Πέτρος Κόκκαλης: Ερώτηση για τις αναφορές προμήθειας επισφαλών αμαξοστοιχιών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο ευρωβουλευτής θέτει στην ερώτησή του τόσο τα ζητήματα της ασφάλειας του επιβατικού κοινού και της επίτευξης των περιβαλλοντικών στόχων, όσο και την σκοπιμότητα της ιδιωτικοποίησης τέτοιων σημαντικών υποδομών, δεδομένου ότι η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε στο πλαίσιο μνημονιακών πιέσεων από την Τρόικα, για να αγοραστεί τελικά από κρατική εταιρεία τρίτης χώρας.
Ακολουθεί όλη η ερώτηση:
Η Κομισιόν σε συνέχεια της Πράσινης Συμφωνίας ονόμασε το 2021 Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων με στόχο την προώθηση του σιδηροδρόμου ως βιώσιμου, καινοτόμου και ασφαλούς μέσου μεταφοράς που θα συμβάλει στο στόχο του 2050 για κλιματική ουδετερότητα.
Η Ελλάδα το 2017, ως συνέχεια του Μνημονίου και υπό την πίεση της Τρόικας υποχρεώθηκε να ιδιωτικοποιήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για να αγοραστεί τελικά από μία κρατική εταιρεία τρίτης χώρας, την ιταλική FSI. Με βάση δημοσιεύματα της Investigate Europe1 η ιταλική εταιρεία προμηθεύτηκε τρένα ETR 470 -για τη γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη- κατασκευής 1990 που έχουν καταργηθεί στην Ελβετία εδώ και χρόνια, ως επικίνδυνα για την ασφάλεια των επιβατών, δίχως σύγχρονα συστήματα πυροπροστασίας.
Ερωτάται λοιπόν η Επιτροπή:
1. Πως θα διασφαλίσει το επιβατικό κοινό, από ατυχήματα λόγω ακατάλληλων αμαξοστοιχιών αλλά και την εφαρμογή της οδηγίας 798/2016 και ειδικότερα τα άρθρα 6 και 7.
2. Θεωρεί ότι τέτοιου είδους πεπαλαιωμένες αμαξοστοιχίες συμβάλουν στον στόχο του 2050 και στην αποτελεσματικότητα των διευρωπαϊκών δικτύων;
3. Η Κομισιόν επιμένει στη σκοπιμότητα ιδιωτικοποίησης τέτοιων υποδομών, υπό το παρόν καθεστώς, όπου εταιρείες όπως η FSI επιχειρούν απρόσκοπτα να εγκαταστήσουν σιδηροδρομικό υλικό εγνωσμένου κινδύνου εντός ΕΕ;