Πανελλήνιες 2024: Τι έπρεπε να γράψετε σε Λατινικά, Πληροφορική και Χημεία - Όλες οι απαντήσεις
Με μαθήματα Προσανατολισμού συνεχίστηκαν σήμερα, Πέμπτη (6/6), οι Πανελλήνιες Εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΓΕΛ.
Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Βατά χαρακτήρισαν α θέματα των πανελληνίων εξετάσεων σε Χημεία, Λατινικά και Πληροφορική οι καθηγητές της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ), που όμως έκρυβαν κάποιες μικρές δυσκολίες.
Βατά θέματα σε Χημεία
Βατά χαρακτηρίζουν τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων σε Χημεία οι καθηγητές της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ).
Το ΘΕΜΑ Α & Β
Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες οι απαντήσεις των θεμάτων, με μικρή προσοχή στις λεπτομέρειες των αιτιολογήσεων στο Θέμα Β.
Το ΘΕΜΑ Γ
Αναμενόμενα ερωτήματα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
Το ΘΕΜΑ Δ
Μεγάλης έκτασης απαντήσεις στα ερωτήματα Δ1 και Δ2. Με ελάχιστη δυσκολία το Δ3, όπου χρειάζεται μικρή προσοχή
Αναλυτικά οι απαντήσεις στο μάθημα της Χημείας από τους καθηγητές της ΟΕΦΕ.
Οι απαντήσεις στα Λατινικά
Τα θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται απο τους καθηγητές της ΟΕΦΕ ως σαφή και ξεκάθαρα. Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 19 και 42 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα.
Οι απαντήσει στα Λατινικά σύμφωνα με τους καθηγητές της ΟΕΦΕ έχουν ως εξής:
Α1.
Όταν ο Μάρκος Τύλλιος Κικέρωνας και ο Γάιος Αντώνιος ήταν ύπατοι, ο Λεύκιος Σέργιος Κατιλίνας, ένας άνδρας από πολύ αριστοκρατική γενιά αλλά με χαρακτήρα πολύ διεστραμμένο, συνωμότησε εναντίον του κράτους· τον ακολούθησαν μερικοί επιφανείς αλλά αχρείοι άνδρες. Ο Κικέρωνας έδιωξε τον Κατιλίνα από την Ρώμη. Οι σύντροφοί του πιάστηκαν και στραγγαλίστηκαν
στην φυλακή.
Ενεργώντας κάτω από την επιρροή αυτών πολλοί, όχι μόνο αχρείοι, αλλά και άπειροι, αν τον είχα τιμωρήσει, θα έλεγαν ότι ενήργησα σκληρά και τυραννικά (πως αυτό έγινε σκληρά και τυραννικά). Τώρα αντιλαμβάνομαι πως, αν αυτός φθάσει στο στρατόπεδο του Μανλίου, όπου κατευθύνεται, δεν θα υπάρξει κανένας τόσο ανόητος που να μη βλέπει πως έγινε συνωμοσία και κανείς τόσο αχρείος που να μην το ομολογήσει.
Β1.
1. β (η απάντηση βρίσκεται στη σελίδα 9 του σχολικού βιβλίου)
2. α (η απάντηση βρίσκεται στη σελίδα 10 του σχολικού βιβλίου)
3. β (η απάντηση βρίσκεται στη σελίδα 12 του σχολικού βιβλίου )
4. γ (η απάντηση βρίσκεται στη σελίδα 17 του σχολικού βιβλίου)
5. γ (η απάντηση βρίσκεται στη σελίδα 19 του σχολικού βιβλίου)
Β2.
ρεαλιστής: rem
σοσιαλισμός: socii
στραγγαλίζω: strangulāti sunt
φίρμα: confirmaverunt
ρήγας: regie
Γ1.
nobilissimi generis: nobilissima genera
clari: clariores / clarissimi
quidam: cuiusdam
viri: viros
urbe: urbium
carcere: carcer
spem: spe
sententiis: sententiam
multi: multum-plus-plurimum
id: earum
coniurationem: coniuratio
Γ2α.
pervenerit: pervenire
videat: videre
fateatur: fateri
Γ2β.
coniuravit: coniurem
consecuti erant: consequuntur
expulsus est: expellebas
deprehensi sunt: deprehendendi
aluerunt: aluissemus
nascentem: nascituram
dicerent: dic
intellego: intellectu
fore: esse
Δ1α.
ingenii: είναι ετερόπτωτος ονοματικός προσδιορισμός γενική της ιδιότητας στο vir (δηλώνει μόνιμη ιδιότητα) ex urbe: είναι εμπρόθετος επιρρηματικός προσδιορισμός που δηλώνει απομάκρυνση στο expulsus est eius: είναι ετερόπτωτος ονοματικός προσδιορισμός γενική κτητική στο socii (δηλώνει κτήση χωρίς αυτοπάθεια) non credendo: είναι απρόθετη αφαιρετική γερουνδίου που λειτουργεί ως επιρρηματικός προσδιορισμός του τρόπου στο confirmaverunt factum esse: είναι ειδικό απαρέμφατο αντικείμενο στο dicerent
Δ1β.
