Ο πρώτος επιβατικός σταθμός κρουαζιέρας που πληροί τις προϋποθέσεις νέας ευρωπαϊκής οδηγίας, στον ΟΛΘ
Τον πρώτο επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας στην Ελλάδα, που πληροί τις προϋποθέσεις της νέας ευρωπαϊκής οδηγίας και λειτουργεί με τις νέες απαιτήσεις Σένγκεν του συστήματος εισόδου – εξόδου σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία 2017/2226/ΕΕ, αυτόν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, πρόκειται να εγκαινιάσει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, την ερχόμενη Παρασκευή 8/9, στις 10 το πρωί, στον προβλήτα ΙΙ της ΟΛΘ ΑΕ.
Ο νέος τερματικός σταθμός κρουαζιέρας τέθηκε σε πλήρη λειτουργία τον Ιούλιο του 2023, έχει συνολικό εμβαδό 2000 m2 και διαθέτει δύο επιπλέον θέσεις ελλιμενισμού. Είναι πλήρως εξοπλισμένος, ικανός να εξυπηρετεί αφίξεις homeporting και transit και δύο πλοία ταυτόχρονα στα κρηπιδώματα 9 και 10. Μερικά ακόμη χρήσιμα στοιχεία για τον νέο τερματικό σταθμό κρουαζιέρας είναι ότι το εμβαδόν κρηπιδωμάτων 9 και 10 είναι 32.300 m2 και του περιβάλλοντα χώρου 14.000 m2.
«Με τις νέες υποδομές, ο τερματικός σταθμός κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 6.000 επιβάτες και τα πληρώματα των πλοίων που υποδέχεται», όπως επισημάνθηκε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ από την ΟΛΘ ΑΕ. Υπογραμμίζεται δε, ότι «πρόκειται για τον πρώτο σταθμό κρουαζιέρας στην Ελλάδα που πληροί τις προϋποθέσεις της νέας ευρωπαϊκής οδηγίας».
Υπενθυμίζεται ότι ενόψει των ταυτόχρονων ελεύσεων δυο κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τις Κυριακές από τις αρχές του φετινού Ιουνίου, η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. ανακαίνισε την Αποθήκη 8 και τη μετέτρεψε σε νέο (δεύτερο) Επιβατικό Σταθμό. Οι παρεμβάσεις αυτές έχουν επεκταθεί – τριπλασιαστεί και ο νέος Σταθμός Κρουαζιέρας του ΟΛΘ διαθέτει πλήρεις υποδομές τελωνειακών ελέγχων για πολίτες εντός και εκτός Σένγκεν- «σαν αεροδρόμιο», όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά κύκλοι της εταιρείας.
Τονίζεται ότι ΟΛΘ Α.Ε. και Fraport Greece, έχουν εκκινήσει διαδικασία για τις αποσκευές των επιβατών κρουαζιερόπλοιων που φτάνουν στο αεροδρόμιο με πτήσεις charter, ώστε να προωθούνται απευθείας στις καμπίνες τους, εφόσον έχουν προγραμματίσει κρουαζιέρα με σημείο έναρξης τη Θεσσαλονίκη, για την ξέγνοιαστη απόλαυση του προορισμού.
Σε δυναμική τροχιά η ανάπτυξη κρουαζιέρας και το 2024
Στο μεταξύ, σε δυναμική τροχιά θα κινηθεί και το 2024 η κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη, με τις κορυφαίες εταιρείες διεθνώς, όχι μόνο να κάνουν πιο έντονη την παρουσία τους στην πόλη, αλλά να δρομολογούν στο λιμάνι ολοένα και περισσότερα πλοία πολυτελείας.
Έτσι, μπορεί ακόμη να βρίσκεται σε εξέλιξη η φετινή σεζόν κρουαζιέρας για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), που είναι από τις καλύτερες των τελευταίων χρόνων, αλλά «ήδη για το 2024, έχουν προγραμματιστεί 67 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με το πρόγραμμα των αφίξεων να παραμένει μάλιστα δυναμικό», όπως δηλώνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πηγές της εταιρείας.
Υπενθυμίζεται, ότι παραδοσιακά το τελικό πλάνο των εταιρειών κρουαζιέρας, οριστικοποιείται στο τελευταία δίμηνο κάθε χρόνου, ωστόσο παραμένει πάντοτε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές και νέες προσαρμογές, με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα δυναμικό προϊόν.
«Η αναβάθμιση των υπηρεσιών και των υποδομών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εδραιώνουν την εμπιστοσύνη των εταιρειών κρουαζιέρας που την επέλεξαν», σημειώνουν και αναφέρουν ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι στις 25 Ιουνίου του 2024 θα πλεύσει στον Θερμαϊκό και θα δέσει για πρώτη φορά στην πόλη, το κρουαζιερόπλοιο «Crystal Symphony» της Crystal Cruises, που ειδικεύεται στα ταξίδια πολυτελείας. Μάλιστα, από το 2025 η πόλη θα αποτελέσει για το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο σταθμό Homeporting, δηλαδή επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών επί κρουαζιερόπλοιων όχι μόνο για τους ντόπιους επιβάτες, αλλά και για τους διεθνείς.
Η στρατηγική αυτή απόφαση της Crystal Cruises επιβεβαιώνει τη δέσμευση της εταιρείας να προσφέρει εξαιρετικές εμπειρίες στους επιβάτες της συστήνοντάς τους στον τουριστικό, πολιτιστικό και γαστρονομικό πλούτο της πόλης, σε συνδυασμό με τις υψηλής ποιότητας υποδομές και υπηρεσίες του λιμανιού της, επισημαίνεται από την ΟΛΘ ΑΕ.
