Πλαίσιο: Δυναμική ανάπτυξη με νέες επενδύσεις – Ενδιαφέρον για την "Κωτσόβολος"
Την αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών έχει πυροδοτήσει η απόφαση του βρετανικού ομίλου Currys να θέσει προς πώληση τη θυγατρική του εταιρεία σε Ελλάδα και Κύπρο, «Κωτσόβολος».
Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση της Πλαίσιο Computers δεν έκρυψε εχθές το ενδιαφέρον της για συμμετοχή στη διαδικασία διερεύνησης της εξαγοράς. Μιλώντας σε δημοσιογράφους, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης, ο διευθύνων σύμβουλος, Κωσταντίνος Γεράρδος ανέφερε: «Πρέπει να είμαστε αναγκαστικά στη συζήτηση για την πώληση της Κωτσόβολος. Είμαστε τρεις παίκτες πλέον στην αγορά. Δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν μας ενδιαφέρει. Θα διερευνήσουμε όλες τις παραμέτρους, όπως την αποτίμηση, την γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, την ομάδα διοίκησης κ.ά. Είναι θέμα πολυπαραγοντικό».
Προσέθεσε επίσης ότι η Πλαίσιο δεν έχει έρθει σε επαφή με τη Citi (σ.σ. η οποία έχει αναλάβει τη διαδικασία συλλογής ενδιαφέροντος από πιθανούς αγοραστές για την απόκτηση της «Κωτσόβολος») ωστόσο βρίσκεται σε διαδικασία πρόσληψης οικονομικού συμβούλου που θα αξιολογήσει το deal. «Το ποιος θα πάρει τον Κωτσόβολο θα επηρεάσει την αγορά. Εμείς πρέπει να χαρτογραφήσουμε όλες τις παραμέτρους. Αν είναι ευνοϊκές θα προχωρήσουμε, αν δεν είναι ευνοϊκές δεν θα κάνουμε καμία κίνηση» τόνισε. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για πώς θα καταφέρει οικονομικά να υποστηρίξει αυτό το εγχείρημα, ο κ. Γεράρδος σημείωσε είπε η Πλαίσιο είναι χρηματοοικονομικά υγιής τα τελευταία 54 χρόνια και θα μπορέσει να λάβει τον απαιτούμενο δανεισμό.
Εστιάζοντας στην πορεία της εταιρείας Πλαίσιο, μετά την έξοδο από το Χρηματιστήριο, ο κ. Γεράρδος υπογράμμισε: «Αισθανόμαστε καλύτερα που φύγαμε. Πλέον μπορούμε να ασχολούμαστε περισσότερο με την ανάπτυξη χωρίς να χρειάζεται να ανακοινώνουμε κάθε μας κίνηση». Σχολιάζοντας τα σενάρια περί πώλησης της εταιρείας ή εισόδου στρατηγικού επενδυτή, ο κ. Γεράρδος διευκρίνισε «Δεν μας ενδιαφέρει να πουλήσουμε. Αν στο φάσμα των επιλογών είναι κάτι που μπορεί να αναπτύξει την Πλαίσιο θα το κάνουμε. Όχι όμως να πουλήσουμε».
Την ίδια ώρα, η Πλαίσιο Computers συνεχίζοντας δυναμικά την ανάπτυξή της δρομολογεί επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ την τριετία 2023-2025. Ένα σημαντικό μέρος, περί τα 14 εκατ. ευρώ, αφορά σε επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν στον τομέα των logistics, τον εκσυγχρονισμό των αποθηκών και τη δημιουργία νέας αποθήκης μικρών συσκευών. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Γεράρδος, η διοίκηση έχει καταρτίσει ένα σχέδιο σημαντικών επενδύσεων σε όλους τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης. Μεγάλο κεφάλαιο αποτελούν τα Logistics και το IT. Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζονται επενδύσεις, μεταξύ άλλων, σε νέες υποδομές και εξοπλισμό, νέα πλατφόρμα για website, νέα πλατφόρμα CRM, εργαλεία προσωποποιημένης εξυπηρέτησης κ.ά. ενώ ενισχύεται περαιτέρω το ecommerce το οποίο συνεισφέρει περί το 14% στο τζίρο της εταιρείας. Επίσης, σχεδιάζεται η δημιουργία κομβικών καταστημάτων σε νέες πόλεις με πιο έντονους ρυθμούς σε σχέση με το παρελθόν, διευρύνοντας περαιτέρω το δίκτυο που σήμερα μετρά 25 σημεία, αλλά και η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με τη δημιουργία επιπλέον 15% νέων θέσεων εργασίας.
Στα πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνεται και η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας στην κατηγορία των λευκών συσκευών που εισφέρουν το 12% του συνολικού τζίρου, δηλαδή σχεδόν 50 εκατ. ευρώ και διατίθενται σε μόλις 10 σημεία πώλησης και το eshop της εταιρείας. Στη συγκεκριμένη αγορά η Πλαίσιο δραστηριοποιείται από το 2019 με σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Μάλιστα, το 2022 η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων παρουσίασε ανάπτυξη 25%.
Σημειώνεται ότι το 2022 η Πλαίσιο διατήρησε τον τζίρο της στα επίπεδα ρεκόρ του 2021 και συγκεκριμένα στα 435 εκατ. ευρώ με 16 εκατ. ευρώ EBITDA μειωμένα κατά 20% κυρίως λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Στο πρώτο εξάμηνο του 2023 η εταιρεία «τρέχει» με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, λίγο πάνω από 10%, με την κερδοφορία να εκτιμάται ότι θα είναι καλύτερη και το περιθώριο κέρδους όχι τόσο πιεσμένο. Πάντως, ο κ. Γεράρδος παραδέχθηκε ότι η εταιρεία κράτησε σταθερές τιμές απορροφώντας το κόστος του πληθωρισμού και μετακυλίοντας ένα πολύ μικρό κόστος στον καταναλωτή, κυρίως λόγω ανταγωνισμού.