Παραιτήθηκε ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares
Σε άμεση παραίτηση προχώρησε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, λόγω διαφωνίας στρατηγικής.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ξεκινήσει επίσημα την αναζήτηση για τον διάδοχο του Carlos Tavares, ενώ σε δηλώσεις τους οι ιθύνοντες της εταιρίας δεν ανακοίνωσαν τους λόγους της διαφωνίας.
Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως ένας από τους λόγους ήταν οι κινήσεις για το πώς να διορθωθεί η εξασθένηση των πωλήσεων και η πτώση των μετοχών. Ο Tavares θα παραδώσει (τις επόμενες ημέρες) την ηγεσία της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια προσωρινή επιτροπή με επικεφαλής τον πρόεδρο John Elkann. Ένας νέος διευθύνων σύμβουλος θα διοριστεί το πρώτο εξάμηνο του 2025.
«Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, υπό την προεδρία του John Elkann, αποδέχτηκε την παραίτηση του Carlos Tavares σήμερα από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου με άμεση ισχύ», ανέφερε ανακοίνωση της Stellantis.
Ήδη από τον Οκτώβριο είχε ξεκινήσει μια διαδικασία για την εξεύρεση διαδόχου του Tavares, ο οποίος είχε πει στους δημοσιογράφους ότι θα παραμείνει στη θέση του μέχρι το τέλος της θητείας του στις αρχές του 2026. Όμως ο 66χρονος φεύγει νωρίτερα από το αναμενόμενο επειδή οι απόψεις του για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας συγκρούονται με αυτές του διοικητικού συμβουλίου και ορισμένων μετόχων, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Stellantis.
O Senior Independent Director της Stellantis, Henri de Castries, δήλωσε: «Η επιτυχία της εταιρίας από τη δημιουργία της, έχει τις ρίζες της στην τέλεια ευθυγράμμιση μεταξύ των μετόχων, του διοικητικού συμβουλίου και του διευθύνοντος συμβούλου. Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες προέκυψαν διαφορετικές απόψεις που είχαν ως αποτέλεσμα το διοικητικό συμβούλιο και ο διευθύνοντας σύμβουλος να καταλήξουν στη σημερινή απόφαση».Η Stellantis επιβεβαίωσε ότι οι μετοχές της υποχώρησαν 38% τους τελευταίους 12 μήνες.
Τι έφερε την ένταση
Πέρα από τις ουδέτερες ανακοινώσεις πηγή που γνωρίζει το θέμα είπε στο Reuters ότι οι εντάσεις ανέβηκαν επειδή το διοικητικό συμβούλιο θεώρησε ότι ο Tavares κινούνταν πολύ γρήγορα και επικεντρωνόταν σε βραχυπρόθεσμες λύσεις για να σώσει τη φήμη του αντί να εργάζεται προς το συμφέρον της εταιρείας.
Το ξαφνικό της ανακοίνωσης υπογράμμισε τη σοβαρότητα των ρωγμών μεταξύ του διοικητικού συμβουλίου και του Tavares, δεδομένου ότι η εταιρία αποφάσισε ότι ήταν καλύτερο να λειτουργήσει χωρίς CEO σε βραχυπρόθεσμη βάση.
Και λίγη ιστορία
Ο Tavares ηγήθηκε της Stellantis από τη δημιουργία της στις αρχές του 2021 μέσω της συγχώνευσης της Fiat Chrysler και της Peugeot PSA. Αφού ανέβηκε στις τάξεις της Renault, όταν CEO ήταν ο Carlos Ghosn, ο Tavares, εντυπωσίαζε για πολύ καιρό τους επενδυτές με την ικανότητά του να κερδίζει με προβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες όταν οι άλλοι αποτυγχάνουν.
Αρχικά έφερε μία επιτυχία ως Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, μειώνοντας τον αριθμό στις πλατφόρμες οχημάτων αλλά και θέσεις εργασίας. Ωστόσο, οι εντάσεις κλιμακώθηκαν φέτος όταν τα συνδικάτα προειδοποίησαν ότι η πορεία μείωσης του κόστους της εταιρείας οδήγησε σε προβλήματα ποιότητας και καθυστερήσεις στην κυκλοφορία βασικών νέων μοντέλων. Στις ΗΠΑ, οι έμποροι κατηγόρησαν τον Tavares ότι βλάπτει μάρκες όπως Jeep, Dodge, Ram και Chrysler.
Κάποιες από τις αποφάσεις του τον έφεραν συχνά σε σύγκρουση με ομολόγους του, συμπεριλαμβανομένων των αμερικανικών συνδικάτων και της ιταλικής κυβέρνησης, η οποία παραπονέθηκε για τις αποφάσεις του να μειώσει την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ιταλία.
Η Stellantis έχει 14 εμπορικά σήματα/μάρκες αυτοκινήτων και ο Tavares είχε προειδοποιήσει ότι όσες δεν φέρνουν κέρδη υπάρχει περίπτωση να αποκοπούν.