Οι δύο λέξεις που η Apple δεν ανέφερε ποτέ στην παρουσίαση του iPhone 16
Η Apple ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη στα τηλέφωνά της σαν ένα νέο άλμπουμ των U2 που κανείς δεν ζήτησε.
Είτε είστε φανατικός της Apple που έχει ήδη προκρατήσει το iPhone 16 Pro Max είτε ένας απλός καθημερινός χρήστης, κάποια στιγμή στο μέλλον θα καταλήξετε με χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης ενσωματωμένα στο δικό σας τηλέφωνο.
Δεν έχει σημασία το γεγονός ότι οι εφαρμογές του πραγματικού κόσμου για τα περισσότερα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης είναι, μέχρι στιγμής, τόσο περιορισμένες όσο και αναξιόπιστες.
Σύμφωνα με το CNN, ελλείψει άλλων σημαντικών καινοτομιών, η Apple στοιχηματίζει ότι τα νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα εμπνεύσουν τους ανθρώπους να αναβαθμίσουν το παλιότερο μοντέλο iPhone που έχουν και με αυτό τον τρόπο να πυροδοτήσουν ένα ισχυρό κύκλο πωλήσεων που θα γεμίσει τα ταμεία της εταιρείας με έδρα το Κουπερτίνο της Καλιφόρνια.
Ωστόσο, με δεδομένο τι παρουσίασε τον Ιούνιο, εν είδει προεπισκόπησης, των δυνατοτήτων του «Apple Intelligence», οι επενδυτές και οι πελάτες μετριάζουν λίγο τις προσδοκίες της Apple. Μάλιστα, ακόμα και η ίδια η εταιρεία φαίνεται να μην υπερθεματίζει και ούτε να πανηγυρίζει, απεναντίας ποτέ δεν ανέφερε στην παρουσίαση των νέων της μοντέλων και των δυνατοτότων τους τη μαγική λέξη: «τεχνητή νοημοσύνη».
Χαριτωμένα αλλά όχι απαραίτητα
Τα νέα εργαλεία των iPhone φαίνονται… ωραία, χαριτωμένα θα μπορούσαμε να πούμε. Είναι ακριβώς αυτό που περιμένουμε από την Apple — διαισθητικά, φιλικά, κυρίως όχι όμως κάτι που θα ενθουσιάσει. Με το iPhone 16, θα αποκτήσετε ένα πιο έξυπνο, πιο ανθρωποειδές Siri. Θα μπορείτε να δημιουργήσετε ειδικά emoji πληκτρολογώντας κάτι όπως «ζόμπι με μάτια καρδιάς που τρώει πίτσα». Μπορείς να στρέψεις την κάμερά σου σε έναν σκύλο στο πάρκο και το τηλέφωνο μπορεί να σου πει (περίπου) ποια ράτσα είναι.
Αλλά τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που προσφέρονται αυτή τη στιγμή είναι σταθερά στην κατηγορία «καλό είναι και ωραίο θα ήταν να έχω αυτό το χαρακτηριστικό» και δεν είναι αυτό που λένε ρηξικέλευθα, δηλαδή κάποια χαρακτηριστικά που όντως θα ωθούσαν κάποιον να αφήσει την παλιά του συσκευή και να αγοράσει ένα νέο και πιο ακριβό μοντέλο.
Φυσικά, όπως πάνε οι κύκλοι πωλήσεων του iPhone, το iPhone 16 θα πρέπει να έχει αξιοπρεπείς πωλήσεις, δεδομένου ότι πολλοί πελάτες έχουν κρατήσει τα παλαιότερα τηλέφωνα και ούτως ή άλλως θα πρέπει κάποια στιγμή να κάνουν αναβάθμιση των συσκευών τους. Αυτό εξακολουθεί να είναι θετικό - η αφοσίωση στην επωνυμία είναι ένα από τα μεγαλύτερα δυνατά σημεία της Apple, και γι' αυτό εν μέρει η Apple αφιερώνει το χρόνο της για να ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη αργά και με διαφάνεια.
Απλώς μην το αποκαλείτε "AI"
Για μια εκδήλωση που δημιουργήθηκε γύρω από την αποκάλυψη του πρώτου iPhone της Apple με τεχνητή νοημοσύνη, υπήρξε μια εντυπωσιακή απουσία κατά τη διάρκεια της δίωρης παρουσίασης: οι λέξεις «τεχνητή νοημοσύνη».
Αντίθετα, ο διευθύνων σύμβουλος Tim Cook και άλλοι εκπρόσωποι της εταιρείας αναφέρθηκαν μόνο στα «έξυπνα» χαρακτηριστικά τους.
Για να είμαστε σαφείς: το "Apple Intelligence" είναι το αποκλειστικό AI της Apple. Αλλά η Apple - η εταιρεία με τη μεγαλύτερη επωνυμία στον πλανήτη - καταλαβαίνει κάτι που συχνά χάνεται στη φούσκα της Silicon Valley: Οι απλοί καθημερινοί χρήστες των iPhone δεν εμπιστεύονται την τεχνητή νοημοσύνη.
Ενώ οι προγραμματιστές στη Silicon Valley και οι επενδυτές στη Wall Street έχουν βυθιστεί πλήρως σε ένα μέλλον που τροφοδοτείται από bots, οι άνθρωποι που πρόκειται να αγοράσουν αυτές τις συσκευές με τεχνητή νοημοσύνη χρειάζονται να πειστούν για τη χρηστικότητα της.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Hospitality Marketing & Management διαπίστωσε ότι η περιγραφή ενός προϊόντος ως «τροφοδοτούμενο με AI» τείνει να μειώνει την πρόθεση ενός πελάτη να το αγοράσει.
Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε γιατί: Οι αλληλεπιδράσεις μας με τα chatbots και τις γεννήτριες εικόνων τεχνητής νοημοσύνης μας έμαθαν γρήγορα να είμαστε δύσπιστοι για τις παραμορφωμένες, συχνά εντελώς εσφαλμένες αποδόσεις τους. Όταν κάτι δεν φαίνεται αυθεντικό, τώρα λέμε ότι μοιάζει σαν να δημιουργήθηκε από ένα bot. Όταν ακούμε έναν πολιτικό να χαζεύει την ομιλία του, χαζεύουμε ότι ακούγεται σαν να το έγραψε το ChatGPT.
Η Apple που έχει πάντα επίγνωση της εικόνας ξέρει καλύτερα από το να πέφτει στην παγίδα του «AI», ακόμα κι αν ολόκληρο το βήμα της για το νέο iPhone είναι AI.