Τι... συμβαίνει με τις πτήσεις; Μετά την τραγωδία στην Κορέα παραλίγο δύο ακόμα σε Νορβηγία, Καναδά
Νέα δημοσιεύματα για αναγκαστική προσγείωση Boeing 737-800 της KLM, λαμπάδιασε αεροσκάφος τοπικών καναδικών εταιρειών.
Έντονη ανησυχία για την ασφάλεια των πτήσεων επικρατεί τις τελευταίες μέρες στον πλανήτη με αφορμή τα απανωτά αεροπορικά δυστυχήματα. Τα περιστατικά προφανώς και δεν συνδέονται μεταξύ τους, ωστόσο είναι η συχνότητά τους που προκαλεί ανησυχία.
Μετά το Καζακστάν και τη νέα αεροπορική τραγωδία που σημειώθηκε στη Νότια Κορέα, δύο ακόμη περιστατικά όπου τα χειρότερα αποφεύχθηκαν στο παρά πέντε ήρθαν να σκοτενιάσουν κι άλλο το τοπίο.
Όπως αναφέρει η Financial Express άλλο ένα αεροπορικό συμβάν σημειώθηκε σήμερα στη Νορβηγία. Ένα Boeing 737-800 της KLM Royal Dutch Airlines αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο Thorp Sandefjord του Όσλο λόγω βλάβης στο υδραυλικό σύστημα.
Κατά την προσγείωση, το αεροπλάνο σταμάτησε στο γρασίδι και κατέβηκε από τον διάδρομο. Στο αεροπλάνο επέβαιναν 182 άτομα, μεταξύ των οποίων επιβάτες και πλήρωμα.
Ευτυχώς δεν υπήρξαν τραυματισμοί. Οι επιβάτες απομακρύνθηκαν με κινητές σκάλες όταν οι διασώστες έφτασαν στο σημείο.
Σοβαρό περιστατικό στον Καναδά
Επίσης σήμερα το πρωί στον Καναδά, ένα αεροπλάνο τοπικών αεροπορικών εταιρειών προσγειώθηκε ανεπιτυχώς στο αεροδρόμιο του Χάλιφαξ. Έσπασε ο ένας τροχός με αποτέλεσμα το πτερύγιο να συρθεί στον διάδρομο και να προκληθεί φωτιά.
Το δράμα ενός πατέρα στην Κορέα
Ο Τζέον Τζε-γιουνγκ βλέπει και ξαναβλέπει το βίντεο με το αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν η κόρη του και άλλοι 180 άνθρωποι να συντρίβεται σε ένα τοίχο και να τυλίγεται στις φλόγες στο αεροδρόμιο της Μουάν στη Νότια Κορέα. Η κόρη του, η Μι-σόοκ, σκοτώθηκε. Εκείνος ακόμη δεν μπορεί να το πιστέψει.
«Όταν είδα το βίντεο, το αεροπλάνο φαινόταν εκτός ελέγχου», είπε ο 71χρονος Τζέον. «Οι πιλότοι μάλλον δεν είχαν άλλη επιλογή. Η κόρη μου, που είναι μόλις 45, να τελειώσει έτσι. Είναι απίστευτο». Η Μι-σόοκ ήταν ένα παιδί με τρυφερή καρδιά, είπε ο πατέρας. Την είδε για τελευταία φορά στις 21 Δεκεμβρίου, όταν του πήγε λίγο φαγητό στο σπίτι του και ένα δώρο, το ημερολόγιο της νέας χρονιάς. «Είναι πολύ πιο ευγενική από τον γιο μου, μερικές φορές με καλεί έξω για φαγητό», σχολίασε ο Τζέον, δείχνοντας τα τελευταία μηνύματα που έλαβε από εκείνην στο κινητό του.
Οι νέες εκτιμήσεις για το δυστύχημα στην Κορέα
Νέες εκτιμήσεις για την αεροπορική τραγωδία με τους 179 νεκρούς, στη χειρότερη εγχώρια καταστροφή της πολιτικής αεροπορίας της Νότιας Κορέας την Κυριακή, όταν ένα αεροπλάνο -που εκτελούσε πτήση από την Μπανγκόκ- συνετρίβη κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο της πόλης Muan λίγο μετά τις 09:00 τοπική ώρα (00:00 ώρα Ελλάδας).
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian οι προσκρούσεις πουλιών είναι ένα πιθανός παράγοντας στον οποίο οφείλεται η συντριβή του αεροσκάφους, καθώς αξιωματούχοι αποκάλυψαν ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προειδοποίησαν το αεροσκάφος για τους κινδύνους από τα πουλιά λίγα λεπτά πριν από το δυστύχημα και ένα από τα επιζώντα μέλη του πληρώματος φέρεται να ανέφερε στους διασώστες τις προσκρούσεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι αεροδρόμιο της πόλης Muan έχει καταγράψει το υψηλότερο ποσοστό χτυπημάτων από πουλιά μεταξύ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Νότιας Κορέας, με 10 περιστατικά που αναφέρθηκαν μεταξύ 2019 και Αυγούστου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με στοιχεία που υπέβαλε στο κοινοβούλιο η Korea Airports Corporation.
Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες τα χτυπήματα πουλιών μπορεί να αποβούν καταστροφικά, με τον κίνδυνο να είναι ιδιαίτερα υψηλός στο Muan λόγω της θέσης του κοντά σε χωράφια και παράκτιες περιοχές.
