Οδική ασφάλεια: Καμπάνια στη Γαλλία κατά του ανδρικού τσαμπουκά στην οδήγηση [vid]
Μια νέα καμπάνια για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων έχει λανσάρει τις τελευταίες ημέρες η κυβέρνηση της Γαλλίας. Το video θίγει το ζήτημα του ανδρικού τσαμπουκά στην οδήγηση.
Η καμπάνια επικεντρώνεται σε έναν παράγοντα που δεν θίγεται συχνά. Το video αφορά στο ζήτημα της τοξικής αρρενωπότητας, εξηγώντας πως μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την οδηγική συμπεριφορά εξίσου με το αλκοόλ, τα ναρκωτικά και την κούραση.
Το ενημερωτικό video, το οποίο προωθεί η κυβέρνηση σε τηλεοπτικά κανάλια και κινηματογράφους, έχει τίτλο «Nα είστε ο άνδρας που επιθυμείτε, αλλά να είστε ένας άνδρας ζωντανός». Στη Γαλλία, το 78% των ατόμων που σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα το 2022 ήταν άνδρες, ποσοστό κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ.
https://www.youtube.com/watch?v=BvWdUeUsmuU
Από τους Γάλλους οδηγούς ηλικίας 18 έως 24 ετών που «έφυγαν» πέρυσι στον δρόμο, το 88% ήταν άνδρες. Από τα άτομα για τα οποία υπάρχουν υποψίες ότι προκάλεσαν τροχαία ατυχήματα, το 84% ήταν άνδρες, ενώ οι άνδρες αντιπροσώπευαν το 93% των μεθυσμένων οδηγών που ενεπλάκησαν σε ατύχημα.
Εξέταση συμπεριφορών
Η Φλοράνς Γκιγιόμ, διυπουργική εντεταλμένη για την οδική ασφάλεια στη Γαλλία, δήλωσε ότι η καμπάνια δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον στιγματισμό ή την ενοχοποίηση των ανδρών εν γένει. «Πρόκειται για την προτροπή των ανθρώπων να εξετάσουν τη συμπεριφορά τους» εξήγησε η ίδια.
Η Γκιγιόμ δήλωσε ότι ο αριθμός των ανδρών που πεθαίνουν στους δρόμους είναι ένα σοβαρό ζήτημα και «δεν σημαίνει ότι όλοι οι άνδρες είναι κακοί οδηγοί, αυτό δεν είναι αλήθεια. Αντ’ αυτού, συνέχισε, η κοινωνία θα πρέπει να εξετάσει βαθύτερα συμπεριφορές, όπως το κυνήγι του κινδύνου ή οι πιέσεις που δέχονται ορισμένοι άνδρες, για να δείξουν ότι μπορούν να οδηγήσουν γρηγορότερα ή να επιδιώξουν να κυριαρχήσουν στον δρόμο. Το μήνυμα της καμπάνιας αφορά στην παρότρυνση των ανδρών να αντισταθούν στην κοινωνική πίεση».
«Δεν χρειάζεται να γίνεις αυτό που περιμένουν οι άνθρωποι από έναν άνδρα, λέει η φωνή ενός νέου πατέρα στον γιο του στο κλιπ».
Ο κοινωνιολόγος Αλέν Μερζιέ διεξήγαγε για την εκστρατεία μια μελέτη σχετικά με τον ανδρισμό και την οδήγηση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Ο ίδιος δήλωσε: «Είναι εντυπωσιακό το πώς ορισμένα στερεότυπα μεταβιβάζονται από τον πατέρα στον γιο, συμπεριλαμβανομένου του αυτοκινήτου ως συμβολικού αντικειμένου του ανδρισμού, της ανδρικής ταυτότητας και της αρρενωπότητας».