Δευτερεύουσα επιρρηματική αναφορική συμπερασματική πρόταση (ισοδυναμεί με απλή επιρρηματική πρόταση), λειτουργεί ως επιρρηματικός προσδιορισμός του συμπεράσματος-αποτελέσματος στο (εννοούμενο) ειδικό απαρέμφατο fore (neminem tam improbum fore). Εκφέρεται με υποτακτική όπως όλες οι συμπερασματικές προτάσεις γιατί το συμπέρασμα στη Λατινική
θεωρείται υποκειμενική κατάσταση· η υποτακτική είναι χρόνου ενεστώτα γιατί εξαρτάται από ρηματικό τύπο αρκτικού χρόνου, το fore είναι απαρέμφατο μέλλοντα (με τη σειρά του εξαρτάται από το intellego που είναι επίσης αρκτικού χρόνου). Ισχύει ιδιομορφία στην ακολουθία των χρόνων και το συμπέρασμα–αποτέλεσμα είναι ιδωμένο τη στιγμή που εμφανίζεται στο μυαλό του ομιλητή (συγχρονισμός της κύριας με τη δευτερεύουσα πρόταση) και όχι τη στιγμή της πιθανής πραγματοποίησής του· το συμπέρασμα- αποτέλεσμα συμπέρασμα αναφέρεται στο παρόν-μέλλον. Για την ύπαρξη της συμπερασματικής πρότασης μας προϊδεάζει το tam.
Δ2α.
Antonius, alter consul, Catilinam ipsum […] proelio victum interfecit.
Δ2β.
Ιδιόμορφη αφαιρετική απόλυτη (αποτελείται από ένα «υποκείμενο» και ένα ουσιαστικό που δηλώνει αξίωμα)
Cum Marcus Tullius Cicero et Gaius Antonius consules essent (δηλώνει το σύγχρονο στο παρελθόν).
Για καλά προετοιμασμένους η Πληροφορική
Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ τα σημερινά θέματα της Πληροφορικής δεν θα δυσκολέψουν έναν προετοιμασμένο μαθητή που έχει κατανοήσει την ύλη. Δεν κρύβουν παγίδες και εξετάζουν ικανοποιητικά την ύλη.
Ο χρόνος που δόθηκε στους μαθητές να απαντήσουν τα θέματα είναι ικανοποιητικός και οι εκφωνήσεις σαφείς. Είναι παρόμοιας δυσκολίας με τα θέματα των δύο τελευταίων χρόνων. Είχε ερωτήματα τα οποία εξέταζαν και το βαθμό της κατανόησης της ύλης από τους μαθητές.
Αναλυτικά οι απαντήσεις στην Πληροφορική σύμφωνα με τους καθηγητές της ΟΕΦΕ,έχουν ως εξής:
ΘΕΜΑ Α.
Α1.
1. ΣΩΣΤΟ
2. ΣΩΣΤΟ
3. ΛΑΘΟΣ
4. ΣΩΣΤΟ
5. ΛΑΘΟΣ
Α2.
1α
2γ
3β
4β
5α
Α3. Σελ. 165-166 Βιβλίο Μαθητή Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον(Πράσινο)
Α4. α) Ένας γράφος (graph) είναι μία δομή που αποτελείται από ένα σύνολο κόμβων (ή σημείων ή κορυφών) και ένα σύνολο γραμμών (ή ακμών ή τόξων) που ενώνουν μερικούς ή όλους τους κόμβους. Ο γράφος αποτελεί την πιο γενική δομή δεδομένων, με την έννοια ότι όλες οι προηγούμενες δομές που παρουσιάστηκαν μπορούν να θεωρηθούν περιπτώσεις γράφων.
β) Κατευθυνόμενοι και Μη Κατευθυνόμενοι Γράφοι.
ΘΕΜΑ Β
Β1.
i<-1
ΟΣΟ i<=10 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
2
j20
ΟΣΟ j>=1 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΓΡΑΨΕ i*j
j<-j-1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
i<-i+1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Β2.
1. i MOD 2 = 1
2. A[i,j]κ
3. κ<-κ+2
4. λ
5. λ<-λ+3
Β3.
α) front=1 και rear=3
β) front=4 και rear=5
Β4.
α)
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ F(x):ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: x
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: α
ΑΡΧΗ
α<-10.5
Fx^2+4*α
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ
β)
ΔΙΑΒΑΣΕ a
bF(a)
ΓΡΑΨΕ a,b
ΘΕΜΑ Γ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑΓ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: πλ_ολ,πλ_επ,πλ_max,β,S,i,j
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: max, M_O, ποσοστό
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ον, max_ον
ΑΡΧΗ
ΔΙΑΒΑΣΕ ον
πλ_ολ<-0
πλ_επ<-0
3
max<--1
πλ_max<-0
ΟΣΟ ον <> ‘ΤΕΛΟΣ’ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
S<-0
πλ_ολ<-πλ_ολ+1
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΔΙΑΒΑΣΕ β
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ β>=0 ΚΑΙ β<=100
SS+β
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Μ_Ο <- S/6
ΓΡΑΨΕ ‘Όνομα:’, ον, ‘Μέσος Όρος:’, Μ_Ο
ΑΝ Μ_Ο > 60 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ‘ΕΠΙΤΥΧΩΝ’
πλ_επ<-πλ_επ+1
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ ‘ΑΠΟΤΥΧΩΝ’
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Μ_Ο>max ΤΟΤΕ
max<-M_O
max_ον<-ον
πλ_max<-1
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Μ_Ο=max ΤΟΤΕ
πλ_max<-πλ_max+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΔΙΑΒΑΣΕ ον
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ πλ_max=1 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ max_ον
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ πλ_max
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ποσοστόπλ_επ/πλ*100
ΓΡΑΨΕ ‘Ποσοστό Επιτυχόντων:’, ποσοστό
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΘΕΜΑ Δ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑΔ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
4
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Π[10,12], i, j, S1,S2,S,max,θέση,θ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[10], όνομα
ΑΡΧΗ
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[i]
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
ΔΙΑΒΑΣΕ Π[i, j]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
max <- Π[1,j]
θέση<-1
ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 10
ΑΝ Π[i, j] > max ΤΟΤΕ
maxΠ[i,j]
θέσηi
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ΟΝ[θέση]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
S1<-0
S2<-0
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
S1<-S1+Π[i,j]
S2<-S2+Π[i,j+6]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ S1>S2 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ‘Οι πωλήσεις του 1ου εξαμήνου είναι μεγαλύτερες από
&τις πωλήσεις του 2ου εξαμήνου’
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ S2>S1 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ‘Οι πωλήσεις του 2
ου εξαμήνου είναι μεγαλύτερες από
&τις πωλήσεις του 1
ου εξαμήνου’
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ ‘Οι πωλήσεις του 1ου και 2ου εξαμήνου είναι ίσες’
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΔΙΑΒΑΣΕ όνομα
θΑΝΑΖ(ΟΝ,όνομα)
5
ΑΝ θ=0 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ‘Ανύπαρκτος πωλητής’
ΑΛΛΙΩΣ
S<-0
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
SS+Π[θ,j]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ S
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
!=======
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΑΝΑΖ(ΟΝ,όνομα):ΑΚΕΡΑΙΑ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i,θέση
ΛΟΓΙΚΕΣ: βρέθηκε
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[10],όνομα
ΑΡΧΗ
βρέθηκεΨΕΥΔΗΣ
θέση<-0
i<-1
ΟΣΟ βρέθηκε=ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ i<=10 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΑΝ όνομα=ΟΝ[i] TOTE
βρέθηκεΑΛΗΘΗΣ
θέση<-i
ΑΛΛΙΩΣ
i<-i+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝΑΖ<-θέση
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ
Το κενό στις Πανελλήνιες λόγω των Ευρωεκλογών
Σημειώνεται, ότι λόγω των Ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου θα υπάρξει κενό εξετάσεων μεταξύ 7 και 11 Ιουνίου για τα ΓΕΛ και μεταξύ 6 και 10 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ. Έτσι, οι Πανελλαδικές για τους υποψηφίους των ΓΕΛ θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου, ενώ για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ θα συνεχιστούν από τις 11 έως τις 17 Ιουνίου.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι από τις 18 έως και τις 28 Ιουνίου θα διεξαχθούν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων και παρομοίως, από τις 17 έως και τις 28 Ιουνίου, οι Υγειονομικές Εξετάσεις και Πρακτικές Δοκιμασίες των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ).