Πώς η Ινδία γίνεται το επόμενο μεγάλο στοίχημα της Aegean
Κάτι παραπάνω από «χορηγός» μεταφοράς της ελληνικής επιχειρηματικής αποστολής στην Ινδία υπήρξε την περασμένη εβδομάδα η Aegean. Ηγετική ομάδα της αεροπορικής έλαβε μέρος στην αποστολή και πραγματοποίησε σημαντικές συναντήσεις κυρίως με τουριστικούς πράκτορες στις κομβικές πόλεις της πολυπληθούς χώρας με τα μηνύματα που έλαβε να είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά για να τολμήσει το πέρασμα στη Ινδία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του flash.gr οι συνομιλητές της Aegean ενθάρρυναν την αεροπορική να επιχειρήσει το άνοιγμα καθώς η Ελλάδα δεν είναι άγνωστος προορισμός για τους Ινδούς, παρόλο που οι αφίξεις κινούνται σε χαμηλά επίπεδα και αρκετές από αυτές δεν καταγράφονται καθώς αρκετές από αυτές πραγματοποιούνται μέσω άλλου ευρωπαϊκού προορισμού (σ.σ. κυρίως μέσω Ιταλίας) ελλείψει απευθείας σύνδεσης. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία οι Ινδοί που επισκέπτονται την Ελλάδα για τουριστικούς λόγους υπολογίζονται μεταξύ 50.000 και 75.000.
Τα θετικά στοιχεία
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι επίσης ότι σε αντίθεση με άλλες αγορές όπου οι τουρίστες ταξιδεύουν είτε ως ζευγάρια είτε ως οικογένειες, οι Ινδοί επιλέγουν συνήθως να ταξιδεύουν σε οικογενειακά group που μπορεί να φθάσουν σε αρκετές δεκάδες άτομα ενώ η παραμονή τους ξεπερνάει την εβδομάδα καθώς επιθυμούν να επισκεφθούν παραπάνω από έναν προορισμούς. Από τους πλέον αγαπημένους στην χώρα μας είναι η Μύκονος και η Σαντορίνη.
Ενθαρρυντικό γεγονός είναι ότι αυξάνεται σημαντικά και η δεξαμενή όσων μπορούν να ταξιδεύσουν στο εξωτερικό από την πολυπληθή χώρα που ξεπερνάει κατά πολύ πλέον το 1 δισ. άτομα. Η μεσαία και ανώτερη τάξη υπερβαίνει τα 200 εκατ. όταν η συνολικά αγορά που κινείται σήμερα η Aegean (κυρίως η ευρωπαϊκή) διαμορφώνεται συνολικά στα 400 εκατ.
Το 2019 σχεδόν 27 εκατ. Ινδών ταξίδευσαν στο εξωτερικό με την χώρα να εκτιμάται ότι φθάσει τα προ πανδημίας νούμερα φέτος. Σύμφωνα με έκθεση που παρουσιάστηκε πέρυσι το καλοκαίρι στο Νέο Δελχί η αγορά του εξερχόμενου τουρισμού αναμένεται από 15,1 δισ. δολάρια που ήταν το 2022 να υπερδιπλασιαστεί και να φθάσει στα 44,7 δισ. δολάρια το 2032.
Η επέκταση στην Ινδία υπήρχε στο πίσω μέρος του μυαλού της διοίκησης από την ημέρα υπογραφής συμφωνίας για την απόκτηση του νέου τύπου αεροσκαφών (Airbus Neo) καθώς έδιναν την δυνατότητα να προσεγγίσουν το δυτικό τμήμα της χώρας χωρίς ενδιάμεση στάση για ανεφοδιασμό. Σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος της αεροπορικής με μία παραλλαγή του συγκεκριμένου αεροσκάφους η Aegean θα μπορούσε να καλύψει με σχετική άνεση την απόσταση καθώς σήμερα οι «υποχωρήσεις» που πρέπει να γίνουν καθιστούν το εγχείρημα επιχειρησιακά ασύμφορο.