Οι Coldplay στην Ινδία και η αισχροκέρδεια με τα εισιτήρια των 11.000 δολαρίων
Πώς εξαφανίστηκαν τα «πολύτιμα χαρτάκια». Ζητούσαν 11.000 δολάρια για ένα εισιτήριο με το ΑΕΠ της Ινδίας να είναι 2.500 δολάρια.
Οι θαυμαστές που περίμεναν ανυπόμονα την επιστροφή του Coldplay στην Ινδία σοκαρίστηκαν όταν διαπίστωσαν ότι εισιτήρια μεταπωλούνταν στο Διαδίκτυο έως και 11.000 δολάρια, με αποτέλεσμα η αστυνομία να ζητήσει δήλωση από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του πωλητή των εκπομπών για καταγγελίες απάτης.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN, το βρετανικό ροκ συγκρότημα παίζει τρεις συναυλίες στη Βομβάη τον Ιανουάριο στο πλαίσιο της εξαιρετικά δημοφιλής περιοδείας Music Of The Spheres, των πρώτων συναυλιών του στη χώρα από το 2016.
Η πώληση των εισιτηρίων ήταν προγραμματισμένη από τον επίσημο πωλητή, BookMyShow (BMS), στις 12 μ.μ. τοπική ώρα στις 22 Σεπτεμβρίου. Αλλά για πολλούς χρήστες, ο ιστότοπος και η εφαρμογή κατέρρευσαν λόγω της ζήτησης.
Όταν οι θαυμαστές μπόρεσαν να μπουν στην εικονική ουρά για να αγοράσουν εισιτήρια με τιμή από 2.500 έως 35.000 ρουπίες ($30 έως $417), είπαν ότι ήταν πίσω από εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες.
Τα εισιτήρια «εξαφανίστηκαν»
Μέσα σε λίγα λεπτά, τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν και επανεμφανίστηκαν σε άλλες πλατφόρμες για έως και 960.000 ρουπίες (11.458 $), πυροδοτώντας θυμό για τη διαδικασία αγοράς και την υποψία χρήσης ρομπότ για να κερδίσουν θέσεις. Για να το θέσουμε σε μια προοπτική, η Παγκόσμια Τράπεζα λέει ότι το τρέχον κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ινδίας είναι 2.500 $ ετησίως.
Ο Amit Vyas, δικηγόρος και ιδρυτικός συνεργάτης της δικηγορικής εταιρείας Vertices Partners της Βομβάης, ήταν μεταξύ των θαυμαστών που περίμεναν εισιτήρια στον ιστότοπο του πωλητή όταν ξαφνικά κλειδώθηκε έξω.
Υπέβαλε καταγγελία στην αστυνομία, υποστηρίζοντας ότι η διαδικτυακή πλατφόρμα έκδοσης εισιτηρίων έκανε διαθέσιμα εισιτήρια σε scalpers και ιστότοπους τρίτων για μεταπώληση στη μαύρη αγορά.
«Ούτε ένα άτομο που γνωρίζω στη Βομβάη και έξω από τη Βομβάη – έλαβα τόσες πολλές κλήσεις από φίλους στο Δελχί – κανείς δεν πήρε εισιτήριο», είπε ο Βιάς στο CNN, εκφράζοντας απογοήτευση που δεν γίνονται περισσότερα για την προστασία των θαυμαστών από τα ρομπότ και άλλες πρακτικές μεταπωλητών.
Τη Δευτέρα, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του BookMyShow, Ashish Hemjarani, κλήθηκε από την πτέρυγα οικονομικών παραβάσεων της αστυνομίας της Βομβάης για ανάκριση σχετικά με το υποτιθέμενο μαύρο μάρκετινγκ εισιτηρίων για τις συναυλίες, δήλωσε αξιωματούχος της αστυνομίας της Βομβάης.
Σε μια δήλωση στο X, η BookMyShow είπε ότι δεν είχε «καμία σχέση» με πλατφόρμες πώλησης ή μεταπώλησης εισιτηρίων, καθώς και με τρίτα άτομα «με σκοπό τη μεταπώληση» των συναυλιών του συγκροτήματος στην Ινδία και ότι είχε επίσης υποβάλει καταγγελία με την αστυνομία. Η καταγγελία αφορούσε την εικαζόμενη πώληση πλαστών εισιτηρίων για συναυλίες σε ορισμένες πλατφόρμες, σύμφωνα με το News18 του CNN.
Οπαδοί των Coldplay είπαν στο CNN ότι οι προσπάθειές τους να αγοράσουν εισιτήρια για τις παραστάσεις του Ιανουαρίου στο DY Patil Stadium στη Βομβάη τους άφησαν απογοητευμένους και απογοητευμένους.
Η Arkatapa Basu, μια 26χρονη δημοσιογράφος με έδρα τη νότια πόλη Bengaluru, είπε ότι περίμενε σε «ουρά» 130.000 ανθρώπων για να αγοράσει εισιτήρια όταν έμαθε ότι είχε προστεθεί μια τρίτη συναυλία.
Όταν πήγε να συμμετάσχει στη λίστα αναμονής της τρίτης συναυλίας, διαπίστωσε ότι υπήρχαν 700.000 άτομα που περίμεναν μπροστά της. «Τότε αποφάσισα να τα παρατήσω», είπε.
Ο Ishaan Jhamb, ένας 22χρονος φοιτητής μηχανικός από το Δελχί, είπε ότι τα εισιτήρια που μεταπωλούνταν ήταν τόσο ακριβά, που αυτός και οι φίλοι του αποφάσισαν να πετάξουν σχεδόν τέσσερις ώρες για να δουν το συγκρότημα στο Άμπου Ντάμπι, γιατί θα ήταν πιο οικονομικό.
Το «άγχος της συναυλίας»
Η διαδικασία αγοράς εισιτηρίων για μεγάλες συναυλιακές εκδηλώσεις έχει συχνά προκαλέσει άγχος από τους αγοραστές παγκοσμίως.
Τον περασμένο μήνα, το βρετανικό ροκ συγκρότημα Oasis ανακοίνωσε μια περιοδεία επανασύνδεσης, προκαλώντας φρενίτιδα κριτικής για τη λεγόμενη δυναμική τιμολόγηση της Ticketmaster, όπου οι επιχειρήσεις προσαρμόζουν τις τιμές με βάση παράγοντες όπως η ζήτηση.
Ένας εκπρόσωπος της Ticketmaster είπε στο CNN τη στιγμή που η εταιρεία δεν καθορίζει τις τιμές των εισιτηρίων. Σύμφωνα με τον ιστότοπο της Ticketmaster, οι διοργανωτές και οι καλλιτέχνες καθορίζουν τις τιμές, οι οποίες μπορούν είτε να είναι σταθερές είτε με βάση τη ζήτηση.
Η Ticketmaster αντιμετώπισε επίσης δημόσιο έλεγχο τον Νοέμβριο του 2022 για τον χειρισμό της μαζικά δημοφιλούς περιοδείας Taylor Swift Eras, για την οποία η εταιρεία λέει ότι υπήρχε «ιστορικά άνευ προηγουμένου ζήτηση».