Νίκος Παππάς: Ο Καραμανλής ιδιωτικοποιεί τον σιδηρόδρομο και ακρωτηριάζει τον ΟΣΕ
«Ο κ. Καραμανλής ιδιωτικοποιεί τον σιδηρόδρομο και ακρωτηριάζει τον ΟΣΕ» δήλωσε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς, για τον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού άξονα Βόρειας Ελλάδας.
Ο βουλευτής του Νότιου Τομέα Αθηνών τόνισε ακόμη ότι «δίνει σε τρίτους ένα σπουδαίο περιουσιακό στοιχείο του λαού και ένα πολύτιμο εργαλείο ανάπτυξης».
Μετά την έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ, ξεκινούν οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανάταξη του σιδηροδρομικού άξονα Βόρειας Ελλάδας και τα Δικαστικά Μέγαρα Κρήτης.
Το συνολικό κόστος της επένδυσης προσεγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ και το κατασκευαστικό κόστος τα 217 εκατ.
Για το έργο «Ανάταξη, Αναβάθμιση και Συντήρηση του Σιδηροδρομικού Άξονα Βορείου Ελλάδος» - με κατασκευαστικό κόστος 171,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και κόστος επένδυσης 220 εκατ. ευρώ με χρηματοδοτική συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης 80 εκατ. ευρώ - προβλέπεται 2,5 χρόνια κατασκευαστική περίοδος και 17,5 χρόνια περίοδος λειτουργίας και συντήρησης.
Ολόκληρη η δήλωση του Νίκου Παππά
«Στη λήξη της διακυβέρνησης Μητσοτάκη, ο κ. Καραμανλής προχωρά στο τελευταίο στάδιο του σχεδίου του για την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου.
Αφού τον απαξίωσε, αφού τον υποβάθμισε, τώρα τον παραχωρεί για λειτουργία στους ιδιώτες, διά της συντήρησης του δικτύου του.
Αφού επί 3,5 χρόνια δεν προχώρησε ούτε χιλιόμετρο συντήρησης, αφού δεν πήγε βήμα παρακάτω από την πρόοδο που επετεύχθη στα έργα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αφού «εκτροχίασε» το τρένο και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, δίνει σε τρίτους ένα σπουδαίο περιουσιακό στοιχείο του λαού και ένα πολύτιμο εργαλείο ανάπτυξης.
Η επιλογή του νεκρώνει και ένα σημαντικό μέρος του έργου και των αρμοδιοτήτων του ΟΣΕ, ο οποίος όλο και υποβαθμίζεται, μέχρι, προφανώς, να καταλήξει... γενική γραμματεία στο αρμόδιο υπουργείο. Το δε προσωπικό και ο εξοπλισμός του απαξιώνονται.
Ο κ. Καραμανλής θα μείνει στην ιστορία του σιδηροδρόμου με μαύρα γράμματα. Ο τίτλος του «χρήσιμα ανεπαρκή» θα τον ακολουθεί για πάντα».