Πώς η περιοδεία της Τέιλορ Σουίφτ ενίσχυσε την αμερικανική οικονομία
Η περιοδεία της Σουίφτ προκάλεσε οικονομική φρενίτιδα. Οι θαυμαστές της ξόδεψαν χιλιάδες δολάρια για να δουν την αγαπημένη τους ερμηνεύτρια.
Η περιοδεία που έκανε την Τέιλορ Σουίφτ δισεκατομμυριούχα ολοκληρώνεται αυτό το Σαββατοκύριακο, ωστόσο έχει αφήσει το αποτύπωμά της στην παγκόσμια οικονομία.
Η σούπερ σταρ της ποπ, της οποίας η τελευταία συναυλία θα γίνει την επόμενη Κυριακή σε στάδιο του Βανκούβερ στον Καναδά, έχει εξελιχθεί σε επιχειρηματία πρώτου μεγέθους μετά από 152 συναυλίες σε 51 πόλεις. Η περιοδεία της, Eras, έκανε τις μεγαλύτερες εισπράξεις από οποιαδήποτε άλλη περιοδεία στην ιστορία της μουσικής ξεπερνώντας τα 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι θαυμαστές της διάσημης τραγουδίστριας ξόδευαν όσα περίπου ξοδεύει ένας φαν του φούτμπολ για το Super Bowl – κατά μέσο όρο δηλαδή 1.300 δολάρια για ταξίδι, ξενοδοχείο, φαγητό και προϊόντα.
Όμως, η διαφορά είναι ότι το Super Bowl, ο τελικός του φούτμπολ, γίνεται μία φορά το χρόνο και το μάρκετινγκ που το συνοδεύει διαρκεί περίπου μία εβδομάδα. Ενώ η περιοδεία της Σουίφτ πήγε σε 23 πόλεις για 62 βράδια σε διάρκεια μόλις πέντε μηνών.
Πόσα χρήματα δαπανήθηκαν από τους θαυμαστές της
Οι Swifties – θαυμαστές της διάσημης τραγουδίστριας – ξόδεψαν περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας, Question Pro.
Το ακόμα πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι το γεγονός ότι το ποσό αυτό προκύπτει από τις άμεσες δαπάνες, πράγμα που σημαίνει ότι ξεπερνά τα 10 δισ. δολάρια, αν λάβουμε υπ’ όψιν τις έμμεσες δαπάνες ή για παράδειγμα όταν άνθρωποι που δε διαθέτουν εισιτήρια πηγαίνουν στους χώρους των συναυλιών και αγοράζουν αναμνηστικά.
Μάλιστα, ειδικοί στον τομέα έχουν σπεύσει να χαρακτηρίσουν αυτό που έχει συμβεί με την περιοδεία της Τέιλορ Σουίφτ «φαινόμενο του τομέα της φιλοξενίας».
Ταυτόχρονα, τα κέντρα των πόλεων που φιλοξενούσαν συναυλίες είχαν περισσότερη κίνηση λόγω των αυξημένης προσέλευσης τουριστών. Σε πολλές περιπτώσεις, οι θαυμαστές της Σουίφτ έδιναν παράταση στις διαμονές τους στην πόλη που φιλοξενούσε κάποια συναυλία, δίνοντας ώθηση στην τοπική κοινωνία.
Για παράδειγμα, το Πίτσμπουργκ, που φιλοξένησε δύο συναυλίες, κατέγραψε τη μεγαλύτερη πληρότητα ξενοδοχείων από την πανδημία και τη δεύτερη μεγαλύτερη στην ιστορία της πόλης.
Εκτόξευση των τιμών στα καταλύματα
Η περιοδεία της Σουίφτ οδήγησε σε αύξηση του κόστους δωματίων στα 309 δολάρια, ενώ η πόλη εισέπραξε 46 εκατομμύρια δολάρια σε εκείνο το διάστημα.
Στην Καλιφόρνια, εκτιμάται ότι οι έξι συναυλίες της Τέιλορ Σουίφτ δημιούργησαν 3.300 θέσεις εργασίας, ενώ η τοπική κοινωνία εισέπραξε περίπου 160 εκατομμύρια δολάρια.
Πριν, η Eras Tour φτάσει στην Καλιφόρνια, οι τιμές των δωματίων ήταν κατά 15% χαμηλότερες σε σχέση με τα επίπεδα προ της πανδημίας.
Ώθηση δόθηκε επίσης στις μετακινήσεις, για παράδειγμα με ταξί, με τη Lyft να καταγράφει αύξηση της κίνησης κατά 8,2%, ενώ σε ορισμένες πόλεις όπως η Νέα Ορλεάνη έφτασε το 31%. Οι τοπικές αρχές εκτιμούν ότι οι συναυλίες της Σουίφτ απέφεραν στην πόλη περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια, χωρίς να μετράνε τις δαπάνες σε εστιατόρια, ξενοδοχεία και άλλα τουριστικά είδη.