Πού θα στηθούν και πώς θα λειτουργούν οι κάμερες που θα στέλνουν απευθείας την κλήση στην εφορία
Σε πρώτη φάση, θα μπουν σε λειτουργία αυτές οι κάμερες που σκοπό θα έχουν να ελέγχουν την παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη.
Περνάμε χιλιάδες ώρες της ζωής μας στο τιμόνι, εγκλωβισμένοι στην κίνηση και με το πόδι στον συμπλέκτη για να αλλάζουμε από πρώτη σε δευτέρα. Ενίοτε βέβαια, πατάμε και το γκάζι, έστω κι αν το φανάρι είναι πορτοκαλί. Οι νέες κάμερες που θα τοποθετηθούν σε κομβικά σημεία της Αττικής ωστόσο, έρχονται να βάλουν ένα τέλος τόσο στο μαρτύριο της κίνησης, όσο και στις παραβάσεις του φωτεινού σηματοδότη, όπου οι περισσότεροι είναι επιρρεπείς.
Όπως εξήγησε στην εκπομπή «Πρωινή ζώνη» του Action 24 ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος οδικής ασφάλειας Αττικής, Κωνσταντίνος Μαρκουίζος, το επόμενο διάστημα πρόκειται να τοποθετηθούν 388 κάμερες σε 97 κόμβους πολυσύχναστων δρόμων και σε σημεία που έχει παρατηρηθεί ότι γίνονται οι περισσότερες τροχαίες παραβάσεις.
Σε πρώτη φάση, θα μπουν σε λειτουργία αυτές οι κάμερες που σκοπό θα έχουν να ελέγχουν την παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη. Σε κάθε παράβαση, το πρόστιμο που αναλογεί θα πηγαίνει απευθείας στην εφορία, ενώ ως παράβαση θα καταγράφεται ακόμη και το να περάσει κανείς με πορτοκαλί.
Ακόμη κι αυτή η μικρή αλλαγή ωστόσο, αναμένεται να επιφέρει βελτίωση στο κυκλοφοριακό, όπως είπε ο Κωνσταντίνος Μαρκουίζος: «Όποιος περνάει κόκκινο φανάρι εγκληματεί κατά του εαυτού του και εναντίον ανυποψίαστων περαστικών. Είναι εγκληματική ενέργεια, κακουργηματική ενέργεια γιατί προφανώς -όταν περνάς το κόκκινο φανάρι- έχεις δόλο να σκοτώσεις μια οικογένεια. Είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσεις κακό. Όταν κάποιος πηγαίνει και μπλοκάρει το κέντρο του κόμβου και δεν αφήνει τους άλλους που έχουν πράσινο να περάσουν, δημιουργεί ένα μεγάλο πρόβλημα στο κυκλοφοριακό, οπότε και σε αυτό θα υπάρξει βελτίωση».
Στον κόμβο Ποσειδώνος και Καλαμακίου, όπου έχει τοποθετηθεί μία από τις κάμερες, ο Κωνσταντίνος Μαρκουίζος εξήγησε ότι «είχαν καταγραφεί 160-200 παραβιάσεις την ημέρα, δηλαδή 15-20 την ώρα. Όταν συνειδητοποίησε ο κόσμος ότι υπάρχουν κάμερες, αυτός ο αριθμός έπεσε στις 5 παραβάσεις την ημέρα. Όταν κατάλαβαν ότι αυτές δεν καταγράφουν και δεν στέλνουν πρόστιμα, φτάσαμε πάλι στις 160 παραβάσεις».
Όπως ειπώθηκε, το ελεγκτικό συνέδριο έχει ήδη δώσει το πράσινο φως για την τοποθέτηση 388 καμερών σε 97 κόμβους, που ρυθμίζονται με φωτεινό σηματοδότη και «μόλις δίνεται η εντολή για να ανάψει το κόκκινο φανάρι, η κάμερα θα αρχίζει να καταγράφει βίντεο και εικόνες. Τόσο αυτός που έχει περάσει το κόκκινο φανάρι, όσο και αυτός που έχει μείνει στάσιμος πάνω στη διάβαση ή στο κέντρο του κόμβου, θα θεωρείται ότι έχει παραβιάσει κόκκινο σηματοδότη».
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουίζος εξήγησε πως η επιλογή των κόμβων θα γίνει από το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και την Τροχαία, βάσει στατιστικών και μετρήσεων, ανάλογα με το πού έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει έντονη παραβατικότητα.