Όσκαρ 2022: H σημασία τους και η επιστροφή στις κινηματογραφικές αίθουσες
Xθες (08/02) ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για την 94η Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ.
Η περίοδος της πανδημίας, κοντά στα τρία χρόνια τώρα, άλλαξε τα πάντα στον κινηματογράφο. Πολλές παραγωγές σταμάτησαν τα γυρίσματα των ταινιών τους και άλλες τόσες πήραν παράταση μία και δύο φορές. Η εποχή της πλατφόρμας και του live streaming άλλαξε τα δεδομένα στην 7η Τέχνη. Το δυνατό βήμα το έκανε το Netflix (σε λίγο καιρό έρχεται στην Ελλάδα το HBO Max και το Disney Plus) μαζί και με τις υπόλοιπες διαδικτυακές πλατφόρμες παγκοσμίως. Με κλειστά τα Σινεμά, οι περισσότεροι (αν όχι όλοι) μείναμε στο σπίτι και παρακολουθήσαμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Ο Λόγος φυσικά ήταν το ξέσπασμα του Covid - 19, μαζί και με τις μεταλλάξεις που ακολούθησαν από τον συγκεκριμένο ιό.
Όλα δείχνουν, ότι ίσως το τοπίο αλλάζει. Λοιμωξιολόγοι και επιστήμονες, αναφέρουν (χωρίς να αποτελεί βεβαίωση) ότι το καλοκαίρι που έχουμε μπροστά μας, τα πράγματα θα είναι καλύτερα όσον αφορά την πανδημία. Με τις απαραίτητες ενέργειες και φυσικά με την ατομική ευθύνη που πρέπει να έχει ο καθένας μας, μπορεί το 2022 να πάρουμε τις ζωές μας πίσω. Είναι γεγονός ότι όλο αυτόν τον καιρό (από τα τέλη του 2019) βρισκόμασταν σε αχαρτογράφητα νερά. Η αισιοδοξία επιστρέφει σιγά σιγά. Όλοι όσοι λατρεύουμε το Σινεμά, ευχόμαστε να επιστρέψουμε το συντομότερο δυνατό σε γεμάτες κινηματογραφικές αίθουσες. Η αρχή έγινε από το προηγούμενο καλοκαίρι, το 2021. Η φετινή απονομή των Βραβείων Όσκαρ, στις 27 Μαρτίου, θα έχει κεντρικό παρουσιαστή (μετά από δύο χρόνια) και το σημαντικότερο είναι ότι η τελετή θα γίνει ξανά στο Dolby Theatre. Eπιστρέφουμε (ελπίζουμε) στην λαμπερή αυτή βραδιά των Όσκαρ, η οποία είναι και το κορυφαίο γεγονός στο χώρο του κινηματογράφου ή αν θέλετε της 7ης Τέχνης. Μας έχει λείψει...
Το 2021 παρακολουθήσαμε αξιόλογες ταινίες στον κινηματογράφο. Αρκετές από αυτές τις είδαμε με τη ζεστασιά κάποιας διαδικτυακής πλατφόρμας. Παρακάτω θα αναφερθούμε στις βασικές κατηγορίες των Όσκαρ και στις ταινίες που διεκδικούν τα χρυσά αγαλματίδια.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι μια ταινία (συνήθως) κερδίζει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας όταν παρουσιάζει κάτι διαφορετικό στο κοινό. Με βασικό συστατικό την μεγάλη οθόνη, ταξιδεύει τον θεατή και τον κάνει να αισθάνεται την εμπειρία του κινηματογράφου. Βιώνει δηλαδή ''Τη Μαγεία του Κινηματογράφου". Μια τέτοια ταινία είναι και το Dune.
