Πρόεδρος Εργαζομένων ΟΣΕ: Χρειαζόμαστε 1000 εργαζόμενους για να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα τρένα
Για το απίστευτο συμβάν του προαστιακού που μπήκε στις γραμμές του μετρό μίλησε ο κ. Τσικαλάκης, Πρόεδρος των Εργαζόμενων ΟΣΕ.
«Το συγκεκριμένο τμήμα είναι πλήρως τηλεδιοικούμενο. Έχει τηλεδιοίκηση, έχει φωτοσήμανση, έχει σύστημα επικοινωνίων το εν λόγω σημείο. Όπως έγινε το συγκεκριμένο συμβάν δεν θα γινόταν ποτέ μετωπική σύγκρουση, γιατί άλλο τρένο θα βρισκόταν στην ίδια γραμμή, μπροστά ή πίσω από τον συρμό του προαστιακού», είπε ο κ. Νίκος Τσικαλάκης μιλώντας σε πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1.
Ως προς την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, ο κ. Τσικαλάκης σημείωσε ότι «Έχουμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις. Το σωματείο ζητά εδώ και χρόνια να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, για να φτάσουμε σε αυτό που η πολιτεία έχει ορίσει ως προσωπικό ασφάλειας, ήτοι 2.100 εργαζόμενοι. Σήμερα εργάζονται στον ΟΣΕ 585 μόνιμοι υπάλληλοι και 360 συμβασιούχοι και ακόμη 124 συνάδελφοι που είναι ορισμένου χρόνου, άρα συνολικά δεν ξεπερνάμε τα 1.000 άτομα, που σημαίνει ότι για να λειτουργήσει με ασφάλεια λείπουν άλλοι τόσοι κι ακόμη παραπάνω».
Σχετικά με την αναφορά του ότι ο σιδηρόδρομος σήμερα στην Ελλάδα «δεν λειτουργεί με ασφάλεια» ο κ. Τσικαλάκης σημείωσε ότι «δεν καταργείται η ασφάλεια, απλώς δεν μπορεί να προχωρήσει σε περισσότερες διαδικασίες, δηλαδή σε περισσότερα δρομολόγια. Θα είχε περίπου άλλα τόσα δρομολόγια ο σιδηρόδρομος, είναι θέμα στελέχωσης».
Εξήγησε ακόμη ότι το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, που θα αυξήσει σημαντικά την ασφάλεια και την αποτροπή ατυχημάτων «πρέπει να εγκατασταθεί και στους συρμούς. Ο ΟΣΕ στην υποδομή του το έχει εγκαταστήσει, πρέπει να το εγκαταστήσει και η Hellenic Train στους συρμούς».
«Η υποστελέχωση είναι ένα από τα προβλήματα. Είτε στα Τέμπη είτε εδώ η διαδικασία κίνησης των συρμών υπόκειται σε συγκεκριμένη διαδικασία. Ο Κανονισμός Κίνησης των συρμών θα πρέπει να γίνει πιο αυστηρός», τόνισε ο Πρόεδρος των Εργαζόμενων στον ΟΣΕ.