Πανελλήνια παρουσίαση: Νέο Volkswagen Tiguan από 34.300 ευρώ
Η Volkswagen ανασχεδίασε πλήρως την τρίτη γενιά του best seller της και το αναβάθμισε σε όλους τους τομείς.
Χάρη στις σημαντικές βελτιώσεις στην αεροδυναμική και στα σύγχρονα συστήματα κίνησης, το νέο Tiguan είναι ένα από τα πιο αποδοτικά SUV της μεσαίας κατηγορίας. Τέσσερα από τα οκτώ συνολικά κινητήρια σύνολα είναι καινούργια υβριδικά.
Η γκάμα ξεκινά από δύο προσιτά και οικονομικά ήπια υβριδικά συστήματα των 48 Volt (eTSI) και καταλήγει σε δύο plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης με την εξέλιξη eHybrid.
Προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 km, αυτά τα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης καθιστούν το νέο Tiguan ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Ταυτόχρονα παραμένει ικανό και οικονομικό στα μεγάλα ταξίδια: Ο συνδυασμός ενός ηλεκτροκινητήρα και ενός νέου turbo κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 1500 κ.εκ εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και παρέχει συνδυασμένη αυτονομία άνω των 900 km χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (DSG).
Σύγχρονος σχεδιασμός SUV
Η πρώτη γενιά του Tiguan συνδύαζε τη σίγουρη σχεδίαση με την χαρακτηριστική σχεδίαση της Volkswagen. Αυτό το στυλ χαρακτηρίζει και τη νέα γενιά του SUV. Με βάση το επιτυχημένο DNA του Tiguan, δημιουργήθηκε μια εντελώς νέα σχεδίαση - χαρακτηριστική για το μοντέλο και τη Volkswagen αλλά ταυτόχρονα και εντελώς νέα.
Ένα ιδιαίτερο γνώρισμα είναι το πιο ψηλό και πιο εμφατικό οπτικά εμπρός μέρος. Εδώ έχουν ενσωματωθεί οι νέοι, πιο επίπεδοι προβολείς LED, ενώ ανάμεσά τους υπάρχει μια οριζόντια μπάρα με γυάλινη επικάλυψη και προαιρετικά με ενσωματωμένη φωτεινή λωρίδα LED που αντικαθιστά την παραδοσιακή μάσκα. Οι είσοδοι αέρα της μάσκας είναι ενσωματωμένοι στον εντυπωσιακό προφυλακτήρα, ενώ οι κουρτίνες στις εξωτερικές πλευρές του προφυλακτήρα εξασφαλίζουν τη βέλτιστη ροή του αέρα.
Στην εικόνα κυριαρχούν τα τονισμένα φτερά, ενώ οι τροχοί έχουν μέγεθος έως και 20 ίντσες. Μια νέα οριζόντια λωρίδα LED δίνει έμφαση και στο επίσης χαρακτηριστικό πίσω μέρος του Tiguan.
Εσωτερικό από μεγαλύτερη κατηγορία
Νέα εικόνα στο ταμπλό. Ανοίγοντας τις πόρτες του Tiguan γίνεται αμέσως αντιληπτό πως η Volkswagen έχει ανασχεδιάσει πλήρως και το εσωτερικό του best seller SUV της. Η καινούργια σχεδίαση του ταμπλό με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του modular infotainment matrix (MIB4) είναι ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό του στυλ.
Είναι διαισθητικό στη λειτουργία, προσφέρει βέλτιστη συνδεσιμότητα και έχει καθαρό και έξυπνο σχεδιασμό. Οι επιμέρους τομείς περιλαμβάνουν το νέο Digital Cockpit Pro (ψηφιακός πίνακας οργάνων με αντι-ανακλαστική επίστρωση σε μορφή tablet landscape), μια μεγάλη οθόνη infotainment με διαγώνιο 32,8 cm [12,9 ίντσες / προαιρετικά 38,1 cm (15,0 ίντσες)] με εντελώς νέα δομή μενού και γραφικών, ένα καινούργιο head-up display (προβολή στο παρμπρίζ) και το νέο κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD. O ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA είναι επίσης νέος. Επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό πολυάριθμων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φυσικής γλώσσας.
Επιπλέον, ο IDA απαντά σε ερωτήσεις για όλα τα πιθανά θέματα. Για να το κάνει αυτό, το σύστημα έχει πρόσβαση σε online βάσεις δεδομένων και - ως νέο χαρακτηριστικό - στο ChatGPT (τεχνητή νοημοσύνη, AI). Το ChatGPT θα είναι διαθέσιμο ως αναβάθμιση.
Τα νέα εμπρός καθίσματα ergoActive Plus με πνευματική οσφυϊκή στήριξη τεσσάρων σημείων και νέα πνευματική λειτουργία μασάζ πίεσης 10 σημείων, ταιριάζουν απόλυτα με τον υψηλής ποιότητας χαρακτήρα αυτού του SUV. Επιπλέον μπορεί να ρυθμιστεί η αυτόματη ενεργοποίηση της θέρμανσης και του εξαερισμού των καθισμάτων, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία.
