Πώς η Τέιλορ Σουίφτ παρακάμπτει τους παραδοσιακούς εκδότες και βγάζει περισσότερα λεφτά
Με αυτή την κίνηση, να εξαιρέσει τους εκδότες, η Σουίφτ εξασφάλισε ότι θα έπαιρνε περισσότερα από τα έσοδα του βιβλίου.
Η σουπερ σταρ της ποπ Τέιλορ Σουίφτ είναι μια μηχανή παραγωγής χρήματος -και το αποδεικνύει για μια ακόμη φορά- με τον τρόπο που επιλέγει να δημοσιεύσει το τελευταίο αυτοβιογραφικό της βιβλίο, τις αναμνήσεις από τη σειρά συναυλιών της, το "The Eras Tour Book" που αποφάσισε να το κυκλοφορήσει αποκλειστικά στο Target, παρακάμπτοντας τους παραδοσιακούς εκδοτικούς οίκους.
Με αυτή την κίνηση, να εξαιρέσει τους εκδότες, η Σουίφτ εξασφάλισε ότι θα έπαιρνε περισσότερα από τα έσοδα του βιβλίου. Η Σουίφτ έχει κάνει παρόμοιες κινήσεις με τη μουσική της και την ταινία «Eras Tour». Η Τέιλορ Σουίφτ ανακοίνωσε ότι το βιβλίο με παρασκήνια από την τελευταία της περιοδεία Eras θα κοστίζει 39,99 δολάρια, θα κυκλοφορήσει στην επικείμενη Black Friday και θα προσφέρει μια ματιά στην τελευταία σειρά συναυλιών, που έσπασε κάθε ρεκόρ! Η ανατροπή; Το βιβλίο θα κυκλοφορήσει μόνος του από τις νεοπαγεί εκδόσεις Τέιλορ Σουίφτ.
Η δισεκατομμυριούχος ποπ σταρ παρακάμπτει τους παραδοσιακούς εκδότες και διανομείς, κυκλοφορώντας αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας Target. Σε μια εποχή που τα βιβλία διασημοτήτων μπορούν να αποφέρουν εκατομμύρια δολάρια για τους εκδότες, η Σουίφτ εξασφάλισε ότι θα μπλοκάρει τους μεσάσοντες και έτσι θα εξασφαλίσει για την ίδια μεγαλύτερο μερίδιο εσόδων.
Η κίνηση δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη. Έχει μια ιστορία να διαμορφώνει τους δικούς της επιχειρηματικούς κανόνες - και να αποσπά κάθε δεκάρα από τους σούπερ θαυμαστές της. Είτε πρόκειται για τις επανακυκλοφορίες των άλμπουμ της είτε για τη στρατηγική της στις περιοδείες, η Τέιλορ Σουίφτ έχει επανειλημμένα δείξει την ικανότητα να μεγιστοποιεί τα κέρδη της.
Δεν χρειάζεται τους πόρους που παρέχουν οι εκδότες
Για δεκαετίες, οι εκκολαπτόμενοι συγγραφείς είχαν τον ίδιο στόχο: Να αποκτήσουν έναν μεγάλο εκδότη, οι πέντε μεγαλύτεροι στις ΗΠΑ σήμερα είναι οι Penguin Random House, Simon & Schuster, Macmillan, HarperCollins και Hachette.
Αλλά αυτό το όνειρο φαίνεται υπερβολικό τα τελευταία χρόνια, καθώς αυτές οι εταιρείες επικεντρώνονται στην επένδυση σε αυτά που θεωρούν «σίγουρα στοιχήματα», όπως τα βιβλία διασημοτήτων. Γίνεται, έτσι, ολοένα και πιο δύσκολο για νέους συγγραφείς να εισχωρήσουν στην παραδοσιακή εκδοτική βιομηχανία, με αποτέλεσμα ορισμένοι να σκέφτονται την αυτοέκδοση ως εναλλακτική. Υπάρχουν πλεονεκτήματα στο μοντέλο της αυτοέκδοσης — το πιο σημαντικό είναι ότι μπορείτε να κρατήσετε περισσότερα από τα χρήματα που βγάζει το βιβλίο σας.
Οι συγγραφείς που εργάζονται με παραδοσιακούς εκδότες κερδίζουν χρήματα μέσω προκαταβολών και δικαιωμάτων επί των πωλήσεων βιβλίων, τα οποία, σύμφωνα με το PublishDrive, συνήθως κυμαίνονται μεταξύ 10% και 15%.
Οι συγγραφείς που επιλέγουν να εκδόσουν μόνοι τους τα βιβλία τους μπορούν να λάβουν πολύ μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων και να διατηρήσουν τον δημιουργικό έλεγχο των έργων τους. Μπορούν επίσης να είναι πιο ευέλικτοι, βγάζοντας βιβλία νωρίτερα από τα δύο χρόνια που χρειάζονται συχνά για να εκδοθούν παραδοσιακά.
Υπάρχουν ακόμα πλεονεκτήματα στη χρήση του παραδοσιακού εκδοτικού μοντέλου, κυρίως πρόσβαση σε τυπογραφεία, διανομείς, μέσα ενημέρωσης και προσωπικό που μπορεί να προωθήσει το βιβλίο για έναν συγγραφέα.
