NOKIA: Αλλάζει λογότυπο, χρώματα και στρατηγική
Αλλαγή σελίδας για τη NOKIA. Η φινλανδική εταιρεία κατασκευής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, κάποτε η κορυφαία σε πωλήσεις εταιρεία κινητών τηλεφώνων στον κόσμο, ανακοίνωσε την Κυριακή ότι εγκαταλείπει το παλιό της λογότυπο και αλλάζει «ταυτότητα επωνυμίας», έπειτα από σχεδόν έξι δεκαετίες, καθώς επικεντρώνεται στην «επιθετική ανάπτυξη».
Το νέο λογότυπο συνίσταται από πέντε διαφορετικά «σχήματα» που με κάποια φαντασία από όποιον προσπαθεί να να διαβάσει, σχηματίζουν τα γράμματα της λέξης NOKIA. Πρόκειται για μια ανάλογη αλλαγή με εκείνη που έκανε, πρόσφατα, στο λογότυπό της η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία ΚΙΑ, η οποία έγινε ΚΙΛ.
Η φινλανδική εταιρεία NOKIA έφθασε στο σημείο να εγκαταλείψει και το εμβληματικό μπλε χρώμα του παλιού λογότυπου, για να υιοθετήσει μια «γκάμα χρωμάτων ανάλογα με τη χρήση», όπως χαρακτηριστικά γράφει το Reuters. «Το μπλε χρώμα έφερνε στον νου τα έξυπνα κινητά. Όμως, σήμερα, είμαστε μια εταιρεία τεχνολογικού εξοπλισμού», δήλωσε στο βρετανικό πρακτορείο ειδήσεων ο διευθύνων σύμβουλος της Nokia, Πέκα Λούντμαρκ.
Ο Λούντμαρκ έδωσε έμφαση στη θέληση της επιχείρησης να ξεκόψει από την ένδοξη στην αρχή (αλλά με άδοξο τέλος) εμπλοκή της με τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας. Το 2014, ο κλάδος κατασκευής κινητών της Nokia εξαγοράστηκε από τη Microsoft.
Στόχος και πάλι η κορυφή
«Πέρυσι, αυξήσαμε κατά 21% τις πωλήσεις εξοπλισμού σε επιχειρήσεις, που έφθασαν στα 2,11 δισ. δολάρια ή στο 8% του συνολικού τζίρου μας», δήλωσε την Κυριακή ο Λούντμαρκ. «Στόχος μας είναι να το κάνουμε διψήφιο το ποσοστό αυτό συντομότερο δυνατό» τόνισε.
Όπως διευκρινίζει το Reuters, μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας συνεργάζονται με κατασκευαστές τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, όπως η Nokia, για την κατασκευή και πώληση ιδιωτικών δικτύων 5G καθώς και μηχανισμούς για αυτοματοποιημένες εργοστασιακές μονάδες παραγωγής σε πελάτες τους, κυρίως στον κατασκευαστικό τομέα.
Πρόκειται δηλαδή για έναν επανασχεδιασμό της πορείας ανάπτυξης των διάφορων λειτουργιών της Nokia, με στροφή της επιχείρησης σε εναλλακτικές δραστηριότητες. Κάτι που προϋποθέτει και αποεπενδύσεις. «Το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε είναι πολύ σαφές. Θέλουμε να συνεργαζόμαστε μόνο με επιχειρήσεις δια μέσου των οποίων θα αποκτούμε ηγετική θέση σε παγκόσμιο επίπεδο» δήλωσε ο Λούντμαρκ.