Παγκόσμια ύφεση: Μηνύματα οικονομικής επιβράδυνσης στέλνει η παγκόσμια αγορά ντίζελ
Σημάδια οικονομικής επιβράδυνσης έρχονται από την παγκόσμια αγορά ντίζελ, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.
Στην Κίνα, ο αριθμός των φορτηγών που κυκλοφορούν στους αυτοκινητόδρομους έχει μειωθεί αισθητά τις τελευταίες εβδομάδες. Στην Ευρώπη, το premium του ντίζελ στα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης αργού πετρελαίου έπεσε πρόσφατα στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο. Στις ΗΠΑ, η ζήτηση οδεύει προς συρρίκνωση 2% το 2023, λέει η S&P Global Inc. Εξαιρουμένου του 2020, όταν ένα μεγάλο μέρος της οικονομίας μπήκε σε lockdown, αυτή η πτώση θα είναι η μεγαλύτερη στην Αμερική από το 2016.
«Η ζήτηση ντίζελ μπορεί να λειτουργήσει ως πρόδρομος δείκτης για την ευρύτερη ανάπτυξη και ένα πρώιμο σημάδι ότι οι δαπάνες από τα νοικοκυριά μειώνονται», δήλωσε ο Ben Ayers, οικονομολόγος στην Nationwide Economics. «Μια αναμενόμενη πτώση της ζήτησης ντίζελ ταιριάζει με τους κινδύνους ύφεσης σε ολόκληρη την οικονομία».
Οι οικονομολόγοι λένε ότι υπάρχει πιθανότητα 65% για ύφεση στις ΗΠΑ και 49% στην Ευρώπη εντός του επόμενου έτους. Στην Κίνα, ο κίνδυνος είναι χαμηλότερος, αλλά η ανάκαμψη της χώρας μετά τους σκληρούς περιορισμούς για την Covid-19 θα απαιτήσει αξιοσημείωτη βελτίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και μάλιστα γρήγορα.
Μεγάλο μέρος της μειωμένης ζήτησης για ντίζελ μπορεί να συνδεθεί με τις μεταφορές με φορτηγά, που αντιστοιχεί περίπου στο 60% του ντίζελ που καταναλώνεται στην Κίνα και περισσότερο από το 70% στις ΗΠΑ. Ο αριθμός των φορτηγών που κινούνται στους κινεζικούς αυτοκινητόδρομους μειώθηκε κατά 8% την εβδομάδα που έληξε στις 9 Απριλίου, σύμφωνα με στοιχεία που παρακολουθεί το υπουργείο Μεταφορών της Κίνας. Τα εμπορικά αποθέματα ντίζελ σε εθνικό επίπεδο, εξαιρουμένων των κρατικών διυλιστηρίων, έφθασαν σε υψηλό οκτώ μηνών στις αρχές Απριλίου, σύμφωνα με στοιχεία της OilChem.