Ψώνια την τελευταια στιγμή: Πως θα λειτουργήσουν σήμερα και αύριο τα καταστήματα
Στην τελική ευθεία για τις χριστουγεννιάτικες αγορές είναι οι καταναλωτές ενώ τα εμπορικά καταστήματα λειτουργούν σε ρυθμούς εορταστικού ωραρίου.
- Τα εμπορικά καταστήματα σήμερα, Σάββατο 23 Δεκεμβρίου είναι ανοιχτά από τις 9 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα.
- Αύριο, Κυριακή 24 Δεκεμβρίου τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοικτά από τις 11 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα.
- Το ίδιο ωράριο ισχύει και για την ερχόμενη Κυριακή, 31 Δεκεμβρίου, την τελευταία του 2023.
- Την Δευτέρα 25 και την Τρίτη 26 Δεκεμβρίου καθώς και τη Δευτέρα 1 Ιανουαρίου και την Τρίτη 2 Ιανουαρίου τα καταστήματα θα είναι κλειστά.
Στο εορταστικό ωράριο εντάσσονται και τα σούπερ μάρκετ που ειδικά για παραμονή Χριστουγέννων 24/12 και Παραμονή Πρωτοχρονιάς 31/12 το ωράριο τους θα είναι ως εξής:
Σκλαβενίτης: 11:00 - 20:00
ΑΒ Βασιλόπουλος: 11:00 - 20:00
My Market: 11:00 - 20:00
Μασούτης: 11:00 - 20:00
Market in: Δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση (Πιθανόν 11:00 - 20:00)
Lidl: Δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση (Πιθανόν 11:00 - 20:00)
Συστάσεις για τις αγορές της τελευταίας στιγμής
Με τα Χριστούγεννα μόλις δύο ημέρες μακριά, οι περισσότεροι σπεύδουν για να πραγματοποιήσουν τις εορταστικές αγορές της τελευταίας στιγμής.
Ωστόσο, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στο πως θα δαπανήσουν τα χρήματα τους. Ακολουθούν ορισμένες χρήσιμες συμβουλές για τις χριστουγεννιάτικες αγορές σας:
1. Για κάθε αγορά, οι καταναλωτές πρέπει να επιμένουν, στην έκδοση απόδειξης πληρωμής. Τόσο σε περίπτωση αλλαγής του προϊόντος, αλλά και γιατί υπάρχει πάντα το επιπρόσθετο δέλεαρ από την εφαρμογή Appodixi της ΑΑΔΕ.
2. Αν η κατάσταση του οικογενειακού προϋπολογισμού δεν επιτρέπει την αγορά όσων επιθυμεί ο καταναλωτής, καλό θα ήταν να μην προσφεύγει σε καταναλωτικά δάνεια ή πιστωτικές κάρτες. Όλα τα δάνεια και οι κάρτες, άσχετα με την ονομασία τους (καταναλωτικά, προσωπικά, χρυσές, ασημένιες ή χάλκινες πιστωτικές κάρτες) είναι «χρήμα μετρητό». Σε πολύ μικρό διάστημα, ο πελάτης θα κληθεί να αποπληρώσει τις δόσεις.
3. Να μην συγχέεται η ιδεατή εικόνα που προβάλλουν οι διαφημίσεις για τα Χριστούγεννα. Η ωραιοποιημένη εικόνα της τηλεόρασης είναι βέβαιο ότι διαφέρει, από την πραγματικότητα.
4. Πρέπει οι αγορές να έχουν προγραμματιστεί. Συνίσταται οι καταναλωτές να κάνουν κατάλογο, με τα προϊόντα και τα άλλα αγαθά, για κάθε μέλος της οικογένειας, που θέλουν να αγοράσουν. Είναι σημαντικό να μην υπάρχει απόκλιση από τον προγραμματισμό. Η αγορά είναι ελκυστική, οι βιτρίνες στολισμένες και η γιορτινή διάθεση, είναι πιθανόν να οδηγήσει στην υπερκατανάλωση.
5. Για τα τυποποιημένα είδη, τις συσκευές, τα στολίδια κ.λπ., είναι χρήσιμο να γίνει «μίνι» έρευνα της αγοράς. Ας γίνει επίσκεψη σε, τουλάχιστον, 2-3 ηλεκτρονικά καταστήματα, που πωλούν ομοειδή προϊόντα. Είναι βέβαιο ότι θα διαπιστωθούν ουσιώδεις διαφορές, στις τιμές, που αξίζουν το χρόνο που δαπανήθηκε.
6. Προτιμάται η αγορά των προϊόντων από καταστήματα, όχι από πλανόδιους πωλητές, τους οποίους δεν θα μπορεί να ξαναβρεί ο πελάτης, ώστε να αποζημιωθεί σε περίπτωση, που το προϊόν είναι ελαττωματικό.
7. Για τα συσκευασμένα προϊόντα πάντα να διαβάζεται με προσοχή η ετικέτα, (χώρα κατασκευής, σύνθεση προϊόντος, διεύθυνση κατασκευαστή ή εισαγωγέα) και τις οδηγίες χρήσης.
8. Οι προμηθευτές είναι υποχρεωμένοι να παράσχουν οδηγίες χρήσης, στα ελληνικά.
9. Πριν γίνει αγορά χριστουγεννιάτικων στολιδιών ή παιδικών παιχνιδιών, ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται για τις προδιαγραφές ασφάλειάς τους.
10. Τέλος, αξίζει να αξιοποιηθεί η ευκαιρία για το Καλάθι του Άη-Βασίλη και το Χριστουγεννιάτικο Καλάθι.