Ο Άντριου Τέιτ αποκλείστηκε από Facebook, Instagram και TikTok
Ο Άντριου Τέιτ, αυτός ο φαλακρός τύπος που καπνίζει πούρο και μπορεί να τον έχετε δει στις ειδήσεις, διώχτηκε από το Facebook, το Instagram και το TikTok.
Ο 35χρονος έγινε διάσημος στο διαδίκτυο τους τελευταίους μήνες για τα σχόλια ανατριχιαστικού μισογυνισμού, προκαλώντας εκκλήσεις για την απομάκρυνσή του από το μέσο ενώ ταυτόχρονα τα βίντεο με ετικέτα #AndrewTate έχουν συγκεντρώσει περισσότερες από 12 δισεκατομμύρια προβολές. Ο αντιφατικός κόσμος του ίντερνετ σε όλο του το μεγαλείο. Πώς κάτι τόσο «σάπιο» μπορεί να έχει τόσο μεγάλη ζήτηση;
Ευτυχώς η κατάληξη αυτού του ιντερνετικού φαινομένου που ακούει στο όνομα Άντριου Τέιτ δεν είναι χαρμόσυνη για τον ίδιο. Όχι μόνο ο προσωπικός λογαριασμός του Τέιτ έχει απενεργοποιηθεί στο TikTok, αλλά η πλατφόρμα θα προσπαθήσει να διαγράψει τυχόν αντιγραμμένα βίντεο του περιεχομένου του.
Τι έγινε με τον Τέιτ
Τον περασμένο μήνα, ο Tέιτ δημιούργησε περισσότερες αναζητήσεις στο Google από ό,τι ο Ντόναλντ Τραμπ και η Κιμ Καρντάσιαν μαζί.
Στην Αυστραλία, οι ίδιες τάσεις αναζήτησης δείχνουν ότι ήταν σχετικά άγνωστος πριν από τις 3 Απριλίου, αλλά είχε ξεπεράσει τον Άντονι Αλμπανέζε μέχρι τα μέσα Ιουνίου. Στη συνέχεια, το ενδιαφέρον συνέχισε να αυξάνεται και τώρα βρίσκεται πολύ μπροστά από τον πρωθυπουργό.
Ο Tέιτ, πρώην kickboxer, είναι το είδος της φιγούρας που παράγει τακτικά η «ανδρόσφαιρα», λέει ο Joshua Roose, ερευνητής εξτρεμιστικών συμπεριφορών στο Πανεπιστήμιο Deakin της Αυστραλίας.
«Ουσιαστικά βγάζει χρήματα από την εμπορία του μισογυνισμού» συμπληρώνει.
Η «ανδρόσφαιρα» αναφέρεται ως χάσταγκ σε ιστότοπους, podcasts και φόρουμ που λειτουργούν ως αποδυτήρια τοξικού ανδρισμού, όπου οι άνδρες γκρινιάζουν για όλα τα κακά πράγματα που τους κάνουν οι γυναίκες.
Μερικές φορές, ένας ινφλουένσερ μέσα από αυτόν τον κόσμο γίνεται αρκετά διάσημος μιας και η mainstream, βαθιά συντηρητική αντίληψη για τα πράγματα τον ευνοεί. Προηγούμενα παραδείγματα είναι ο Καναδός ψυχολόγος Jordan Peterson, ο Αμερικανός παίκτης πόκερ Dan Bilzerian και ο μπλόγκερ και πρώην pick-up artist Daryush Valizadeh (γνωστός ως Roosh V).
«Ο Τέιτ είναι απλώς η πιο πρόσφατη εκδήλωση», δήλωσε ο δρ Ρόουζ.
«Πάντα υπάρχει ένας τσαρλατάνος εκεί έξω – πάντα υπάρχει κάποιος που είναι έτοιμος να εμπορευματοποιήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την πόλωση για το δικό του κέρδος».
Αλλά ο Άντριου Τέιτ είναι επίσης διαφορετικός από τις άλλες φιγούρες της ανδρόσφαιρας: Η «μηχανή μάρκετινγκ» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιεί είναι πολύ πιο εξελιγμένη.
Στο επίκεντρό της βρίσκεται μια στρατηγική μάρκετινγκ εταιριών που απευθύνεται σε νεαρούς άνδρες.
Ένα «πυραμιδικό σύστημα» διαφημιστικών βίντεο
Ο Τέιτ έγινε γνωστός χάρη στο Hustlers University, το συνδρομητικό πρόγραμμα των 50 δολαρίων το μήνα αποτελούνταν από ιδιωτικούς διακομιστές που περιείχαν μαθήματα για επιχειρηματικά σχήματα, από τη συγγραφή κειμένων έως την επένδυση κρυπτογράφησης και το dropshipping.
Μεταξύ αυτών των συστημάτων ήταν το «μάρκετινγκ θυγατρικών εταιριών», όπου κάποιος κερδίζει χρήματα προωθώντας ένα προϊόν.
Αν έχετε παρακολουθήσει ποτέ ένα βίντεο unboxing ή μια περιγραφή προϊόντος από κάποιον ινφλουένσερ και σας ζητήθηκε να κάνετε κλικ στον προσαρμοσμένο σύνδεσμο κάτω από το βίντεο για να αγοράσετε το προϊόν, αυτό είναι «μάρκετινγκ θυγατρικών».
Σε αυτή την περίπτωση, το προϊόν που πωλούνταν ήταν το Hustlers University μέσω του Άντριου Τέιτ. Οι φοιτητές προωθούσαν το δικό τους μάθημα και τον καθηγητή τους.
Οι οπαδοί του Τέιτ κατέκλυσαν το TikTok, το Youtube και το Instagram με βίντεο που προωθούσαν τόσο τον ίδιο τον Τέιτ όσο και το πρόγραμμα, ώστε να πάρουν μερίδιο από την αμοιβή εγγραφής των 50 δολαρίων.
«Έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας πυραμίδας», δήλωσε ο Daniel Angus, καθηγητής ψηφιακής επικοινωνίας στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ.
«Πρόκειται για τη χρησιμοποίηση ενός συγκεκριμένου μηχανισμού μάρκετινγκ εταιριών προκειμένου να τροφοδοτηθεί ένας αλγόριθμος».
Ο Paul Harrigan, ειδικός στο ψηφιακό μάρκετινγκ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας, συμφώνησε.
«Πρόκειται σε μεγάλο βαθμό για ένα σύστημα πυραμίδας», δήλωσε. «Οι άνθρωποι που βρίσκονται στην κορυφή με υψηλό ποσοστό εμπλοκής θα έχουν σίγουρα κέρδος».
«Από την πλευρά του μάρκετινγκ είναι αρκετά καινοτόμο να κάνεις τους ανθρώπους να πληρώνουν για να είναι μέρος ενός δικτύου, επειδή αισθάνονται ότι επενδύουν αποτελώντας μέρος του και πολλοί από αυτούς εργάζονται δωρεάν».
«Είναι κάτι περισσότερο από φαινόμενο-φάντασμα», δήλωσε η Ariadna Matamoros Fernandez, ειδική στα ψηφιακά μέσα στο QUT. «Υπάρχει οικονομικό και ιδεολογικό συμφέρον να είσαι μέρος αυτού του δικτύου και να κάνεις κάποιον να πετύχει».