Στο παρελθόν, οι ταινίες που έχουν κερδίσει τα περισσότερα Όσκαρ είναι το Ben - Hur (1959) με 11, ο Τιτανικός του 1997 (11 από τα 14) και ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Η Επιστροφή του Βασιλιά το 2003 (ήταν υποψήφιο σε 11 κατηγορίες, κέρδισε και τις 11). Το Dune είναι υποψήφιο σε 10 κατηγορίες και δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι μπορεί να κατακτήσει τις περισσότερες. Παρόλο που ο ειδικός πλέον σκηνοθέτης Denis Villeneuve για ταινίες sci - fi, δεν είναι υποψήφιος για το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας (ίσως πιο κοντά η Jane Campion για το The Power of the Dog - Netflix). Στις τεχνικές κατηγορίες, το Dune δείχνει ικανό να κερδίσει το Όσκαρ Μοντάζ, Οπτικών Εφέ, Ήχου (με δυνατό και το No Time to Die), Σκηνικών (είναι όμως και το West Side Story), Moυσικής και φυσικά το Όσκαρ Φωτογραφίας για τον Greig Fraser (χωρίς να ξεχνάμε την Εξουσία του Σκύλου της Ari Wegner).
To Τhe Power of the Dog προηγείται της κούρσας των Όσκαρ με 12 υποψηφιότηττες. Μπορούμε να πούμε ότι είναι μια καθαρά νίκη του Netflix, λόγω και της προτίμησης του κόσμου παγκοσμίως. Είναι μια δύσκολη ταινία (στο να την παρακολουθήσεις - συνταγή παλιού Western), αλλά στο τέλος σας αφήνει και κάτι. Αυτό ίσως να είναι το δυνατό του χαρτί. Μπορεί να ήταν και ακλόνητο φαβορί εάν παιζόταν μόνο σε κινηματογραφική αίθουσα. Συνήθως, οι ταινίες On Demand, περιορίζουν την αξία του έργου. Οι 12 υποψηφιότητες (στη γλώσσα των κριτικών), δεν σημαίνει κάτι. Μπορεί μια ταινία να έχει πολλές υποψηφιότητες (θυμηθείτε το πιο πρόσφατο παράδειγμα με τον Ιρλανδό του Martin Scorsese - 10 υποφηφιότητες αλλά δεν κέρδισε κάποιο αγαλματίδιο), αλλά τη βραδιά των Όσκαρ να μην έχει το ανάλογο αποτέλεσμα. Με τη μη συμμετοχή του Βιλνέβ στο Όσκαρ Σκηνοθεσίας, η Νεοζηλανδή Τζέιν Καμπιόν, μπορεί να γίνει η δεύτερη γυναίκα που κατακτά το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, μετά την Κάθριν Μπίγκελοου για το The Hurt Locker. H Kirsten Dunst είναι υποψήφια για το Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου αλλά πιο κοντά είναι η Ariana DeBose από το West Side Story (κέρδισε και τη Χρυσή Σφαίρα).
https://www.youtube.com/watch?v=FIsNbpJIa6k
Για το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου πιο κοντά είναι ο Will Smith για το King Richard - Η Μέθοδος των Γουίλιαμς, στην τρίτη του υποψηφιότητα μετά το Το Κυνήγι της Ευτυχίας (The Pursuit of Happiness) και το Ali του Michael Mann. To King Richard έρχεται στις ελληνικές αίθουσες στις 17 Φεβρουαρίου. Αντίπαλος του Will θα είναι ο Benedict Cumberbatch για την Εξουσία του Σκύλου. O πάντα χαρακτηριστικός Javier Bardem θα είναι έκπληξη εάν το πάρει για το Being the Ricardos (βασιζμένο σε αληθινή ιστορία, την παλιά αγαπημένη τηλεοπτική σειρά I Love Lucy - το έργο παίζεται μέσω Amazon). H Nicole Kidman είναι το φαβορί για το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου στο Being the Ricardos, αλλά υπάρχει πάντα η αγαπητή Penelope Cruz για το Παράλληλες Μητέρες (ωραία ταινία) του Πέδρο Αλμοδόβαρ. H Olivia Colman βάζει υποψηφιότητα με ελληνικό αέρα για το The Lost Daughter (γυρισμένο στις Σπέτσες το 2020) στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Maggie Gyllenhaal (το έργο αναμένεται στο ελληνικό Netflix).