Αλλά η Σουίφτ, αναμφισβήτητα το πιο διάσημο πρόσωπο που κατάφερε ποτέ να ρίξει το παραδοσιακό μονοπάτι των εκδόσεων, δεν απαιτεί τους πόρους που χρειάζεται ένας τυπικός συγγραφέας που έχει εκδόσει μόνο του βιβλία του. Ως συγγραφέας που δημοσιεύει τον εαυτό της, μπορεί να καρπωθεί τα οφέλη του μοντέλου χωρίς ιδιαίτερο ρίσκο, επειδή τα χρήματα που απαιτούνται για να γράψει και να πλασάρει ένα βιβλίο μετά βίας θα κάνουν ένα βαθούλωμα στην κατώτατη γραμμή της. Επιπλέον, στο Target, έχει ενσωματωμένο διανομέα για το βιβλίο της που εμπιστεύεται.
Η Σουίφτ έχει μια μακροχρόνια σχέση με τον πωλητή λιανικής, κυκλοφορώντας συχνά αποκλειστικές εκδόσεις των άλμπουμ της που περιλαμβάνουν τραγούδια που οι θαυμαστές της δεν μπορούν να ακούσουν πουθενά αλλού. Το κατάστημα προειδοποίησε τους θαυμαστές ότι το βιβλίο ήταν πιθανό να εξαντληθεί γρήγορα. Το πιο σημαντικό, έχει τα Swifties.
Το πιστό κοινό της Σουίφτ είναι το μεγαλύτερο ατού της
Όπως έδειξαν οι πωλήσεις του άλμπουμ και των συναυλιών της Σουίφτ, οι οπαδοί της στα social media είναι έτοιμοι να αγοράσουν ό,τι πουλάει — και αυτό είναι πιθανό να παραμείνει αληθινό για το βιβλίο της.
«Η Taylor Swift είναι πραγματικά, νομίζω, η μοναδική διασημότητα της οποίας ο πραγματικός αριθμός οπαδών σχετίζεται με τις πωλήσεις», δήλωσε η Courtney Maum, συγγραφέας και ειδικός σε εκδόσεις που εργάζεται στον κλάδο για 20 χρόνια.
Η Jessica Maddox, αναπληρώτρια καθηγήτρια ψηφιακών μέσων στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα, η οποία αυτοαποκαλείται Swiftie, είπε στο Business Insider ότι η διαδικτυακή δύναμη της Σουίφτ ήταν εμφανής στο γεγονός ότι οι ιστότοποι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει στην πραγματικότητα για να φιλοξενήσουν την τραγουδίστρια – αυτό που αποκαλεί «πλατφόρμα της Τέιλορ Σουίφτ».
Όταν η Σουίφτ επρόκειτο να κυκλοφορήσει το "The Tortured Poets Department" τον Απρίλιο, η πλατφόρμα X απαγόρευσε τις αναζητήσεις για διαρροές του άλμπουμ, βοηθώντας να διασφαλιστεί ότι οι άνθρωποι δεν θα άκουγαν τις πειρατικές εκδόσεις του. Και αφού η μουσική του Universal Music Group αφαιρέθηκε από το TikTok στις αρχές του 2024, η Σουίφτ μπόρεσε να κλείσει τη δική της συμφωνία για να επαναφέρει τη μουσική της στην εφαρμογή.
Η σχέση της Σουίφτ με τους ιστότοπους είναι αμοιβαία επωφελής. Οι Swifties συρρέουν κοντά τους για να μοιραστούν θεωρίες σχετικά με τα επερχόμενα έργα ή τι μπορεί να σημαίνουν οι στίχοι στα τραγούδια της, και έχει ένα ενσωματωμένο δίκτυο μάρκετινγκ.
Η Maddox είπε ότι η Σουίφτ πιθανότατα θα αξιοποιήσει το οργανικό της κοινό και το δωρεάν μάρκετινγκ από τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το επερχόμενο βιβλίο της, το οποίο περιέγραψε ως «μια νέα αντίληψη για το μάρκετινγκ που οι εκδότες των Big Five δεν μπορούσαν να της παράσχουν».
«Αν κάποιος σε αυτήν την κλίμακα έχει τους πόρους στη διάθεσή του και την πλατφόρμα στη διάθεσή του, δεν υπάρχει λόγος να εγκαταλείψει τον έλεγχο τόσο μεγάλης περικοπής», πρόσθεσε ο Χέιν.
Η Τέιλορ Σουίφτ έχει ιστορία καινοτομίας στις επιχειρήσεις
Η επιτυχία της Σουίφτ - και ο τρόπος με τον οποίο έχει αποκτήσει την περιουσία της δισεκατομμυρίων δολαρίων - βασίζεται σε μια σειρά κινήσεων που ξεφεύγουν από τον τρόπο με τον οποίο οι καλλιτέχνες παραδοσιακά ασκούσαν τις επιχειρήσεις τους.
Η πιο προφανής και μεγαλύτερη αγελάδα μετρητών είναι οι επαναηχογραφήσεις της, τις οποίες άρχισε να κυκλοφορεί το 2021. Πέρυσι, το Bloomberg υπολόγισε ότι η αξία του καταλόγου της ήταν 400 εκατομμύρια δολάρια — και αυτό ήταν πριν κυκλοφορήσει το «The Tortured Poets Department».
Η Σουίφτ κατέχει τα περισσότερα από τα δικαιώματα δημοσίευσης για τις επαναηχογραφημένες εκδόσεις. Κερδίζει χρήματα είτε μεταδίδονται σε ροή, παίζονται στο ραδιόφωνο είτε αγοράζονται. Η διάσημη ποπ σταρ δεν ήταν η πρώτη καλλιτέχνις στην ιστορία που ηχογράφησε ξανά μουσική - τα άλμπουμ έχουν ρήτρες επανηχογράφησης που επιτρέπουν στους καλλιτέχνες να κάνουν ακριβώς αυτό μετά από μια ορισμένη περίοδο - αλλά είναι η πρώτη που βρήκε τέτοια επιτυχία.