Πανελλήνιες: Απαντήσεις σε Βιολογία, Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά - Οι παγίδες
Αναλυτικά οι απαντήσεις σε Βιολογία, Αρχαία Ελληνικά και μαθηματικά που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι
Δύσκολα αλλά χωρίς ασάφειες χαρακτηρίζουν οι καθηγητές της ΟΕΦΕ και τα θέματα της Βιολογίας.
«Για πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους, που είχαν εμβαθύνει περισσότερο τις γνώσεις τους στη Βιολογία», ήταν τα σημερινά θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, σύμφωνα με τη βιολόγο, καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αγίου Δημητρίου, Αλεξάνδρα Καρά.
Όπως σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «τα θέματα δεν έδιναν πολλές ευκαιρίες σε όποιον δεν ήταν καλός γνώστης της ύλης» και «ήταν δύσκολα για να τα κατανοήσουν οι μέτρια προετοιμασμένοι υποψήφιοι».
Δείτε αναλυτικά τις απαντήσεις στο μάθημα της Βιολογίας από του καθηγητές της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας.
Απαιτητικά και τα αρχαία
Στο κείμενο του Πλουτάρχου, Περί Αλεξάνδρου τύχης και αρετής (6 329Α-D) και σε απόσπασμα από το έργο του Μάρκου Αυρήλιου, Τα εις εαυτόν, εξετάστηκαν στο κομμάτι του διδαγμένου οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στο μαθημα των Αρχαίων Ελληνικών.
«Με μία πρώτη ματιά, τα ζητούμενα από την ενότητα του διδαγμένου κειμένου ήταν βατά και στοχευμένα, ως προς το κομμάτι της εκφώνησης, κάτι που θα κατηύθυνε τους υποψηφίους», σχολίασε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο φιλόλογος, καθηγητής στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αγίου Δημητρίου, Αθανάσιος Σταυριανόπουλος, και πρόσθεσε ότι «δεν υπήρξαν εκπλήξεις».
Δείτε αναλυτικά τις απαντήσεις στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών από του καθηγητές της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας.
Ως προς το άγνωστο, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε κείμενο του Θουκυδίδη (Ιστορίαι, Θ 81.1-2). Σύμφωνα με τον κ. Σταυριανόπουλο, τα θέματα ήταν «μέτριας δυσκολίας, με ιδιαιτερότητες».
«Χρειαζόταν από τους υποψηφίους να αποκωδικοποιήσουν κάποιους όρους, καθώς ο Θουκυδίδης έχει ιδιαίτερη γραφή», ανέφερε ο καθηγητής και συμπλήρωσε ότι «οι ασκήσεις συντακτικού και γραμματικής απαιτούσαν καλή γνώση».
Απαιτητικά από άποψη χρόνου τα θέματα των Μαθηματικών
«Κατανοητά μεν, αλλά απαιτητικά από άποψη διαχείρισης χρόνου», ήταν τα θέματα που κλήθηκαν να λύσουν οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσαατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σύμφωνα με τον μαθηματικό, καθηγητή στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αγίου Δημητρίου, Θεοφάνη Χανή.
«Τα θέματα ήταν καλά διατυπωμένα και στοχευμένα στους υποψηφίους και όχι σε καθηγητές», καθώς ήταν θέματα που κατά τη διάρκεια της χρονιάς τα είχαν συναντήσει, τόνισε ο κ. Χανής.
Δείτε αναλυτικά τις απαντήσεις στο μάθημα των Μαθηματικών από του καθηγητές της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας.
«Το διαγώνισμα ήταν μεγάλο σε έκταση και κάλυπτε μεγάλο μέρος της ύλης. Κινήθηκε στην ίδια φιλοσοφία με τα περυσινά θέματα», δήλωσε και συμπλήρωσε: «Το δεύτερο θέμα ήταν άσκηση του σχολικού βιβλίου και άρα διαχειρίσιμο από μεγάλο όγκο μαθητών. Ωστόσο, τα θέματα Γ4 και Δ4 ήταν τα πλέον απαιτητικά, που θα κρίνουν τις υψηλές βαθμολογίες, από 17 έως 20».