Το Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου, λογικά θα το πάρει το Dune που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Frank Herbert. Στην πεντάδα ανήκουν τα CODA, Drive my Car, The Lost Daughter και The Power of the Dog.
Για το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου υποψήφια ταινία είναι το Don't Look Up (Mην Κοιτάτε Πάνω), παρόλο που έχουμε δει σενάρια τα οποία έχουν να κάνουν με την καταστροφή της Γης - με το να διακωμωδούν όμως την όλη κατάσταση, δεν έχουμε δει. Το Belfast του Keneth Branagh (την Πέμπτη έρχεται το Έγκλημα στο Νείλο), Το Κing Richard (δύσκολα), η Πίτσα Γλυκόριζα (ευχάριστη ταινία με νοσταλγία και αναμνήσεις) και το The Worst Person in the World (νορβηγική δραματική κωμωδία).
https://www.youtube.com/watch?v=HcjGwv0yTKE
Για το Όσκαρ Μουσικής - πολύ δυνατά soundtrack είναι του Dune (Hans Zimmer) και το Don't Look Up. Στα κοστούμια παίζουν μπάλα οι Cruella (ωραία ταινία), Dune, Nightmare Alley (To Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών - σκοτεινό ατμοσφαιρικό) και φυσικά το West Side Story (και για Σκηνικά).
https://www.youtube.com/watch?v=6BPKPb_RTwI
Για το Όσκαρ Διεθνής Ταινίας, όπως φαίνεται από το trailer,το Drive my Car (Iαπωνικό) είναι πολύ κοντά. Το The Hand of God (Ιταλία) μπορεί να το παρακολουθήσατε μέσω Netflix. Για Κομμώσεις και Μακιγιάζ το Cruella ή το House of Gucci (η Lady Gaga δεν ήταν υποψήφια). To animation Encanto έσπασε τα ταμεία στο παγκόσμιο Box Office.
Για το Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού, αποφασίστε εσείς. Ανάλογα με το πνεύμα της εποχής τώρα. Ίσως πιο κοντά η Beyonce με το Be Alive από το King Richard. Ακουστικά, για country Μπαλάντα και το Somehow You Do της Reba McEntire από το Four Good Days. Ωραίο και το Down to Joy του Van Morrison από το Belfast.
https://www.youtube.com/watch?v=4wYdZi3tFJ4
Ραντεβού στις 27 Μαρτίου με υψηλή τηλεθέαση!
Αnd the Oscar goes to...
Διαβάστε ακόμα:
https://www.flash.gr/lifestyle/1867103/to-dune-tou-denis-villeneuve-tha-einai-mia-apo-tis-tainies-tis-xronias
https://www.flash.gr/lifestyle/1906950/oskar-tainies-pou-tha-doume-to-2022
https://www.flash.gr/lifestyle/1903294/steven-spielberg-eixa-dosei-yposxesi-ston-eayto-mou-gia-to-west-side-story
https://www.flash.gr/lifestyle/1900677/xryses-sfaires-2022-aytes-einai-oi-nikitries-tainies-kai-seires-vid
https://www.flash.gr/lifestyle/1898579/to-2021-provlithikan-simantikes-tainies-ston-kinimatografo
https://www.flash.gr/lifestyle/1896353/i-sxesi-tou-cinema-me-tis-platformes-dynates-tainies-ston-kinimatografo-kai-sto-netflix
https://www.flash.gr/lifestyle/1893473/death-on-the-nile-tis-agatha-christie-to-2022-erxetai-to-remake-skinothetis-o-kenneth-branagh