Πως η Alfa Romeo έγινε κερδοφόρα
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato επικεντρώνεται στη βελτίωση της ποιότητας και η Ιταλική εταιρία αναμένει κέρδη «πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ» στο τέλος του 2023.
Το συμπαγές SUV Tonale φαίνεται πως την… έσωσε καθώς είναι αυτό με τις μεγαλύτερες πωλήσεις φέτος κάτι που οδήγησε σε μια ουσιαστική ανάκαμψη. Βλέπετε η εταιρία έχανε χρήματα πριν από τη σύσταση της μητρικής εταιρείας Stellantis το 2021.
Η Stellantis δεν αναφέρει οικονομικά αποτελέσματα για τις περισσότερες επιμέρους μάρκες της. Ο Imparato αρνήθηκε να είναι πιο συγκεκριμένος σχετικά με τα κέρδη, προσθέτοντας μόνο ότι η Alfa Romeo θα πουλήσει 70.000 έως 80.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως φέτος, περίπου 30% περισσότερα από το 2021 και το 2022.
Περίπου το 60% των πωλήσεων θα προέλθει από το νέο συμπαγές SUV Tonale, το οποίο ο Imparato είπε ότι «παρέχει το επίπεδο κερδοφορίας που χρειάζεται η Alfa».
Ο ρυθμός παραγωγής του Tonale είναι περίπου 6.000 μονάδες το μήνα ή περίπου 70.000 ετησίως. Στην Ευρώπη οι αγοραστές μπορούν να αποκτήσουν εκδόσεις ήπια υβριδικές PHEV και ντίζελ, ενώ στις ΗΠΑ πωλείται η plug-in υβριδική έκδοση 285 ίππων.
Η μάρκα, η οποία αποτελεί μέρος του premium section της Stellantis μαζί με τις DS και Lancia, έχει τρία μοντέλα: το Tonale, το μεσαίο SUV της Stelvio και το μεσαίο σεντάν Giulia. Τα δύο τελευταία βασίζονται στην πλατφόρμα Fiat Chrysler Automobiles Giorgio.
Το επόμενο έτος, η Alfa Romeo θα λανσάρει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, το μικρό SUV Milano. Κάθε νέο μοντέλο που θα κυκλοφορήσει μετά το 2025 θα είναι μόνο πλήρως ηλεκτρικό, με τις πωλήσεις των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης να σταματούν έως το 2027.
Μετά το compact SUV Milano η Alfa θα παρουσιάσει (το 2025 και το 2026) από δύο πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα βασισμένα στην αρχιτεκτονική STLA Large που θα αντικαταστήσουν τα Giulia και Stelvio, δήλωσε ο Imparato σε συνέντευξή του. Ο CEO της Alfa δεν διευκρίνισε ποιο από τα δύο μοντέλα θα έρθει πρώτο. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις της Giulia μειώθηκαν κατά 9,3% στις 4.322 μονάδες μέχρι τον Οκτώβριο, ενώ η Stelvio μειώθηκε κατά 27% στις 10.320 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της ερευνήτριας αγοράς Dataforce. Αντίθετα το Tonale πέτυχε 27.928 πωλήσεις εκείνη την περίοδο και οι πωλήσεις της μάρκας στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 5,1% τους πρώτους 10 μήνες.
Το 2027 η Alfa θα κυκλοφορήσει ένα μεγάλο EV που θα γίνει η ναυαρχίδα της μάρκας . «Δουλεύουμε για το σχεδιασμό του για πάνω από δύο χρόνια και είμαστε σχεδόν έτοιμοι, θα εντυπωσιαστείτε, πιστέψτε με», είπε ο Imparato.
Ποιες ήταν οι κινήσεις του Imparato;
Ο Carlos Tavares, Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, ζήτησε από την Imparato να αναλάβει την Alfa Romeo μετά από επτά χρόνια στο τιμόνι της μάρκας Peugeot. Η Alfa Romeo ήταν για την εταιρία ένα χρόνιο χάσιμο χρήματος (στη Fiat Chrysler Automobiles) και ο Imparato (όπως είπε) βρήκε γρήγορα πολλά πράγματα να διορθώσει.
«Την πρώτη φορά που πήγα στο Cassino, ανακάλυψα ότι υπήρχαν διαθέσιμές περίπου 4.000 επιλογές αξεσουάρ για τους πελάτες – συμπεριλαμβανομένων 47 σχεδίων για τις ζάντες/ τροχούς- και τις έκοψα σε 1.500 για να μειώσω την πολυπλοκότητα», είπε.
Το SUV Tonale επρόκειτο να κυκλοφορήσει αρχικά ως diesel με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Imparato αναθεώρησε τη στρατηγική για να το λανσάρει ως plug-in υβριδικό βενζινοκίνητο μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
«Διαπίστωσα επίσης ότι η ποιότητα του δεν ήταν αυτή που θα έπρεπε, οπότε καθυστέρησα την κυκλοφορία του κατά έξι μήνες για να διορθώσω την ποιότητα πριν ξεκινήσω την παραγωγή», είπε. Ο Imparato πρόσθεσε ότι η επιμονή του να βελτιώσει την ποιότητα των μοντέλων της Alfa απέδωσε καρπούς και το κόστος της εγγύησης έχει μειωθεί στο μισό.
Στις ΗΠΑ, η Alfa Romeo έγινε ως η Νο.1 premium μάρκα και η Stelvio Νο.1 στην κατηγορία της, στην αρχική έρευνα ποιότητας JD Power 2023.
Διπλασιασμός κερδοφορίας
Αφού ανέλαβε την Alfa Romeo τον Ιανουάριο του 2021, ο Imparato αύξησε τις τιμές κατά περίπου 5.000 ευρώ και μείωσε τις πωλήσεις σε λιγότερο κερδοφόρες κατηγορίες αγορών, όπως οι ενοικιάσεις. Παράλληλα αυξήθηκαν και οι τιμές λόγω Covid, σε καινούργια αλλά και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και η μάρκα κέρδισε επιπλέον 4.000 έως 5.000 ευρώ από οχήματα που βγήκαν σε leasing, σύμφωνα με τον Imparato.
Έτσι ο συνδυασμός υψηλότερων τιμών, καλύτερης ποιότητας (και επομένως μειωμένου κόστους εγγύησης) έφερε την Alfa Romeo ξανά στην κερδοφορία το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
«Από τότε διπλασιάζουμε την κερδοφορία μας χρόνο με τον χρόνο», είπε. ο Imparato και πρόσθεσε ότι τα κέρδη και η ποιότητα έχουν μεγαλύτερη σημασία για μια μάρκα premium από ότι ο όγκος παραγωγής.