Ο «μουντζούρης» του Πηλίου «τράκαρε» με μηχανή
Ο οδηγός της μηχανής φέρεται να πέρασε κάθετα τη σιδηροδρομική γραμμή για να κόψει δρόμο με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με το συρμό.
Σύγκρουση ανάμεσα στο παραδοσιακό τρενάκι «μουντζούρη» με δίκυκλο στο Πήλιο το απόγευμα της Τρίτης, ευτυχώς χωρίς κανένα τραυματισμό. Το νέο αυτό περιστατικό φανερώνει τις χρόνιες παθογένειες και την πλήρη ανυπαρξία κουλτούρας ασφάλειας και οδικής συμπεριφοράς στην Ελλάδα, παρά τα εκατοντάδες από τα θανατηφόρα τροχαία.
Το περιστατικό συνέβη το απόγευμα της Τρίτης. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα magnesianews.gr, ο οδηγός μοτοσικλέτας, επιχείρησε να περάσει από τις γραμμές του «μουντζούρη», που περνούσε εκείνη την ώρα από το σημείο. Για καλή του τύχη το τρένο κινούνταν με αργή ταχύτητα, με αποτέλεσμα να παρασυρθεί και να πέσει στο έδαφος, χωρίς να τραυματιστεί κανείς. Ούτε ο οδηγός της μηχανής, ούτε κάποιος από τους επιβάτες του τρένου.
Υπενθυμίζεται ότι το διάσημο τρενάκι στο Πήλιο, μπήκε ξανά στις ράγες το καλοκαίρι. Από τον Σεπτέμβριο του 2023 και για μεγάλο διάστημα, περίπου επτά με οχτώ μήνες, έχει μείνει στάσιμο στη γραμμή των Λεχωνίων. Σε μήκος 16 χλμ. από τα Λεχώνια μέχρι και τις Μηλιές, υπήρχαν 25 σημεία με φερτές ύλες που έπρεπε να απομακρυνθούν.
Ο «μουντζούρης» και η ιστορία του
Η πανέµορφη διαδροµή των 15 χιλιοµέτρων, η οποία διαρκεί 90 λεπτά, ξεκινά από τα Άνω Λεχώνια και καταλήγει στις Μηλιές, µε ενδιάµεση στάθµευση 15 λεπτών στην Άνω Γατζέα και στις δύο κατευθύνσεις διαδροµής (Άνω Λεχώνια-Μηλιές, Μηλιές-Άνω Λεχώνια).
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Hellenictrain, κατασκευασµένη σε δύο στάδια, µεταξύ του 1894 και του 1903, η σιδηροδροµική διαδροµή αποτέλεσε σηµαντικό παράγοντα περαιτέρω ανάπτυξης των χωριών του Πηλίου. Μετά τη διακοπή το διάστηµα 1971-1996, το τρενάκι του Πηλίου εξακολουθεί να διασχίζει µια από τις πιο στενές σιδηροδροµικές γραµµές στον κόσµο (60 εκατοστά). Η διαδροµή είναι γεµάτη µε εικόνες πλούσιας φύσης και αρχιτεκτονικής. Κατάφυτες πλαγιές, µε πυκνή βλάστηση από πλατάνια και πουρνάρια, από τη µία, το Αιγαίο Πέλαγος από την άλλη, παλαιές, αλλά περίτεχνες κατασκευές λαξευτής µαρµαρόπετρας και γκρίζου ασβεστόλιθου, τοξωτά γεφύρια, καµάρες και στόµια σηράγγων.
Ξεχωριστό δείγµα, η λίθινη πεντάτοξη γέφυρα Καλόρεµα, στην περιοχή του Μαλακίου, ενώ ιδιαίτερο είναι το πέρασµα της µεγάλης µεταλλικής γέφυρας του Ταξιάρχη ή Ντε Κίρικο. Ο σταθµός Μηλεών είναι και το τέρµα της διαδροµής. Από εδώ ξεκινάει το γραφικό καλντερίµι που οδηγεί στο κέντρο του χωριού.