Πλήρως εξοπλισμένη εισαγωγική έκδοση
Η τρίτη γενιά του SUV προσφέρεται στην εισαγωγική έκδοση Tiguan, στη μεσαία έκδοση Life, στην ειδική έκδοση More και στην κορυφαία έκδοση R-Line.
Η εισαγωγική έκδοση του Tiguan φέρει στον βασικό εξοπλισμό στοιχεία όπως το Digital Cockpit Pro, την οθόνη των 32,8 cm (12,9 ιντσών) του συστήματος infotainment, το Driving Experience Control, το σύστημα ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία Car2X, τον πρόσθετο κεντρικό αερόσακο (εμπρός) και τους πλευρικούς αερόσακους πίσω, τον αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών Climatronic, τις θύρες USB-C με δυνατότητα φόρτισης 45 Watt (εμπρός).
Επιπλέον έχει τις μαύρες ράγες οροφής και τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης όπως Side Assist & Rear Cross Traffic Alert(Σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα επιτήρησης πίσω κυκλοφορίας και υποβοήθηση εξόδου από θέση στάθμευσης), Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian και Cyclist Monitoring (Λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών), Front Cross Traffic Assist (προειδοποίησης οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδησης), Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), Rear View Κάμερα οπισθοπορείας, προηγμένο σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και Dynamic Road Sign Display (Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας). Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.
Οι υβριδικές και Plug-in εκδόσεις
eHybrid: Η Volkswagen έχει εξελίξει δύο εντελώς νέες plug-in υβριδικές μονάδες κίνησης για το Tiguan. Αποδίδουν συνδυαστικά 204 και 272 PS. Χάρη σε μια μπαταρία που έχει πλέον χωρητικότητα 19,7 kWh αντί για 10,6 kWh (σε κάθε περίπτωση ωφέλιμη), η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του Tiguan eHybrid έχει αυξηθεί από τα περίπου 60 km του προηγούμενου μοντέλου σε περίπου 120 km. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με έως και 11 kW (προηγουμένως 3,6 kW) σε οικιακό wall box εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και με έως και 50 kW6 σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC) όταν βρίσκεστε εκτός σπιτιού.
Χάρη στο νέο σύστημα κίνησης και τον καινούργιο 1.5 TSI evo2, το νέο Tiguan eHybrid έχει γίνει πλέον ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που επιτρέπει εξαιρετικά μεγάλη συνδυασμένη αυτονομία στα μεγάλα ταξίδια όπως αυτά των διακοπών.
eTSI - χρησιμοποιώντας την κινητική ενέργεια. Η Volkswagen προσφέρει την 3η γενιά του Tiguan με δύο νέες ήπια υβριδικές μονάδες 48 V. Αυτοί οι κινητήρες eTSI αποδίδουν 130 και 150 PS. Η έκδοση των 130 PS χρησιμοποιείται ήδη στην εισαγωγική έκδοση του νέου Tiguan ως καινοτόμος βασικός κινητήρας που συνδυάζεται με κιβώτιο DSG επτά σχέσεων. Εδώ, μια γεννήτρια φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια μέσω της ανάκτησης ενέργειας από το σύστημα πέδησης. Η ενέργεια αυτή χρησιμοποιείται για την απενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε φάσεις επιβράδυνσης καθώς και στις κατηφόρες.
Και οι δύο εκδόσεις eTSI διαθέτουν ενεργή διαχείριση κυλίνδρων (Active Cylinder Management - ACT). Οι τετρακύλινδροι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες των 1,5 λίτρων συνδυάζουν τη μεγάλη τους οικονομία με εξαιρετικές επιδόσεις.
Οι συμβατικοί κινητήρες
TSI και TDI - με κίνηση στους εμπρός και σε όλους τους τροχούς. Παράλληλα με τους τέσσερις υβριδικούς κινητήρες, το Tiguan θα είναι διαθέσιμο και με δύο αποδοτικούς turbo κινητήρες βενζίνης (TSI) και δύο turbo κινητήρες πετρελαίου (TDI). Όλοι είναι τετρακύλινδροι 2,0 λίτρων. Οι κινητήρες TSI αποδίδουν 204 και 265 PS. Οι κινητήρες TDI αποδίδουν 150 και 193 PS.
Οι 2.0 TSI και το Tiguan 2.0 TDI των 193 PS διαθέτουν στάνταρ τετρακίνηση 4MOTION. Η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης των τετρακίνητων εκδόσεων φτάνει τα 2.300 kg. Όλα τα υπόλοιπα Tiguan έχουν κίνηση στους εμπρός τροχούς. Οι δύο TSI θα ακολουθήσουν κατά τη διάρκεια του έτους.
.