Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 29,2% στα καθαρά κέρδη στο 9μηνο του 2024
Η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεχίζεται απρόσκοπτα από την αρχή του έτους, με σκοπό την ανάδειξη του Ομίλου σε ηγέτη στον τομέα των υποδομών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με ορατά πλέον αποτελέσματα.
Αύξηση 29,2% κατά το εννεάμηνο του 2024 παρουσίασαν τα καθαρά κέρδη των μετόχων του Ομίλου προσαρμοσμένα για μη λειτουργικά αποτελέσματα και ανήλθαν στα € 114,6 εκατ. (εκ των οποίων € 96,1 εκατ. από συνεχιζόμενες δραστηριότητες). Η λειτουργική κερδοφορία (adj.EBITDA) αυξήθηκε κατά 9,5% στην ίδια χρονική περίοδο, ανερχόμενη στα € 433,9 εκατ. (εκ των οποίων € 279,2 εκατ. από συνεχιζόμενες δραστηριότητες), ενισχυμένη από τους τομείς των κατασκευών, παραχωρήσεων και ΑΠΕ, με το περιθώριο (adj.EBITDA margin) να διαμορφώνεται σε 17,5% έναντι 15,7% το αντίστοιχο Εννεάμηνο του 2023. Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου για το Εννεάμηνο του έτους διαμορφώθηκαν σε € 2.482,7 εκατ. (εκ των οποίων € 2.233,2 εκατ. από συνεχιζόμενες δραστηριότητες) έναντι € 2.529,4 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεχίζεται απρόσκοπτα από την αρχή του έτους, με σκοπό την ανάδειξη του Ομίλου σε ηγέτη στον τομέα των υποδομών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με ορατά πλέον αποτελέσματα. Ξεκινώντας με τις πιο πρόσφατες και εμβληματικές εξελίξεις, η επιτυχής ολοκλήρωση της μεταβίβασης της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στην Masdar βοηθάει σημαντικά να αποκρυσταλλωθεί αξία για τους μετόχους και προσφέρει σημαντική ρευστότητα για την επιτάχυνση του επενδυτικού πλάνου του Ομίλου.
Σημαντική εξέλιξη αποτελεί επίσης η από την 06.10.2024 έναρξη της 25-ετή περιόδου παραχώρησης υπό τη διαχείριση του Ομίλου ενός από τους πιο αποδοτικούς οδικούς άξονες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, της Αττικής Οδού, με το έργο να δείχνει ήδη από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας την δυναμική του με την κίνηση σε επίπεδο 10-μήνου να παρουσιάζει αύξηση κατά 5,6% (Οκτώβριος +6,8%), ξεπερνώντας τις αρχικές εκτιμήσεις, ενώ η λειτουργία του ήδη από το τελευταίο τρίμηνο του έτους θα ενισχύσει τα μεγέθη του Ομίλου.
Η νέα μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή συνολικής ισχύος 877MW (50-50 Κ/Ξ με την Motor Oil) βρίσκεται ήδη σε δοκιμαστική λειτουργία, με την εμπορική της λειτουργία να αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, όπου και θα αποτελεί τη μεγαλύτερη και πιο αποδοτική μονάδα φυσικού αερίου στη χώρα (64% αποδοτικότητα). Επίσης, για τις αρχές του 2025 τοποθετείται και η έναρξη της 35-ετούς περιόδου παραχώρησης του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας, της Εγνατίας Οδού.
Όσον αφορά στο νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης η κατασκευή προχωράει με γρήγορους ρυθμούς με την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών να ξεπερνάει ήδη το 40% και η ολοκλήρωσή του να αναμένεται στα επόμενα 2 χρόνια. Την ίδια στιγμή, οι προπαρασκευαστικές εργασίες για το έργο του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος στο Ελληνικό προχωρούν, με τις κύριες εργασίες να αναμένονται να ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους. Τέλος, συνεχίζονται οι διεργασίες για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ, του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητοδρόμου στην Ευρώπη, εντός του 2025.
Ταυτόχρονα με την ωρίμανση των ήδη συμβασιοποιημένων έργων, ο Όμιλος τις τελευταίες περιόδους έχει καταφέρει να αυξήσει το αποτύπωμα του στο χώρο των υποδομών, προσθέτοντας νέα έργα συνολικού ύψους ενός δισ. Ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και έργων διαχείρισης υδάτων και διαχείρισης απορριμμάτων. Τέλος, ο Όμιλος συνεχίζει να προετοιμάζεται και να εξετάζει τη συμμετοχή του σε σημαντικό αριθμό έργων που αναμένεται να ωριμάσουν τις επόμενες περιόδους. Η καθετοποίηση, η βαθιά γνώση του αντικειμένου και η συστηματική προσήλωση στον τομέα των υποδομών σε συνδυασμό με την ισχυρή χρηματοοικονομική διάρθρωση, αναμένεται να συνεχίσουν να αποτελούν κύρια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Ομίλου και να υποστηρίζουν την εξασφάλιση νέων έργων με ικανοποιητικούς όρους για όλα τα μέρη.
Χρηματοοικονομικές επιδόσεις Εννεάμηνου 2024
Κατά την περίοδο αναφοράς, ο Όμιλος συνέχισε να αυξάνει τα ισχυρά επίπεδα κερδοφορίας του, σε συνέχεια της περαιτέρω ωρίμανσης των επενδύσεων στους τομείς των παραχωρήσεων και των ΑΠΕ και της υγειούς κερδοφορίας του κατασκευαστικού τομέα. Πιο συγκεκριμένα, ο κλάδος των παραχωρήσεων σημείωσε αύξηση εσόδων και λειτουργικής κερδοφορίας σε συνέχεια κυρίως των αυξημένων διελεύσεων σε Νέα Οδό και Κεντρική Οδό. Ο τομέας των κατασκευών διατήρησε τα υγιή επίπεδα κερδοφορίας του - παρά τα χαμηλότερα έσοδα λόγω του χρονισμού στην εκτέλεση των έργων - ενώ το ανεκτέλεστο παρέμεινε υψηλό και διαμορφώθηκε σε € 5,0 δισ.. Στον τομέα της συμβατικής ενέργειας, η υποχώρηση των τιμών ενέργειας, οδήγησε σε χαμηλότερα έσοδα, παρά τη διεύρυνση σε επίπεδο μεριδίων αγοράς. Τέλος, στον κλάδο ΑΠΕ, η αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος στα 1.224 MW από το τέλος του 2023, οδήγησε σε αύξηση της παραγωγής και της κερδοφορίας.