Ο di Grassi με το Cupra Tavascan στην Lapland
Ο οδηγός αγώνων της ABT Cupra Formula E και πρεσβευτής της μάρκας, Lucas di Grassi, κάνει το ντεμπούτο του οδηγώντας το ηλεκτρικό Cupra Tavascan σε ένα test σε θερμοκρασίες που αγγίζουν τους -35ºC.
Η Lapland είναι ένας σημαντικός προορισμός για όλα τα νέα μοντέλα της Cupra πριν αυτά λανσαριστούν στην αγορά, προκειμένου να δοκιμαστούν σε ακραίες συνθήκες και να διασφαλίσουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση.
Το τελευταίο μοντέλο που βρέθηκε στους παγωμένους δρόμους της Β. Ευρώπης ήταν το Tavascan, με οδηγό πίσω από το τιμόνι τον Lucas di Grassi. O πρεσβευτής της Cupra ένιωσε από πρώτο χέρι πως είναι να οδηγεί κανείς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε παγωμένες επιφάνειες και χιονισμένες διαδρομές.
Τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσουν τόσο το Cupra Tavascan όσο και o Di Grassi ήταν το κρύο, ο αέρας, το χιόνι και ο πάγος. Μια εντελώς απολαυστική πρόκληση: «Έχω οδηγήσει σε όλο τον κόσμο, αλλά αυτή ήταν η πρώτη φορά που οδήγησα σε ακραίες, παγωμένες συνθήκες.» Ήταν μία πρόσκληση, την οποία δεν δίστασε να αποδεχτεί ενώ ήταν η πρώτη του φορά πίσω από το τιμόνι του Tavascan. H εμπειρία του ήταν σημαντική για το χειμωνιάτικο αυτό τεστ.
Το SUV της Cupra εκτέθηκε σε σκληρές καιρικές συνθήκες σε μια περιοχή όπου η θερμοκρασία μπορεί να πέσει κάτω από -35ºC. Οι αδυσώπητες συνθήκες έκαναν τους μηχανικούς της εταιρίας να δουν μέχρι που μπορεί να φτάσει το 100% ηλεκτρικό SUV, ενώ βοηθήθηκαν επίσης από τον Lucas di Grassi να ολοκληρώσουν αρκετά τεστ, ξεκινώντας με τη δοκιμή φρένων, συνδυάζοντας μια ασφάλτινη και παγωμένη επιφάνεια, όπου αξιολόγησαν το κράτημα και τον έλεγχο του αυτοκινήτου. «Σε τέτοιες συνθήκες μπορείς να καταλάβεις τη συμπεριφορά, το κράτημα του αυτοκινήτου και πως αυτό ανταποκρίνεται» είπε ο Di Grassi.
Περισσότεροι από 100 μηχανικοί ανταπεξέρχονται σε αυτή τη δύσκολη δοκιμασία να συμπληρώσουν πάνω από 1,000 ώρες δοκιμών, από τον Νοέμβριο μέχρι τον Μάρτιο. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν και ο Αντιπρόεδρος του τμήματος R&D, Dr. Werner Tietz, όπου είχε έρθει ο ίδιος να επιβλέψει την εξέλιξη του Tavascan. «Για εμάς είναι σημαντικό το αυτοκίνητο να προσφέρει αρκετή ροπή και ισχύ έτσι ώστε να είναι απολαυστικό όταν το οδηγείς. Για αυτό τον λόγο τα τεστ αυτά είναι πολύ χρήσιμα, ανάμεσα σε άλλα πράγματα, για να δεις και να προσαρμόσεις συστήματα όπως το ESC σε χαμηλές συνθήκες πρόσφυσης.»
To αυτοκίνητο υποβλήθηκε σε εκατοντάδες απαιτητικά τεστ, όπως αυτό της αντοχής, όπου πρέπει να καλύψει 30,000χλμ, μέρα νύχτα, για να φανεί η συμπεριφορά του σε διαφορετικές επιφάνειες και να αξιοποιηθεί η απόδοσή του.