Το τοιχίο στο τέλος του διαδρόμου
Την ίδια ώρα νέα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η τραγωδία στη Νότια Κορέα με τη συντριβή του Boeing 737-8AS της Jeju Air, γεννά η δήλωση ειδικού στο Sky News ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει το τοιχίο στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης στο αεροδρόμιο της πόλης Μουάν και ότι αν δεν υπήρχε, θα είχαν σωθεί και οι 179 που έχασαν τη ζωή τους στο μοιραίο αεροπλάνο.
Χωρίς το τοιχίο το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει ακόμα και με βλάβη στον μηχανισμό προσγείωσης, δήλωσε ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ.
«Βλέποντας το βίντεο από τη στιγμή της συντριβής, βλέπεις το αεροπλάνο να σέρνεται μέχρι το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης χωρίς να έχει πιάσει φωτιά. Το αεροπλάνο ήταν υπό τον πλήρη έλεγχο των πιλότων» υποστήριξε ο Βρετανός ειδικός.
«Η προσέγγιση στον διάδρομο προσγείωσης, ο τρόπος με τον οποίο ισορροπούσε ήταν τέλειος. Οι χειρισμοί ήταν πολύ καλοί. Το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση μέχρι που έφτασε στον τοίχο και χτύπησε πάνω του. Αν δεν υπήρχε αυτός, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα» πρόσθεσε καθώς σύμφωνα με τον ίδιο, τα σωστικά συνεργεία ήταν έτοιμα να σβήσουν τυχόν φωτιά που θα προκαλούσε το σύρσιμο του αεροπλάνου.
Κατά τον Λίαρμαουντ, το κλειδί για τη διερεύνηση των συνθηκών της τραγωδίας βρίσκεται στο γιατί ο πιλότος δεν κατάφερε να ανοίξει τον μηχανισμό προσγείωσης ή τα πτερύγια για την επιβράδυνση του αεροπλάνου. Χωρίς αυτά τα δύο στοιχεία για την επιβράδυνση, το αεροσκάφος έκανε την προσέγγιση με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι έπρεπε.
Τι λέει η Jeju Air για τα ζητήματα συντήρησης
Από την πλευρά του εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Jeju Air υποστήριξε ότι η τραγωδία «δεν οφείλεται σε καμία περίπτωση σε θέματα συντήρησης του αεροπλάνου».
Νωρίτερα ο πρόεδρος της εταιρείας, Κιμ Ι Μπάε, έκανε μια βαθιά υπόκλιση προς τους συγγενείς των θυμάτων λέγοντας ότι αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη για τη συντριβή του αεροπλάνου.
Ο μέχρι στιγμής τραγικός απολογισμός
Τέσσερα μέλη του πληρώματος και οι 175 επιβάτες, μεταξύ των οποίων πέντε παιδιά κάτω των 10 ετών, σκοτώθηκαν στο φοβερό αεροπορικό δυστύχημα. Δύο άνθρωποι, και οι δύο μέλη του πληρώματος, διασώθηκαν από τα συντρίμμια και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο. Υπέστησαν «μεσαία έως σοβαρά» τραύματα, δήλωσαν οι αρχές.
Οι περισσότεροι επιβάτες ήταν Νοτιοκορεάτες, εκτός από δύο υπηκόους Ταϊλάνδης, που πιστεύεται ότι ήταν ηλικίας 22 και 45 ετών.
Σύμφωνα με τις αρχές, ο νεότερος επιβάτης ήταν ένα τρίχρονο αγόρι και ο μεγαλύτερος 78 ετών.
Οι ερευνητές εξετάζουν το χτύπημα πουλιών και τις καιρικές συνθήκες ως πιθανούς παράγοντες πίσω από τη συντριβή. Το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap επικαλέστηκε τις αρχές του αεροδρομίου λέγοντας ότι ένα χτύπημα πουλιού μπορεί να προκάλεσε δυσλειτουργία του συστήματος προσγείωσης.
Το αεροπλάνο που ενεπλάκη στη συντριβή ήταν ένα Boeing 737-800 που πετούσε η κορεατική οικονομική αεροπορική εταιρεία Jeju Air. Ο διάδρομος προσγείωσης και απογείωσης του αεροδρομίου αναμένεται να παραμείνει κλειστός έως την 1η Ιανουαρίου.
Η Jeju Air δήλωσε ότι ζήτησε «ειλικρινά» συγγνώμη - με κορυφαίους αξιωματούχους να εμφανίζονται να υποκλίνονται βαθιά σε συνέντευξη Τύπου στη Σεούλ - και υποσχέθηκε να κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει.
Ο εκτελών χρέη προέδρου της Νότιας Κορέας, Choi Sang-mok, ο οποίος ορίστηκε προσωρινός ηγέτης της χώρας την Παρασκευή εν μέσω μιας συνεχιζόμενης πολιτικής κρίσης, έφτασε στον τόπο του ατυχήματος και δήλωσε ότι η κυβέρνηση βάζει όλους τους πόρους της για την αντιμετώπιση του δυστυχήματος.
Η χώρα κήρυξε επταήμερο εθνικό πένθος με ισχύ από σήμερα Κυριακή, ενώ βωμοί μνήμης θα στηθούν σε όλη την επικράτεια.