Πέθανε ο σκηνοθέτης Κάρλος Ντιέγκες, εμβληματική μορφή του κινήματος «Cinema Novo»
Η κληρονομιά που αφήνει στον βραζιλιάνικο κινηματογράφο είναι σημαντική.
![Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FRANCK ROBICHON Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FRANCK ROBICHON](https://flashgr.cachefly.net/portal-img/art_featured/74/19508324.jpg?crop=2050,1268,0,0)
Ο Κάρλος Ντιέγκες, ένας από τους μεγαλύτερους κινηματογραφιστές της Βραζιλίας, εμβληματική μορφή του κινήματος «Cinema Novo», πέθανε την Παρασκευή (14/2) σε ηλικία 84 ετών, όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος της πόλης Μασεϊό (βορειοανατολικά), της γενέτειράς του.
«Ο μετρ του "Cinema Novo", η ιδιοφυΐα στην οποία οφείλουμε κλασικά έργα όπως "Ο Θεός είναι Βραζιλιάνος" πέθανε σήμερα», έγραψε στην πλατφόρμα X ο δήμαρχος Ζοάο Ενρίκε Κάλδας. «Η κληρονομιά του παραμένει αιώνια στην οθόνη και στην ιστορία του εθνικού κινηματογράφου. Τα συλλυπητήριά μου στην οικογένεια και τους φίλους του», πρόσθεσε.
Ο Ντιέγκες, που έμεινε στην ιστορία για ταινίες όπως το Bye Bye Brazil και το Xica da Silva, ήταν πρόεδρος της κριτικής επιτροπής της Χρυσής Κάμερας στο Φεστιβάλ των Καννών το 2012 και τέσσερις ταινίες του διαγωνίστηκαν στο γαλλικό διαγωνιστικό τμήμα.
Η κληρονομιά του στον βραζιλιάνικο κινηματογράφο είναι σημαντική. Ως ένας από τους ιδρυτές του «Cinema Novo», συνέβαλε σε μια αισθητική και θεματική ανανέωση του βραζιλιάνικου κινηματογράφου, εστιάζοντας σε αφηγήσεις που αντικατοπτρίζουν την κοινωνική και πολιτιστική πραγματικότητα της Βραζιλίας.
Ποιος ήταν ο Κάρλος Ντιέγκες
Ο Carlos «Cacá» Diegues, γεννημένος στις 19 Μαΐου 1940 στο Maceió, Alagoas, Βραζιλία, ήταν ένας διακεκριμένος Βραζιλιάνος σκηνοθέτης και σεναριογράφος, αναγνωρισμένος ως κεντρικό πρόσωπο του κινήματος «Cinema Novo». Σπούδασε νομικά στο Ποντιφικό Καθολικό Πανεπιστήμιο του Ρίο ντε Τζανέιρο, όπου δραστηριοποιήθηκε επίσης σε κινηματογραφικές λέσχες και στο αριστερό πολιτιστικό κίνημα Juventude Universitária Católica. Αυτές οι πρώιμες εμπειρίες επηρέασαν την ενασχόλησή του με κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα στο κινηματογραφικό του έργο.
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, σκηνοθέτησε περισσότερες από 20 ταινίες, μεταξύ των οποίων οι Xica da Silva (1976), Bye Bye Brazil (1980) και Quilombo (1984). Η φιλμογραφία του χαρακτηρίζεται από την απεικόνιση της πολιτιστικής και κοινωνικής ποικιλομορφίας της Βραζιλίας, διερευνώντας θέματα όπως η εθνική ταυτότητα, η κοινωνική αδικία και η αφροβραζιλιάνικη ιστορία. Εκτός από το έργο του ως σκηνοθέτης, υπήρξε παραγωγικός σεναριογράφος και παραγωγός. Συμμετείχε σε έργα όπως το 5x Favela (2010), μια πρωτοβουλία που προσπάθησε να δώσει φωνή σε νέους κινηματογραφιστές από μειονεκτούσες κοινότητες του Ρίο ντε Τζανέιρο. Η τελευταία του ταινία, O Grande Circo Místico (2018), διαγωνίστηκε στο Φεστιβάλ των Καννών.