Μπομπ Σφουγγαράκης, Minions και άλλοι αγαπημένοι ήρωες ενώνονται για καλό σκοπό
Στον απόηχο της τραγικής επίθεσης που πραγματοποίησε η Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου στο νότιο Ισραήλ, ο βετεράνος του μάρκετινγκ Avihai Blau κάνει ένα τολμηρό βήμα για να ξεκινήσει μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης που στοχεύει να ρίξει φως στη δυσχερή θέση των ομήρων που απήχθησαν από το Ισραήλ από την τρομοκρατική οργάνωση.
Η μοναδική προσέγγιση του Blau επικεντρώνεται στο να τραβήξει την προσοχή των παιδιών σε όλη την Ευρώπη, ώστε να τα ενθαρρύνει να εμπλέξουν τους γονείς τους σε μια κρίσιμη συζήτηση σχετικά με τη συνεχιζόμενη κρίση.
Σε μια σειρά από αφίσες, αγαπημένοι χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων, όπως ο Μπομπ Σφουγγαράκης, τα Minions και η πριγκίπισσα Έλσα, φαίνονται να μελαγχολούν, να συνοφρυώνονται ή να κλαίνε.
Στην κορυφή της κάθε αφίσας υπάρχει το όνομα του χαρακτήρα που συνοδεύεται από τη λεζάντα «Δεν μπορούμε να δούμε την εκπομπή σου τώρα. Μας έχουν απαγάγει στη Γάζα», ενώ στο κάτω μέρος αναγράφεται το αντίστοιχο hashtag #HamasIsIsis και η φράση «Φέρτε τα παιδιά μας πίσω».
Σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αρχικά στα εβραϊκά, ο Blau εξήγησε ότι ο στόχος του πίσω από αυτές τις εντυπωσιακές αφίσες είναι να παροτρύνει τα διερχόμενα παιδιά να «σταματήσουν τους γονείς τους ενώ περπατούν στους δρόμους και να τους οδηγήσουν προς τις πινακίδες».
«Ενώ τα παιδιά προσπαθούν να καταλάβουν γιατί οι αγαπημένοι τους ήρωες είναι τόσο λυπημένοι, οι γονείς θα διαβάζουν τα κείμενα που θα τους κάνουν να σταματήσουν και να εμβαθύνουν στο θλιβερό μήνυμα» εξήγησε.
«Ελπίζω αυτό το μήνυμα να φτάσει στα σωστά μέρη, να έχει απήχηση και φυσικά αντίκτυπο. Το να αρπάζουν μικρά παιδιά, τα οποία δεν μπορούν καν να καταλάβουν τον λόγο που κρατούνται αιχμάλωτα, είναι πέρα από την κατανόησή μου και αν δεν μπορούν να υψώσουν τη φωνή τους τώρα, θα την υψώσουμε εμείς» τόνισε ο Blau.
Σε συνέντευξή που παραχώρησε στην Jerusalem Post, ο Blau αναγνώρισε ότι η χρήση της αθωότητας των παιδιών ως μέσο για τη διάδοση του μηνύματος είναι μια βαριά ιδέα, η οποία όμως πιστεύει ότι είναι δικαιολογημένη.
«Νομίζω ότι η έκθεση των παιδιών σε αυτές τις πινακίδες είναι ένα χαμηλό τίμημα που πρέπει να πληρώσουμε. Το καταλαβαίνω, είναι επικίνδυνο και υπάρχουν παιδιά και στις δύο πλευρές εδώ. Αλλά τα παιδιά μας, όταν ακούνε σειρήνες και τρέχουν στα καταφύγια χωρίς καν να ξέρουν τι συμβαίνει - χάνουν την παιδική τους ηλικία» συμπλήρωσε.
«Δεν θέλω να ξεχάσουν τους 34 εφήβους και τα παιδιά»
«Η καμπάνια ξεκίνησε αρχικά με την κοινοποίησή της στα προσωπικά μου μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram, το LinkedIn και μερικές ομάδες στο Facebook.
Μετά άρχισε να γίνεται viral και ήξερα ότι θα χρειαζόμουν να συμβουλευτώ έναν δικηγόρο», είπε, υπενθυμίζοντας ότι απευθυνόταν σε μια δικηγορική εταιρεία για βοήθεια σε περίπτωση που αντιμετώπιζε προβλήματα πνευματικών δικαιωμάτων καθώς οι αριθμοί αυξάνονταν συνεχώς.
Η εταιρεία που βρήκε, η Goldfarb Gross Seligman, συνέβαλε γενναιόδωρα στην εκστρατεία χωρίς καμία επιβάρυνση, κάνοντας το με ολόψυχη αφοσίωση.
«Κατέληξα να χρησιμοποιώ δημοσίως 13 γνωστές προσωπικότητες. Το θέμα όμως είναι ότι δεν το χρησιμοποιώ για το καλό μου. Δεν κερδίζω χρήματα από αυτό» εξηγώντας ότι αυτή η διάκριση του δίνει αρκετό νομικό περιθώριο για να προχωρήσει με σιγουριά στην εκστρατεία.
«Το γεγονός ότι το χρησιμοποιώ μόνο για την προώθηση της ευαισθητοποίησης του κοινού είναι μια νομική ανακάλυψη» συμπλήρωσε.
«Στόχος μου είναι να αυξήσω την ευαισθητοποίηση του κοινού για την κατάσταση και να ενημερώσω όλους τι πραγματικά συμβαίνει», συνέχισε ο Blau.
Και κατέληξε «Δεν θέλω να ξεχάσουν τους 34 εφήβους και παιδιά κάτω των 18 ετών , που εξακολουθούν να βρίσκονται στη Γάζα και κρατούνται όμηροι από τρομοκράτες».