Ποιά διάσημα brands αλλάζουν χέρια – Τι γίνεται με Nike, L’Oreal και Levi’s στην Ελλάδα
Το λιανεμπόριο έχει επηρεαστεί σημαντικά από τις οικονομικές και υγειονομικές κρίσεις.
Πρώτα ήταν η δεκαετής οικονομική κρίση, την οποία ακολούθησε η πανδημική κρίση, με τον κορονοϊό και το lockdown.
Την κατάσταση επιδείνωσε και η πληθωριστική κρίση, η οποία πυροδοτήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία αλλά και την ενεργειακή κρίση.
Όλα τα παραπάνω έχουν οδηγήσει τους διεθνείς οίκους μόδας να αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους στις κατά τόπους αγορές, θέλοντας να διευρύνουν τα μερίδια αγοράς τους και ταυτόχρονα να ενισχύσουν την κερδοφορία τους.
Η ταχεία επιστροφή στην κανονικότητα και η αυξημένη τουριστική κίνηση αποτελούν, μεταξύ άλλων, τους βασικούς λόγους που η ελληνική αγορά «μπαίνει» στα επενδυτικά πλάνα των ξένων αλυσίδων όχι μόνο από τους κλάδους της ένδυσης, της υπόδησης και των αξεσουάρ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, οι επενδύσεις στο λιανεμπόριο ξεπερνούν κατά μέσο όρο τα 500-600 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο (σε σταθερές τιμές 2015) την περίοδο 2005-2021, με το ρεκόρ μάλιστα να έχει καταγραφεί το 2011 (914 εκατ. ευρώ), αν και η χώρα ήταν ήδη σε περίοδο βαθιάς ύφεσης, και να ακολουθεί το 2021 (η δεύτερη χρονιά της πανδημίας) με 816 εκατ. ευρώ επενδύσεις.
Levis
Ο επιχειρηματίας Σάμι Φάις, ο οποίος έφερε την Nike στην χώρα μας ανέλαβε πρόσφατα την εκπροσώπηση της «Levis» σε Ελλάδα και Κύπρο.
Μάλιστα, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να λειτουργήσουν και τα πρώτα καταστήματα υπό την ευθύνη του ομίλου fais σε Γλυφάδα και Νέα Ερυθραία.
Το business plan προβλέπει τη δημιουργία 4 με 5 εταιρικών καταστημάτων τον χρόνο κυρίως στην Αθήνα την πρώτη διετία, ενώ δεν αποκλείεται πάντως να επιταχυνθεί η ανάπτυξη του δικτύου ανάλογα με την απήχηση του εγχειρήματος.
Κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση του ομίλου Φάις πάντως εμφανίζονται αισιόδοξοι για το νέο project, αν και όπως σημειώνουν, «τα τελευταία χρόνια τα διάσημα ρούχα δεν είχαν της ανάλογης προσοχής».
Το Levi’s και ειδικά το 501, παραμένει το μοναδικό τζιν στον κόσμο που φοράνε το ίδιο φανατικά τόσο οι διασημότητες όσο και ο λαός. Αν φύγει από τη μόδα, εξακολουθεί να το φοράει ο λαός.
Nike
Στον έλεγχο του Ιταλού επιχειρηματία Antonio Percassi αναμένεται να περάσει από τον Ιούνιο του 2023 το κατάστημα της Nike στο Σύνταγμα.
O Percassi, ο οποίος έχει αποκτήσει τα δικαιώματα της διάσημης αμερικάνικης μάρκας αθλητικών ειδών για την ελληνική αγορά πρόκειται να αναλάβει μια πραγματική μηχανή… μετρητών, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Folli Follie, Γιώργο Σάμιο, να μιλά πρόσφατα σε δημοσιογράφους και να αναφέρεται στη τεράστια συμβολή της Nike στα έσοδα της χειμαζόμενης εταιρείας, λέγοντας πως μόνο φέτος από την απώλεια της μάρκας θα χάσει έσοδα άνω των 6 εκατ. ευρώ.
Ήδη, τα καταστήματα της αμερικάνικης μάρκας στην Ιταλία αλλά και στην Ισπανία, βρίσκονται στα χέρια του Ιταλού, ενώ μαζί με την Ελλάδα, η Percassi Management πήρε το δικαίωμα για τις αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, το οποίο εξασκούσε απ’ το 2007 η Folli Follie.
L’ Oreal
H Notos Com προχώρησε σε συμφωνία με τη L’ Oreal για τη διανομή γνωστών αρωμάτων του χαρτοφυλακίου της.
Πρόκειται για δημοφιλής μάρκες, οι οποίες ανήκουν πλέον στο χαρτοφυλάκιο του γαλλικού κολοσσού.
Η L’Oréal, κορυφαία βιομηχανία καλλυντικών παγκοσμίως, με ηγετικά μερίδια στην ελληνική αγορά, αναζητούσε μοντέλο για να ενισχύσει τις επιδόσεις ορισμένων brands που μέχρι πρότινος ανέπτυσσε η ίδια με το τοπικό της δίκτυο.
Στον όμιλο Παπαέλληνα φαίνεται ότι βρήκε συνεργάτες με τεχνογνωσία και σημαντική θέση στην αγορά.
Η συνεργασία αφορά στην αντιπροσώπευση και διανομή στην ελληνική αγορά των αρωμάτων Ralph Lauren, Diesel και Azzaro.
Πρόκειται για σήματα με ειδικό βάρος για τη L’Oréal, η οποία πριν από λίγα χρόνια εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο αρωμάτων της Clarins, με ναυαρχίδες τα Mugler και Azzaro, στο πλαίσιο της εστίασης της τελευταίας σε προϊόντα περιποίησης δέρματος.
Υπολογίζεται πως ήδη από τον πρώτο χρόνο τα παραπάνω brands θα φέρουν στα ταμεία της ελληνικές εταιρείας έσοδα πάνω από 1 εκατ. ευρώ.