Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: 15 καθηγητές αρνούνται τη διαδικτυακή εξεταστική
Στο πλευρό των διαμαρτυρόμενων φοιτητών βρίσκονται 15 καθηγητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, οι οποίοι αρνούνται να διεξάγουν εξ αποστάσεως εξετάσεις για να μη χαθεί το εξάμηνο, όπως αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας.
Στο τοπικό Πανεπιστήμιο, οι καθηγητές που αρνούνται να συμμετέχουν στη διαδικασία είναι:
Ανδρέου, Ελένη – Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βασιλειάδης, Λάμπρος – Επ. Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βραχνάκης, Μιχάλης – Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Κατσαρδή, Βανέσσα – Επ. Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Κοκκάλη, Ιφιγένεια – Επ. Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Μανωλίδης, Κώστας – Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Μπενβενίστε, Ρίκα – Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Μυλόπουλος, Νικήτας – Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Νικονάνου, Νίκη – Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Παπακωνσταντίνου, Γιώργος – Ομ. Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πεντάζου, Ιουλία – Επ. Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σηφάκη, Ευγενία – Επ. Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σταμπουλής, Γιώργος – Αν. Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Τσιόκανος, Θανάσης – Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Χρονάκη, Άννα – Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
«Γιατί λέμε όχι στις διαδικτυακές εξετάσεις»
Στο κείμενο που υπογράφουν, αναφέρεται:
«ΓΙΑΤΙ ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ» – ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΕΙ
1. Αδύνατη η ασφαλής πιστοποίηση της γνώσης
Ο πρώτος λόγος για τον οποίο απορρίπτουμε τις διαδικτυακές εξετάσεις αφορά το εκπαιδευτικό και μορφωτικό μας καθήκον απέναντι στην κοινωνία.
Ως πανεπιστημιακοί, έχουμε ορκιστεί ότι θα πιστοποιούμε, εκ μέρους της πολιτείας και υπό συνθήκες αμεροληψίας, την γνώση των φοιτητριών/τών στα γνωστικά μας αντικείμενα. Όμως η πιστοποίηση της γνώσης είναι αδύνατη μέσω των διαδικτυακών εξετάσεων. Γιατί; Καταρχάς, ούτε τα μέλη ΔΕΠ ούτε οι φοιτήτριες/τητές διαθέτουμε το λογισμικό (π.χ. Proctor) που θα διασφάλιζε πως τα «γραπτά» που λαμβάνουμε τα πληκτρολόγησαν οι φοιτήτριες/τητές που εμφανίζονται στις οθόνες μας. Επί πλέον, ακόμα και να είχαμε αυτό το λογισμικό, αδυνατούμε να ελέγχουμε το περιβάλλον μέσα στο οποίο βρίσκονται οι εξεταζόμενες/οι την ώρα της διαδικτυακής εξέτασης (αν έχουν τις ίδιες συνθήκες ησυχίας, αν δίπλα τους βρίσκεται κάποιος που «βοηθά»).
Μάλιστα, το γεγονός ότι επί πανδημίας γίνονταν διαδικτυακές εξετάσεις είναι ακόμα ένας λόγος να μην επαναληφθεί μια διαδικασία που, όσες/οι την ζήσαμε, γνωρίζουμε πως εξευτέλισε τα ΑΕΙ και καταρράκωσε την αξιοπιστία της βαθμολόγησης.
2. Σεβασμός στις συλλογικές αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων
Η κυβέρνηση στοχεύει αποκλειστικά στο σπάσιμο των καταλήψεων – την μοναδική διέξοδο που άφησε η κυβέρνηση στους φοιτητικούς συλλόγους μετά την νομοθέτηση των ιδιωτικών «πανεπιστημίων». Αυτός είναι ο λόγος που επιστρατεύει και προωθεί τις διαδικτυακές εξετάσεις. Μ’ ένα σμπάρο η «Μητσοτάκης ΑΕ» προσπαθεί να πετύχει δυο τρυγόνια: Από τη μία ελπίζει να σπάσει τις καταλήψεις ενώ, από την άλλη, δίνει ένα έξτρα μπόνους στους υπονομευτές των δημόσιων πανεπιστημίων μέσω μιας μεθόδου εξέτασης που καταρρακώνει την αξιοπιστία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Εν κατακλείδι, ως καθηγητές, νιώθουμε την υποχρέωση να αντισταθούμε στις διαδικτυακές εξετάσεις επειδή αποτελούν αντιεκπαιδευτικά μέσα τα οποία η κυβέρνηση θέτει στην υπηρεσία του πιο μοχθηρού σκοπού: την κάμψη κάθε αντίστασης στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων».
Παρέμβαση εισαγγελέα
Προκαταρκτική ποινική έρευνα διέταξε η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, σχετικά με τις διαδικτυακές εξετάσεις στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Ειδικότερα, η Εισαγγελία ερευνά την τέλεση τυχόν αξιόποινων πράξεων, οι οποίες απορρέουν από την άρνηση καθηγητών του ΑΠΘ να συμμετέχουν στις εξ αποστάσεως εξετάσεις.