Ο Αλ Πατσίνο νόμιζε ότι ο «Νονός θα ήταν η χειρότερη ταινία στην ιστορία»
O Νονός προτάθηκε για 11 Όσκαρ, μεταξύ τους για το δεύτερο αντρικό ρόλο και τον Αλ Πατσίνο και σκηνοθεσίας για τον Κόπολα.
«Ο Νονός» είναι μία από τις πιο σπουδαίες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου, αλλά ο Αλ Πατσίνο πίστευε ότι «θα ήταν η χειρότερη ταινία στην ιστορία».
Η ταινία που γυρίστηκε το 1972 αποτέλεσε τη μεγάλη ευκαιρία που έκανε τον Αλ Πατσίνο σούπερ σταρ. Όμως, στα απομνημονεύματά του, «Sonny Boy», που δημοσιεύτηκαν την περασμένη εβδομάδα, ο ηθοποιός έγραψε ότι δεν πίστευε καθόλου στην ταινία αφότου γύρισε την πρώτη σκηνή, που μάλιστα ήταν με την Νταϊάν Κίτον.
«Η Νταϊάν και εγώ τις πρώτες μέρες γελώντας ο ένας με τον άλλον, έπρεπε να γυρίσουμε εκείνη την πρώτη σκηνή στο γάμο που δεν μας άρεσε καθόλου», έγραψε ο Πατσίνο προσθέτοντας ότι «μετά από αυτήν ακριβώς τη σκηνή, ήμασταν σίγουροι ότι παίζαμε στη χειρότερη ταινία που φτιάχτηκε ποτέ και όταν τελειώναμε το γύρισμα της ημέρας, θα επιστρέφαμε στο Μανχάταν και θα μεθούσαμε».
Πιστεύαμε ότι «οι καριέρες μας είχαν τελειώσει», είπε χαρακτηριστικά. Ωστόσο ο Νονός ήταν το πρώτο blockbuster στην ιστορία του κινηματογράφου.
Τελικά, ήταν η ταινία με τις περισσότερες εισπράξεις στην ιστορία του κινηματογράφου, με 250 εκατομμύρια δολάρια. Τα επόμενα χρόνια γυρίστηκαν και οι δύο συνέχειες, που επηρέασαν σημαντικούς σκηνοθέτες, όπως τον Κουεντίν Ταραντίνο και τον Μάρτιν Σκορτσέζε, καθώς και πολλές άλλες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές.
Παραλίγο να απολυθεί
Μέσα στο βιβλίο του, ο Πατσίνο γράφει ότι συνειδητοποίησε ότι «ο Νονός» ήταν «σε καλά χέρια» όταν είδε πόσο είχε παθιαστεί με την ταινία ο σκηνοθέτης, Φράνσις Φορντ Κόπολα.
Και αποκάλυψε ότι τα στελέχη της εταιρείας παραγωγής, Paramount, που χρηματοδότησε την ταινία παρά λίγο να απολύσουν τον ίδιο και τον Κόπολα όταν είδαν τα πρώτα γυρίσματα που είχαν γίνει.
«Η φήμη που κυκλοφορούσε ήταν ότι θα με απολύσουν και πιθανότατα και τον σκηνοθέτη. Όχι ότι Φράνσις δεν έκανε, αλλά εγώ. Όμως, αυτός ήταν που με πήρε στην ταινία», έγραψε ο Πατσίνο, αναφερόμενος στην απόφαση του Κόπολα να τον προσλάβει για τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Μάλιστα, ο Πατσίνο υποστηρίζει ότι απέδειξε τις ικανότητές του στην εταιρεία παραγωγής όταν γυρίστηκε η σκηνή με την εκδίκηση του Κορλεόνε.
«Κανείς δεν ξέρει αν το έκανε επίτηδες, και ο Φράνσις αρνείται ότι το συντόνισε για χάρη μου, όμως αποφάσισε να γυριστεί νωρίτερα η σκηνή στο ιταλικό εστιατόριο» όπου ο Μάικλ παίρνει εκδίκηση από τον Σολότσο και τον ΜακΚλάσκι.
Τελικά ο Νονός προτάθηκε για 11 Όσκαρ, μεταξύ τους για το δεύτερο αντρικό ρόλο και τον Αλ Πατσίνο και σκηνοθεσίας για τον Κόπολα. Τελικά κέρδισε τρία: καλύτερου σεναρίου και τον Κόπολα και τον συγγραφέα, μάριο Πούτζο, καλύτερης ταινίας και πρώτου ανδρικού ρόλου για τον Μάρλον Μπράντο.
Ωστόσο, η επιτυχία της ταινίας καθιέρωσε τον Πατσίνο και τον Κόπολα ως θρύλους του Χόλιγουντ.