Όλα όσα θέλεις να μάθεις για το φτηνό ηλεκτρικό Volkswagen
Το ID.Every1 είναι το φτηνό ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο που χρειάζεται απεγνωσμένα η Volkswagen.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να πουλήσουν φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα εάν θέλουν να βάλουν περισσότερους ανθρώπους πίσω στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Η Volkswagen σκοπεύει να αντιμετωπίσει την έλλειψη μοντέλων στις μικρές κατηγορίες με δύο νέες μοντέλα: τα ID.2 και ID.1. Το concept ID.2all θα κοστίζει λιγότερο από 25.000 € όταν βγει στην παραγωγή. Το ID.1, που παρουσιάστηκε ως concept, θα έχει αρχική τιμή περίπου 20.000 € όταν βγει από τη γραμμή συναρμολόγησης.

Το ID.Every1 (ID για τον καθένα σε ελεύθερη μετάφραση). Είναι ένα παράθυρο στο εγγύς μέλλον μιας έμμεσης αντικατάστασης του e-up! , το οποίο η Volkswagen κατήργησε σταδιακά το 2023. Ωστόσο, είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το μικρότερο ηλεκτρικό hatchback. Το νέο concept έχει μήκος 3880 χιλιοστά (280 χιλιοστά μακρύτερο από το e-up), έχει ύψος 1490 χιλιοστά και πλάτος 1816 χιλιοστά, το νέο concept είναι ελαφρώς χαμηλότερο και στενότερο σε σύγκριση με το ID.2.
Αν και πρόκειται για concept, δεν περιμένουμε σημαντικές αλλαγές για το μοντέλο παραγωγής. Η τελική έκδοση θα έχει στοιχεία από το Golf πρώτης γενιάς το κλασικό MkΙ του Giorgetto Giugiaro, όπως το μαύρο περίβλημα του πίσω μέρους από το αυθεντικό GTI του 1976.

Παρόλο που πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο, οι τροχοί 19 ιντσών δεν φαίνονται απαραίτητα υπερβολικοί. Ελπίζουμε ότι θα υπάρχει δυνατότητα για ένα μικρότερο σε διαστάσεις σετ για όσους δίνουν προτεραιότητα στην άνεση και την αυτονομία σε σχέση με μια πιο σπορ εμφάνιση.
Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί να δώσει τόσο χώρο όσο το σουπερμίνι Polo με συμβατικό κινητήρα βενζίνης, κάτι που είναι εφικτό από την πλατφόρμα η οποία σχεδιάστηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τέσσερα άτομα μπορούν να χωρέσουν στο εσωτερικό, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει μέγεθος 305 λίτρα, κάτι περισσότερο από αξιοπρεπές για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Ένα πράγμα που μας ανησυχεί είναι το σύστημα infotainment που κυριαρχεί στην καμπίνα. Όχι η ίδια η μεγάλη οθόνη αφής, αλλά οι «εγκέφαλοι» πίσω από αυτήν. Η VW λέει ότι το ID.1 θα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής του Ομίλου που θα χρησιμοποιεί μια νέα αρχιτεκτονική λογισμικού. Οπότε το αφήνουμε να δοκιμαστεί και το επιλέγουμε μετά.

Σύμφωνα με την Volkswagen το ID.1 είναι εξοπλισμένο με «νέες λειτουργίες σε όλο τον κύκλο ζωής του, εάν το επιθυμούν οι χρήστες του». Αυτό σημαίνει ότι το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα προσφέρεται με συνδρομές για να ξεκλειδώνει λειτουργίες που διαφορετικά αποκλείονται πίσω από ένα paywall. Διαφορετικά θα εξοπλίζεται με έναν ξεχωριστό, αν και μικρό, πίνακα οργάνων. Πλήκτρα συντόμευσης λειτουργειών είναι τοποθετημένα κάτω από τη μεγάλη οθόνη, μαζί με τα κουμπιά στο τιμόνι δύο ακτίνων.
Αν αναρωτιέστε για το τι είναι το κουτί ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, είναι ένα αφαιρούμενο ηχείο Bluetooth. Ένα άλλο προσεγμένο χαρακτηριστικό είναι η κεντρική κονσόλα, η οποία γλιστρά μπροστά και πίσω τοποθετημένη σε μια ράγα, παρόμοια με αυτή που έχει το ID.Buzz minivan. Μια ράγα στην οποία μπορείτε να στερεώσετε ένα tablet ή ένα ράφι που λειτουργεί και ως τραπέζι υπάρχει στην πλευρά του συνοδηγού.

Το ID.1 θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα (την MEB) με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς με τον μεγαλύτερο αδερφό του, το ID.2. Ο μονός κινητήρας του concept που τοποθετείται στον μπροστινό άξονα αποδίδει ισχύ 94 ίππων, αρκετή για τελική ταχύτητα 130 km/h. Αν και το μέγεθος της μπαταρίας δεν αναφέρεται, η VW υπόσχεται ελάχιστη αυτονομία 250 χιλιομέτρων.
Οι Γερμανοί σχεδιάζουν να κυκλοφορήσουν το ID.2 το επόμενο έτος και το ID.1 το 2027. Το μεγαλύτερο από τα δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχει ένα μοντέλο GTI και μία έκδοση ID.2X που θα έχει στοιχεία crossover.