Οι Αμερικανοί φέτος «ψήφισαν» Cyber Monday για τα ψώνια των εορτών
Οι διαδικτυακές υπερπροσφορές, οι οποίες όμως συνεχίζονται όλη την εβδομάδα φαίνεται πως έχουν κερδίσει τον μέσο Αμερικανό καταναλωτή κάνοντας τζίρους δισεκατομμυρίων.
Δημήτρης Σουλτογιάννης - Ανταπόκριση: Νέα Υόρκη
Οι καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες ψάχνουν στο διαδίκτυο για διαδικτυακές προσφορές καθώς προσπαθούν να επωφεληθούν από τον μαραθώνιο αγορών μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών με τη Cyber Monday.
Παρόλο που το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος της τακτικής ρουτίνας πολλών ανθρώπων και της εορταστικής περιόδου αγορών, η Cyber Monday -όρος που επινοήθηκε το 2005 από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου- έχει γίνει η μεγαλύτερη ημέρα αγορών μέσω Διαδικτύου του χρόνου, χάρη στις προσφορές και τη διαφημιστική εκστρατεία που έχει δημιουργήσει η βιομηχανία για να την τροφοδοτήσει.
Η Adobe Analytics, η οποία παρακολουθεί τις διαδικτυακές αγορές, αναφέρει ότι οι καταναλωτές δαπάνησαν το ρεκόρ των 13,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη Δευτέρα, 6,1% περισσότερα από πέρυσι. Αυτό την καθιστά τη μεγαλύτερη ημέρα αγορών της σεζόν -και της χρονιάς- για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι διαδικτυακές δαπάνες κορυφώθηκαν μεταξύ των ωρών 8 μ.μ. και 10 μ.μ. Δευτέρα βράδυ, με την Adobe να εκτιμά ότι δαπανήθηκαν 15,7 εκατομμύρια δολάρια κάθε λεπτό.
Για αρκετούς μεγάλους λιανοπωλητές, η Cyber Monday ξεκίνησε ήδη από το Σαββατοκύριακο των Ευχαριστιών. Η Amazon ξεκίνησε τις πωλήσεις της αμέσως μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου. Οι διήμερες εκπτωτικές προσφορές των μεγάλων καταστημάτων Target στον ιστότοπο και την εφαρμογή της ξεκίνησαν τη νύχτα της Κυριακής. Η Walmart παρουσίασε τις προσφορές Cyber Monday για τα μέλη της Walmart+ το απόγευμα της Κυριακής και την άνοιξε σε όλους τους πελάτες τρεις ώρες αργότερα, στις 8 μ.μ. το βράδυ.
Η Cyber Monday είναι ενδεικτική του πώς θα κινηθεί η αμερικανική αγορά τα Χριστούγεννα
Οι καταναλωτικές δαπάνες για τη Cyber Week -τις πέντε σημαντικές ημέρες αγορών μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και της Cyber Monday- παρέχουν μια ισχυρή ένδειξη για το πόσα είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν οι αγοραστές για τις διακοπές. Αν και φέτος πολλοί καταναλωτές στις ΗΠΑ συνεχίζουν να βιώνουν το σοκ των τιμών με τον πληθωρισμό στα ύψη μετά την πανδημία, που άφησε τις τιμές για πολλά αγαθά και υπηρεσίες υψηλότερες από ό,τι πριν από τρία χρόνια.
Ωστόσο, οι λιανικές πωλήσεις παρέμειναν ισχυρές και η οικονομία συνέχισε να αναπτύσσεται με υγιή ρυθμό. Ταυτόχρονα, τα χρέη και οι καθυστερήσεις στις πιστωτικές κάρτες αυξάνονται. Πολλοί είναι και οι αγοραστές που χρησιμοποιήσουν το πρόγραμμα «αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα» αυτή την εορταστική περίοδο, γεγονός που τους επιτρέπει να καθυστερούν τις πληρωμές για διακόσμηση διακοπών, δώρα και άλλα είδη.
Πολλοί οικονομολόγοι έχουν επίσης προειδοποιήσει ότι το σχέδιο του εκλεγμένου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει δασμούς το επόμενο έτος σε ξένα προϊόντα που εισέρχονται στις Ηνωμένες Πολιτείες θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές σε πολλά είδη, από τρόφιμα μέχρι ρούχα και αυτοκίνητα.
Η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής αναμένει από τους αγοραστές των διακοπών να ξοδέψουν περισσότερα φέτος τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο από πέρυσι. Ωστόσο, ο ρυθμός αύξησης των δαπανών θα επιβραδυνθεί ελαφρώς, είπε ο εμπορικός σύλλογος, αυξάνοντας κατά 2,5% έως 3,5% έναντι 3,9% το 2023.
Μια ξεκάθαρη αίσθηση των καταναλωτικών δαπανών κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου δεν θα προκύψει έως ότου η κυβέρνηση δημοσιεύσει στοιχεία πωλήσεων για την περίοδο. Ωστόσο, ορισμένα προκαταρκτικά στοιχεία από άλλες πηγές δείχνουν κάποια ενθαρρυντικά σημάδια για τη φετινή χρονιά.