Πόσο αληθινή είναι η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
![Caption Caption](https://cdn.flash.gr/portal-img/art_featured/19/tesla-charging.jpg?crop=970,600,0,0)
Οι αναφορές, πολιτών σε Διευθύνσεις Καταναλωτών λένε ότι σχεδόν τα μισά από τα Ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερη αυτονομία από αυτή που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν επίσης και μερικά μοντέλα, που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις τους.
Η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων δεν ήταν και δεν είναι ακριβής. Τα στοιχεία εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το δρόμο, τις καιρικές συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης, αλλά και μια λίστα άλλων παραγόντων, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν τη χιλιομετρική απόσταση, στην οποία μπορούν να κινηθούν.
![tesla-s.jpg tesla-s.jpg](/image/original/19/tesla-s.jpg)
Το θέμα εξέτασε και η Consumer Reports, η οποία έκανε τη δική της έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας ξαφνιάζουν. Για όσους δεν την γνωρίζουν η Consumer Reports (πρώην Consumers Union), είναι ένας Αμερικανικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός καταναλωτών αφιερωμένος στις ανεξάρτητες δοκιμές προϊόντων, την έρευνα με γνώμονα τον καταναλωτή, τη δημόσια εκπαίδευση και την υπεράσπιση τους.
Η Consumer Reports έκανε μία δοκιμή με ταχύτητα 112, 6χλμ/ώρα σε αυτοκινητόδρομο, με πλήρως φορτισμένα οχήματα τα οποία είχαν από 3.220 ως 14.140χλμ στο χιλιομετρητή. Η0 εξωτερική θερμοκρασία κυμαίνονταν από 21 ως και 32ο C κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Ακόμη και σε ιδανικές συνθήκες όπως αυτές, σχεδόν τα μισά από τα 22 ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ανταποκρίθηκαν στις εκτιμήσεις της αυτονομίας σύμφωνα με την Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA).
![fordf150lightning.jpg fordf150lightning.jpg](/image/original/19/fordf150lightning.jpg)
Τα μοντέλα της Ford, της Lucid και της Tesla ήταν αυτά με την μεγαλύτερη απόκλιση. Το Model S έπεσε… έξω κατά 62.7χλμ από την εκτίμηση των 650χλμ και το Lucid Air απέτυχε κατά 64,37χλμ. Τη μεγαλύτερη διαφορά είχε το F-150 Lightning , το οποίο πέτυχε μόνο 434 αντί των 514χλμ της αυτονομίας που δήλωνε στην EPA.
![lucid.jpg lucid.jpg](/image/original/19/lucid.jpg)
Όμως δεν ήταν μόνο αυτά τα τρία που… ξέφυγαν. Τα ηλεκτρικά της Audi, της Hyundai, της Nissan και της Kia έπεσαν επίσης κάτω από τις τιμές που είχαν ανακοινώσει με διαφορά 32χλμ αλλά με λιγότερα από 32χλμ. Το Nissan Ariya, για παράδειγμα, ήταν μόλις 6,5χλμ κάτω, ενώ το Ioniq 6 μόλις 8 χιλιόμετρα.
![bmw-ix.jpg bmw-ix.jpg](/image/original/19/bmw-ix.jpg)
Όμως δεν ήταν όλα άσχημα. Τα ηλεκτρικά μοντέλα της BMW ξεπέρασαν τις αξιολογήσεις EPA – κατά πολύ. Το i4 ήταν 75χλμ καλύτερο από την εκτίμηση ενώ το iX ήταν 74.
Η πιο επιτυχημένη ήταν η Mercedes-Benz EQE, η οποία έφτασε τα 534χλμ αυτονομίας, τιμή η οποία είναι καλύτερη κατά 112χλμ από την επίσημη τιμή που έχει ανακοινωθεί
Ο πίνακας της Consumer Reports
Μοντέλο Αξιολόγηση EPA Αυτονομία Δοκιμής CR
- Audi Q4 50 E-Tron Premium Plus 387χλμ 363χλμ
- BMW i4 M50 436χλμ 511χλμ
- BMW iX xDrive50 521χλμ 595χλμ
- Ford F-150 Lightning Lariat 514χλμ 434 χλμ
- Ford Mustang Mach-E Premium AWD ER: 434χλμ 481 χλμ
- Genesis Electrified GV70 Advanced: 279χλμ 354χλμ
- Genesis GV60 Advanced : 399χλμ 403χλμ
- Hyundai Ioniq 5 SEL AWD: 411χλμ 429 χλμ
- Hyundai Ioniq 6 SEL AWD: 434χλμ 426χλμ
- Kia EV6 Wind AWD: 440χλμ 445χλμ
- Kia Niro EV Wind: 407χλμ 384χλμ
- Lexus RZ 450e Premium: 354χλμ 325χλμ
- Lucid Air Touring: 617χλμ 553χλμ
- Mercedes-Benz EQE 350 4Matic: 418χλμ 534χλμ
- Mercedes-Benz EQE SUV 350 4Matic: 407χλμ 457 χλμ
- Mercedes-Benz EQS 580 4Matic: 547χλμ 611χλμ
- Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: 458χλμ 505χλμ
- Nissan Ariya Platinum+ AWD: 413χλμ 407χλμ
- Rivian R1T: 505χλμ 553χλμ
- Subaru Solterra Limited: 357χλμ 337χλμ
- Tesla Model S Long Range: 651χλμ 589χλμ
- Volkswagen ID.4 Pro S AWD: 386χλμ 407χλμ