«Κατακλυσμός» τηλεφωνημάτων στο 1555 - Ποια είναι τα αιτήματα των ασφαλισμένων
Περισσότερα από 4,5 εκατ. αιτήματα ασφαλισμένων έχουν καταγραφεί μέσω του τηλεφωνικού κέντρου του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης 1555 σε διάστημα περίπου δύο ετών, βοηθώντας σε μεγάλο βαθμό στην καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.
Τα αιτήματα αφορούν την περίοδο από τον Ιούλιο του 2021 μέχρι και τις 31 Οκτωβρίου 2023. Την μερίδα του λέοντος συγκεντρώνει ο ΕΦΚΑ, για τον οποίο έχουν γίνει 4.623.007 αιτήματα. Ακολουθούν το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) με 1.714 αιτήματα, το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων με 1.158 αιτήματα και το Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ) με 1.883 αιτήματα.
Εν τω μεταξύ, ο συνολικός αριθμός κλήσεων προς το τηλεφωνικό κέντρο, για το ίδιο διάστημα και μόνο για τους παραπάνω ασφαλιστικούς φορείς, ανήλθε σε 5.155.390, ενώ αν προστεθούν και οι κλήσεις που αφορούν θέματα της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης που υπάγεται στο υπουργείο Εργασίας, τότε ο αριθμός των κλήσεων ξεπερνά τα 7 εκατ.
Τα αιτήματα των ασφαλισμένων προς το 1555
Ωστόσο, ο Flash.gr παρουσιάζει σήμερα την... ακτινογραφία των αιτημάτων, δηλαδή τα συχνότερα αιτήματα των ασφαλισμένων προς το τηλεφωνικό κέντρο.
Σε ό,τι αφορά τα αιτήματα προς τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης η πλειονότητα των ασφαλισμένων ενδιαφέρθηκε κυρίως για ηλεκτρονικά ραντεβού σε υπηρεσίες του φορέα, για απονομές και πληρωμές συντάξεων, για παροχές σε χρήματα και επιδόματα, για έκδοση ασφαλιστικής ικανότητας, καθώς και για θέματα που αφορούν τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας.
Τα αιτήματα των ασφαλισμένων προς το ΝΑΤ εστιάζουν κυρίως σε θέματα «σύνταξης γήρατος ναυτικών-επανάληψη ναυτικού επαγγέλματος» και «εφάπαξ παροχές». Οι «εισφορές» , οι «νέοι ασφαλισμένοι μισθωτοί και μη μισθωτοί» είναι οι ενότητες που απασχολούν κατά κύριο λόγο τους πολίτες που έστειλαν αίτημα προς το ΤΕΚΑ μέσω του 1555, κάτι που ενδεχομένως μαρτυρά και το ενδιαφέρον των ασφαλισμένων να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για το νέο ταμείο επικουρικής ασφάλισης, τον τρόπο λειτουργίας του αλλά και τους ασφαλισμένους που υπάγονται σε αυτό.
Τέλος, πιο χρηστικά είναι τα αιτήματα των πολιτών σε σχέση με το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η πλειονότητα των αιτημάτων αφορά «πληρωμές και ποσά», «θεμελίωση και απονομή σύνταξης», «διεκπαιρέωση αιτήσεων/αναγγελίες θανάτων και επεξεργασία στοιχείων».
1.000 υπάλληλοι στις υπηρεσίες του τηλεφωνικού κέντρου
Υπενθυμίζεται ότι το, ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555 προέκυψε από την ενοποίηση των διάσπαρτων τηλεφωνικών κέντρων που λειτουργούσαν μέχρι πρότινος στο Υπουργείο Εργασίας και τους Φορείς του. Το 1555 λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Οι πολίτες μπορούν να καλούν χωρίς χρέωση και με ελάχιστο χρόνο αναμονής.
Στο τηλεφωνικό κέντρο εμπλέκονται γύρω στα 1.000 άτομα και συγκεκριμένα 70 στελέχη του αναδόχου που έχουν την οριζόντια υποστήριξη του έργου, 220 τηλεφωνητές στο front office, 100 εργαζόμενοι-καταχωρητές στο back office και 600 εργαζόμενοι του υπουργείου Εργασίας που επεξεργάζονται τα σύνθετα αιτήματα και δίνουν τις απαντήσεις στους πολίτες.