O James Dean και η κατάρα της Porsche 550 Spyder
Σαν σήμερα 24 Σεπτεμβρίου του 1955 ο James Dean αγοράζει μία Porsche 550 Spyder. Μία εβδομάδα μετά χάνει τη ζωή του με το ίδιο αυτοκίνητο.
Πηγαίο ταλέντο, ή στυγνός υπολογιστής; Οδηγός αγώνων με ταλέντο, ή ένας ακόμη φιγουρατζής του Hollywood, που υπερεκτίμησε τις ικανότητές του; Τι ήταν τελικά ο James Dean δε θα μάθουμε ποτέ.
Πολλοί λένε πως ο James Dean έζησε μετά το ατύχημα αλλά ήταν φριχτά παραμορφωμένος και προτίμησε ο ίδιος να πουν πως σκοτώθηκε. Όσο για τον «Little bastard» όπως αποκαλούσε τη δική του 550 Spyder ο μύθος (;) λέει πως συνέχισε να «τιμωρεί» τους ανθρώπους όπως αργότερα έκανε η Christine στην ταινία του John Carpenter.
Η ιστορία ξεκινά όταν ο Dean αντάλλαξε την Porsche 356 Speedster του και μαζί με μια προκαταβολή $3.800, πήρε από την Warner Bros, αγόρασε το πολύ ακριβό (για την εποχή) σπορ αγωνιστικό αυτοκίνητο. Η 550 Spyder του ηθοποιού ήταν ένα από τα 90 αυτοκίνητα που παράχθηκαν παγκόσμια το 1955. Μάλιστα ο Dean πίεσε μέσω του μανατζερ του Dick Clayton για να το αποκτήσει άμεσα. Αμέσως δήλωσε συμμετοχή στο Salinas Road Races, πήρε τον αριθμό #130 για τον αγώνα και έβαλε τον γνωστό customizer και βαφέα Dean Jeffries να τον ζωγραφίσει στην Spyder, μαζί με το όνομα που έδωσε στο αυτοκίνητο «Little Bastard».
Την ίδια ημέρα ο Dean είχε ραντεβού με τον ηθοποιό Alec Guinness στο εστιατόριο Villa Capri, όπου όπως θυμήθηκε ο Guinness: «Δεν υπήρχε άδειο τραπέζι». «Θα πάμε κάπου αλλού» του είπε ο Dean και ο Alec Guinness τον ακολούθησε. «Είδα έναν όμορφο νεαρό άνδρα με φούτερ και blue jean, μου συστήθηκε και μου είπε θα περάσουμε από το πάρκινγκ θέλω να δείτε κάτι». Του έδειξε με υπερηφάνεια την Porsche και του είπε πως μόλις το πήρε και δεν το είχε οδηγήσει ακόμα.
Ο Alex Guinness διηγήθηκε: «Το σπορ αυτοκίνητο μου φάνηκε απειλητικό, αν και είχε ένα μεγάλο μάτσο κόκκινα γαρύφαλλα στο καπό. Τότε άκουσα τον εαυτό μου να λέει με μια φωνή που δύσκολα θα μπορούσα να αναγνωρίσω ως δική μου: Σε παρακαλώ, μην μπεις ποτέ σε αυτό. Αν μπεις σε αυτό το αυτοκίνητο θα βρεθείς νεκρός την ώρα την επόμενη εβδομάδα». Ο Dean γέλασε και έφυγε μαζί με τον Guinness αφήνοντας την Porsche στο πάρκινγκ.
Το δυστύχημα της 30στής Σεπτεμβρίου του 1955 έληξε μία καριέρα και ξεκίνησε ένα μύθο γύρο από τον ηθοποιό και το αυτοκίνητό του.
Στο κανάλι «The Photography Channel» o φίλος του Dennis Stock περιγράφει τη ζωή του Dean αλλά και πως δεν τον ακολούθησε στο μοιραίο ταξίδι.
Μετά το δυστύχημα ο customizer George Barris, αγόρασε το κατεστραμμένο όχημα για $2,500. Όταν έφτασε στο γκαράζ του, η Porsche έπεσε από το φορτηγό χτυπώντας ένα μηχανικό, που έσπασε και τα δύο πόδια του. Ο Barris στο μεταξύ που ήταν προληπτικός, άρχισε να υποψιάζεται πως κάτι συμβαίνει με το αυτοκίνητο. Ένα μήνα μετά οι υποψίες του έγιναν βεβαιότητα όταν δύο ψυχίατροι, ο Troy McHenry και ο William Eschrid, αγόρασαν ανταλλακτικά από το αυτοκίνητο του James Dean και είχαν σοβαρό ατύχημα. Οι δύο γιατροί αποφάσισαν να αγωνιστούν (με τις δικές τους Porsche 550 Spyder) στην πίστα της Pomona στις 24 Οκτωβρίου του 1956. Εκεί ο McHenry (που είχε τον κινητήρα) σκοτώθηκε όταν έχασε τον έλεγχο και έπεσε σε δέντρο. Το δεύτερο αυτοκίνητο (του Eschrid, που είχε πάρει το τιμόνι) ανατράπηκε και εκείνος τραυματίσθηκε σοβαρά. Αρκετά χρόνια μετά όταν ο Eschrid, συνήλθε είπε πως η ανατροπή έγινε όταν προσπαθώντας να στρίψει έχασε τον έλεγχο αφού το τιμόνι δεν κινούταν.
Μετά και από αυτά τα περιστατικά ο Barris προσπάθησε να ξεφορτωθεί το αυτοκίνητο και το δάνεισε στην αστυνομία της Καλιφόρνια (California Highway Patrol) μία ημέρα μετά το γκαράζ της υπηρεσίας κάηκε ολοσχερώς και το μόνο αυτοκίνητο που είχε μικρές ζημιές ήταν το… «Little Bastard». Όταν τελικά το όχημα χρησιμοποιήθηκε σαν έκθεμα στο Sacramento, έπεσε από το βάθρο και έσπασε το γοφό ενός αστυνομικού. Επόμενο θύμα ο George Barkuis, που μετέφερε σε μία έκθεση την… κατάρα και έχασε τη ζωή του όταν η 550 έπεσε από το φορτηγό του.
Η ιστορία τελειώνει το 1960 όταν το φορτηγό που μεταφέρει το «Little Bastard» εξαφανίζεται μυστηριωδώς και από τότε χάθηκαν (ευτυχώς) τα ίχνη του.