Το υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο έξι αστέρων «Crystal Symphony» κατασκευάστηκε το 1995, είναι μήκους 237,1 μέτρων και πλάτους 30,2 μέτρων, χωρητικότητας 51.044 τόνων, διαθέτει οκτώ καταστρώματα και 480 καμπίνες και κομψές σουίτες οι περισσότερες εκ των οποίων έχουν ιδιωτικά μπαλκόνια, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει 960/1.010 επιβάτες. Το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο είναι ένα από τα πλέον άνετα στον κόσμο και οι κοινόχρηστοι χώροι και αυτοί της αναψυχής, περιλαμβάνουν -μεταξύ άλλων- μεγάλα σαλόνια, πλήρως εξοπλισμένα Fitness club, ένα πλωτό καζίνο ανάκτορο, Feng Shui Spa, κατάστρωμα περιπάτου, δύο πισίνες, Jacuzzi, κουζίνα βραβευμένη σε διαγωνισμούς και διασκέδαση.
Η κρουαζιέρα το 2024 και η «θεαματική» ανάπτυξή της τη φετινή σεζόν
Σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα της ΟΛΘ Α.Ε (5/9/2023), για το 2024 έχουν ήδη προγραμματιστεί 67 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της πόλης, με το «Celestyal Journey» να είναι αυτό που θα κάνει το «ποδαρικό» στις 7 Απριλίου 2024, προερχόμενο στις 10 από τον Πειραιά και αναχωρώντας εννέα ώρες μετά, δηλαδή στις 19.00, για το Κουσάντασι της Τουρκίας. Με βάση το ίδιο αναρτημένο πρόγραμμα, το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο που θα αγκυροβολήσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, θα είναι το MSC MUSICA στις 5 Νοεμβρίου του 2024 και θα καταπλεύσει στην πόλη στις οκτώ το πρωί προερχόμενο από τον Βόλο, για να αναχωρήσει στις 18.00, με επόμενο σταθμό την Κωνσταντινούπολη.
Η Θεσσαλονίκη ως προορισμός κρουαζιέρας γνωρίζει «θεαματική» ανάπτυξη φέτος, προσθέτουν πηγές από την ΟΛΘ ΑΕ, εξηγώντας ότι η ανάπτυξη του προϊόντος, «άνοιξε μία επιπλέον πύλη για τον εισερχόμενο τουρισμό από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες».
Συγκεκριμένα, για φέτος έχουν προγραμματιστεί και βρίσκονται σε ομαλή εξέλιξη 68 αφίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με 22 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, η σεζόν ξεκίνησε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά στις 10 Φεβρουαρίου με την άφιξη του «Viking Sky», ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 17 Δεκεμβρίου με την έλευση του «Celestyal Journey» στις οκτώ το πρωί από τον Πειραιά.
Περίπου οι μισές φετινές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι homeporting, ενώ συγκριτικά με το 2022, προς το παρόν έξι επιπλέον εταιρείες κρουαζιέρας έχουν εντάξει την πόλη στον χάρτη των προορισμών τους, με τα «The World», «Vasco de Gama», «World Navigator», «Gemini», «Renaissance», «Seven Seas Voyager» και «Norwegian Dawn».
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνδέεται φέτος με 15 διαφορετικά άλλα -προηγούμενα και επόμενα, ενώ σημειώνεται, ότι φέτος η εταιρεία «Viking» θα επισκέπτεται την πόλη με τέσσερα κρουαζιερόπλοια, έναντι τριών το 2022.
Η Θεσσαλονίκη είναι μια σύγχρονη ευρωπαϊκή και πολυπολιτισμική πόλη στο κέντρο της Βόρειας Ελλάδας και η κύρια πύλη για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, με 15 μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και περισσότερα από 30 μουσεία σε κοντινή απόσταση από το λιμάνι. Είναι η πρώτη και μοναδική πόλη της Ελλάδας που έγινε μέλος του Δικτύου Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO για την προσφορά μιας δημιουργικής γαστρονομικής σκηνής. Προσφέρει πληθώρα επιλογών και μόλις οι επισκέπτες γνωρίσουν τα αξιοθέατα της πόλης θέλουν να εξερευνήσουν περισσότερα.
Σε συνεργασία με τοπικούς, εθνικούς και διεθνείς φορείς, η ΟΛΘ ΑΕ υλοποιεί δράσεις και συμμετέχει ενεργά σε διοργανώσεις και εκθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, προωθώντας τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή ως ιδανικό προορισμό για κρουαζιερόπλοια και επιβάτες κρουαζιέρας στη Βόρεια Ελλάδα.
Οι ενέργειες αυτές φαίνεται να αποδίδουν καρπούς, αφού σύμφωνα με τα προκαταρκτικά ευρήματα μελέτης, προκύπτει ότι το 90,1% των επιβατών που έχουν επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη, δηλώνουν ότι είναι εξαιρετικά έως αρκετά πιθανό να συστήσουν την πόλη ως προορισμό τουριστικής επίσκεψης. Με την ολοκλήρωση της μελέτης, που αναμένεται τον Οκτώβριο του 2023, θα αναδειχθούν συγκεκριμένα στοιχεία που εκτιμάται πως θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της συγκεκριμένης δραστηριότητας και στο να γίνει ελκυστικότερος ο προορισμός για τις εταιρείες και τους επιβάτες κρουαζιέρας.
Τη μελέτη εκτίμησης του κοινωνικού και οικονομικού αποτυπώματος της κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη Μητροπολιτική Ενότητα υλοποιούν η ΟΛΘ Α.Ε. από κοινού με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης και σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια Πειραιώς και Αιγαίου.