Πανελλήνιες 2021: Τι απαντά η Κεραμέως για τον αριστούχο που κόπηκε από την Αρχιτεκτονική Αθήνας
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μίλησε στο OPEN για τους αριστούχους που δεν πέρασαν στις σχολές που ήθελαν, για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, για τις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ για τα κολέγια και την ελάχιστη βάση εισαγωγής.
«Τα ειδικά μαθήματα έχουν ειδικό βάρος. Το σχέδιο, στην αρχιτεκτονική είναι εξαιρετικά σημαντικό (…) Ο συγκεκριμένος υποψήφιος έγραψε κάτω από το μέσο όρο των υποψηφίων στο σχέδιο. Είχε πολύ καλές επιδόσεις. Είναι fake news ότι κόπηκε. Μπορεί να πάει αρχιτεκτονική Πάτρας ή Χανίων. Δεν κόπηκε επ’ ουδενί. Ωστόσο, υπήρξαν συνυποψήφιοί του που έγραψαν καλύτερα στο σχέδιο. Εκείνος έγραψε 13,6», είπε μιλώντας στην εκπομπή «Τώρα Ό,τι Συμβαίνει» αρχικά για την καταγγελία υποψηφίου ότι συγκέντρωσε 20.000 μόρια και δεν μπήκε στην Αρχιτεκτονική Αθήνας, την κύρια επιλογή του.
«Στην πραγματικότητα 9.400 παιδιά επιπλέον από πέρυσι δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να εισαχθούν στα ΑΕΙ», επεσήμανε δε απαντώντας στις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ περί αποκλεισμού χιλιάδων υποψήφιων των πανελληνίων από τα ΑΕΙ λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.
«Έχουμε 4 στους 10 φοιτητές που δεν παίρνουν πτυχίο. Γιατί εισήχθησαν σε μια εποχή που η προηγούμενη κυβέρνηση έλεγε ότι μπορεί να μπει σε σχολές όποιος θέλει», είπε.
«Σημαντικός ο δρόμος του Πανεπιστημίου αλλά δεν είναι ο μόνος» είπε η υπουργός. Τα δημόσια ΙΕΚ δίνουν ειδικότητες που επιτρέπουν ακόμα και σε αποφοίτους Πανεπιστημίων να μπουν στην αγορά εργασίας τόνισε και πρόσθεσε: «Να μην αγνοούμε ένα τεράστιο κλάδο που είναι αυτός της δημόσιας κατάρτισης».
«Με υπουργική απόφαση του 2016 και υπογραφή Νικολάου Φίλη ήταν η πρώτη φορά που απόφοιτοι των κολεγίων μπήκαν στο δημόσιο σύστημα. Ας σταματήσει η υποκρισία» είπε η κυρία Κεραμέως.
Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο
Σε πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή, την Πέμπτη 22 Ιουλίου στις 7 μ.μ., καλεί η ΟΛΜΕ καθώς και πλήθος ΕΛΜΕ και Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών, φοιτητές, ενώσεις γονέων και μαθητικές συλλογικότητες.
Στην ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ σημειώνει ότι το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την «αυτονομία» τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης.