Ο πόλεμος στο Ισραήλ «πυροδοτεί» τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια
Στο ναυτιλιακό κλάδο παρακολουθούν στενά την πορεία των τιμών του πετρελαίου καθώς μια πολύ μεγάλη αύξηση της τιμής του θα περιορίσει την κατανάλωσή άρα και το θαλάσσιο εμπόριο. Σε αυτή την περίπτωση θα επηρεασθεί το σύνολο της ναυτιλίας καθώς υψηλές τιμές πετρελαίου σημαίνουν φρενάρισμα της διεθνούς οικονομίας με προφανείς τις επιπτώσεις στο θαλάσσια φορτία.
Είναι βέβαιο ότι η σύγκρουση Ισραήλ – Παλαιστίνης θα δημιουργήσει προκλήσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ το εμπόριο συνεχίζεται με επιφυλακτικότητα. Την ίδια ώρα όμως τα ναύλα των μεγάλων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCCs) αυξάνονται εν μέσω αυξημένων αναταραχών στη Μέση Ανατολή.
Ένα VLCC κατασκευής 2022 καθορίζεται σε τιμή άνω των 40.000 δολαρίων την ημέρα για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής στην Ασία. Αλλού, οι τελευταίες εκθέσεις των μεσιτών δείχνουν ότι οι μέσες τιμές spot για οικολογικό φορτίο σε βασικές διαδρομές έχουν ξεπεράσει τα 50.000 δολάρια την ημέρα, όπως αναφέρει το lloydslist.
Οι όποιες διαταραχές στην παραγωγή και τον εφοδιασμό πετρελαίου στη Μέση Ανατολή είναι ελάχιστες μέχρι στιγμής. Ωστόσο, η προοπτική να εμπλακούν και άλλες χώρες σε αυτή την εξελισσόμενη κατάσταση έχει ωθήσει ορισμένους εμπόρους να κλείσουν πλοία σε αυτό το στάδιο, οδηγώντας έτσι τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα.
Όπως εκτιμούν άνθρωποι του κλάδου, στην περίπτωση του πολέμου στο Ισραήλ, οποιαδήποτε επέκταση των εχθροπραξιών πέρα από τα σύνορα της χώρας θα μπορούσε να δημιουργήσει κινδύνους για δύο ζωτικά σημεία της ναυσιπλοΐας. Την αποκοπή της διώρυγας του Σουέζ, μια κρίσιμη πλωτή οδός για διάφορα εμπορικά πλοία, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ομοίως, θα μπορούσε να επηρεαστεί το Στενό του Ορμούζ, μια ραχοκοκαλιά για τη ναυτιλία πετρελαίου και φυσικού αερίου.