Ο Βαρώτσος και οι καλλιτεχνικές «ανησυχίες» στο Πεντάγωνο

Δύο «πηγαδάκια» έκλεψαν τα βλέμματα στο περιθώριο της επίσκεψης του Κωνσταντίνου Τασούλα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και όχι, αντικείμενο της συζήτησης δεν ήταν η κοινή ευρωπαϊκή άμυνα ή το ελληνικό εξοπλιστικό πρόγραμμα που θα παρουσιαστεί την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή, αλλά το έργο του Κωνσταντίνου Βαρώτσου που θα κοσμεί εφεξής τον προαύλιο χώρο του Πενταγώνου, στη θέση του Μνημείου των «Αθανάτων του Έθνους» της εποχής... Φλώρου.
Νίκος Δένδιας, Θανάσης Δαβάκης και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ για αρκετή ώρα αφότου αποχαιρέτησαν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας παρέμειναν στην είσοδο μιλώντας για την «Κιβωτό της Εθνικής Μνήμης» όπως αποκαλείται. Και οι τρεις, όπως μου είπαν, μίλησαν για το έργο και τις τελευταίες εργασίες, καθώς τα αποκαλύπτηρια θα γίνουν μεθαύριο, Τετάρτη.
Το δεύτερο «πηγαδάκι» σχηματίστηκε λίγα λεπτά αργότερα και έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί παρόντες ήταν οι Αρχηγοί των τριών Επιτελείων αλλά και ο ίδιος ο γλύπτης. Μάλιστα, μου είπαν ότι ο Κωνσταντίνος Βαρώτσος ρώτησε του Αρχηγούς πως τους φαίνεται το έργο τώρα που παίρνει την τελική του μορφή, με τους τελευταίους να μιλούν με τα καλύτερα λόγια.
Μάλιστα, η «Κιβωτός Εθνικής Μνήμης» τράβηξε την προσοχή και του Κωνσταντίνου Τασούλα ο οποίος ρώτησε σχετικά τον Νίκο Δένδια.
Σε ότι αφορά το ίδιο το έργο, φωτίζεται μέσα από τη γη ενώ στα γυάλινα κομμάτια που φτάνουν ως τα έξι μέτρα αναγράφονται τα ονόματα όλων των πεσόντων υπέρ Πατρίδος. Στο κέντρο υπάρχει εστία φωτιάς που θα αντανακλάται και το βράδυ θα καθρεφτίζεται στο κάτω επίπεδο των γυάλινων επιφανειών, πολλαπλασιάζοντας την εικόνα.
Όπως χαρακτηριστικά λένε πολλοί με αφορμή τις αλλαγές στην εικόνα του υπουργείου Άμυνας, τόσο εσωτερικά στην είσοδο του κτηρίου όσο και εξωτερικά από αυτό... «εκσυγχρονισμός των Ενόπλων Δυνάμεων σε όλα».