Όσκαρ - Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο
Το Ουδέν Νεότερον από το Δυτικό Μέτωπο, το 1930 βραβεύτηκε με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Το 1991 η ταινία χαρακτηρίστηκε από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου ως «πολιτιστικά, αισθητικά και ιστορικά σημαντική» και επιλέχθηκε να ενταχθεί στο Εθνικό Μητρώο Κινηματογράφου των Ηνωμένων Πολιτειών.
[caption id="attachment_2056701" align="alignnone" width="742"] Felix Kammerer and Albrecht Schuch[/caption]
To remake του 2022 είναι γερμανικής παραγωγής. Στη σκηνοθεσία είναι ο Edward Berger. Το βλέπετε μέσω Netflix.
O 17χρονος Paul Bäumer (Felix Kammerer) αποφασίζει να καταταχθεί στο γερμανικό στρατό κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Τα πράγματα όμως δεν είναι όπως τα φανταζόταν...
Η φρίκη του πολέμου (στα χαρακώματα) φαίνεται καθαρά και σε αυτό το φιλμ. Το έργο είναι πολύ σκληρό, αυτό όμως είναι ο πόλεμος. Αυτή είναι η εικόνα του, θάνατος, αίμα, πόνος, λάσπη (χαρακτηριστικές σκηνές στα πρόσωπα), πόνος και απόγνωση. Δεν υπάρχει κάτι το ρομαντικό στον πόλεμο. Στις τόσες πολεμικές ταινίες που έχουν γυριστεί, είναι από τις λίγες φορές που βλέπουμε την πλευρά των ηττημένων, των Γερμανών.
[caption id="attachment_2056697" align="alignnone" width="760"] 11 η ώρα[/caption]
Πρέπει να αναφέρουμε ότι και στους δύο Παγκοσμίους Πολέμους, υπήρχε η προπαγάνδα απέναντι στον γερμανικό λαό από τις γερμανικές κυβερνήσεις. Γινόταν ''πλύση εγκεφάλου'' ότι οι στρατιώτες (υποτίθεται) πολεμάνε για ένα ιδανικό, για ένα όνειρο και πάνω απ' όλα για το καλό της πατρίδας. Φυσικά τίποτα από όλα αυτά δεν ισχύει και δεν χρειάζεται να απαντήσετε. Ο Πόλεμος είναι Πόλεμος και μόνο θλίψη, δυστυχία και θάνατο φέρνει.
Το έργο θα σας θυμίσει σε μεγάλο βαθμό το 1917 (έχασε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας αδίκως - κατά την άποψη μου - από τα Παράσιτα το 2020). Ομοιότητες σε σκηνές θα βρείτε όπως στη Δουνκέρκη, Platoon, Fury, H Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν και Λεπτή Κόκκινη Γραμμή (είναι κι άλλες).
Ερχόμενοι στο σήμερα - Το μήνυμα της Ακαδημίας
Το έργο, λόγω του Πολέμου στην Ουκρανία (εμπόλεμη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας) είναι επίκαιρο. Τα τελευταία χρόνια, τα μέλη της Ακαδημίας επηρεάζονται από τις καταστάσεις που συμβαίνουν στον κόσμο. Άλλες φορές επιμένουν στο να περάσουν κάποιο κοινωνικό μήνυμα ή απλά να μείνουν πιστοί στο Blockbuster και στο μεγαλείο του Κινηματογράφου. Το Σινεμά, απέδειξε μετά την πανδημία ότι μπορεί να επιβιώσει. Το Avatar για παράδειγμα, το The Way of Water, είναι λόγος που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι υπάρχει μέλλον στη Βιομηχανία του Θεάματος.
Μην ξεχνάτε ότι βρισκόμαστε στην εποχή της Διαδικτυακής Πλατφόρμας και του Live Streaming. Πέρυσι για πρώτη φορά, μια ταινία από πλατφόρμα κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Το CODA μέσω Apple TV. Aνάλογα το μήνυμα που θέλει να περάσει η Ακαδημία, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι μια καλή παραγωγή δεν αξίζει να βραβευτεί. Από τη στιγμή που το All Quiet on the Western Front είναι υποψήφιο για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας (είναι στη δεκάδα), δεν θα είναι έκπληξη και να το πάρει. Επαναλαμβάνω ότι είναι πολύ σκληρή ταινία. Μέχρι τη βραδιά των Όσκαρ, στις 12 Μαρτίου, έχουμε μέρες μπροστά μας και πιστέψτε με υπάρχουν πολλές ταινίες για να σχολιάσουμε.
[caption id="attachment_2056680" align="alignnone" width="763"] Daniel Brühl (Inglourious Basterds) as Matthias Erzberger[/caption]
Όσον αφορά το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, το All Quiet on the Western Front είναι πολύ κοντά. Γιατί όχι και για το Διασκευασμένου Σεναρίου. Το Όσκαρ Φωτογραφίας μπορεί να το κατακτήσει, όπως και της Μουσικής, Volker Bertelmann (ακούστε την εισαγωγή, σας βάζει για τα καλά στο κλίμα του έργου και της ιστορίας). Δυνατό soundtrack είναι και ''Τα Πνεύματα του Ινισέριν''.
Το Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο μπορεί να κερδίσει κάποιο Όσκαρ από τις τεχνικές κατηγορίες, το μεγάλο όμως φαβορί είναι το Avatar: The Way of Water.
https://www.youtube.com/watch?v=i7j91dDRMok