτή την αναλογία.
3. Εμπιστοσύνη
Οι ερευνητές του Princeton διαπίστωσαν πως χαρακτηριστικά όπως η ικανότητα, η γοητεία, η ελκυστικότητα και η επιθετικότητα ποικίλλουν, ανάλογα με το πόση ώρα το υποκείμενο (αυτός που κρίνει) κοιτάζει το αντικείμενο (αυτόν που κρίνεται). Το ζήτημα της αξιοπιστίας όμως ξεκαθαρίζεται από πολύ νωρίς. Μέσα σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου δηλαδή, έχει ήδη αποφασίσει κανείς αν μπορεί να σε εμπιστευτεί – και δύσκολα του αλλάζεις το μυαλό.
4. Εξυπνάδα
Μια έρευνα βρίσκει μια δυνατή σύνδεση ανάμεσα στην καλή οπτική επαφή και την αντίληψη κάποιου περί υψηλής νοημοσύνης. Το να τον κοιτάς, ενώ μιλάς, είναι βασικό στοιχείο συμπεριφοράς. Συσχετίζεται σημαντικά με το IQ, και συμβάλλει στο να σε εκλαμβάνει κανείς ως εξυπνότερη.
5. Κοινωνικό status
Μια ολλανδική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσοι φορούν ρούχα από επώνυμα brands ή οίκους μόδας, αντιμετωπίστηκαν ως άτομα με υψηλότερο κοινωνικό status. Το στοιχείο της δυνατότητας κατανάλωσης πολυτελών ειδών διευκόλυνε τις κοινωνικές συνδιαλλαγές.
6. Επιτυχία
Μια άλλη έρευνα από τη Βρετανία και την Τουρκία κατέληξε στο ότι οι άντρες που φορούν καλοραμμένα κοστούμια, κρίνονται ως πολύ πιο επιτυχημένοι απ’ ότι εκείνοι που φορούν ό,τι βρίσκουν. Επίσης θεωρούνται ως εκείνοι που βγάζουν τα περισσότερα χρήματα, έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και είναι πιο αξιόπιστοι.
7. Αυτοπεποίθηση
Μια μελέτη του 2008 γύρω από το επάγγελμα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι έχουν περισσότερες πιθανότητες να βρουν δουλειά, αν εντυπωσιάσουν κάποιον με μια χειραψία – γιατί αυτή η κίνηση δείχνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Επίσης, ο τόνος της φωνής σου μπορεί να μαρτυρά αν σε θεωρείς ή όχι αρκετά ικανή. Η έρευνα υποστηρίζει πως μια χαμηλότερη, αλλά πιο δυναμική σε εύρος φωνή, βοηθά στο να δείχνει κανείς πιο σίγουρος για τον εαυτό του. Η στάση του σώματος, αλλά και η οπτική επαφή συμβάλλουν επίσης στο να δώσεις την εντύπωση της εμπιστοσύνης.