Netflix: «Βουτιά» του αριθμού των συνδρομητών - Φθηνότερα πακέτα με διαφημίσεις
Netflix: Σύμφωνα με την ανακοίνωση της πλατφόρμας ο πληθωρισμός, ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο σκληρός ανταγωνισμός προκάλεσαν απώλεια συνδρομητών για πρώτη φορά σε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της δεκαετίας.
Δυστυχώς, όπως αναφέρει θα προκύψουν μεγαλύτερες απώλειες στο μέλλον, πράγμα που σηματοδοτεί την ξαφνική στροφή της εταιρίας προσφοράς υπηρεσιών streaming που άκμασε την περίοδο της πανδημίας.
Η εταιρία έχασε 200.000 συνδρομητές κατά το πρώτο τρίμηνο, έναντι προβλέψεων για αύξηση των συνδρομητών της κατά 2,5 εκατομμύρια. Η υπηρεσία συνδρομητών στη Ρωσία επηρέασε αρνητικά τα οικονομικά δεδομένα της εταιρίας μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, καθώς είχε ως συνέπεια την απώλεια 700.000 συνδρομητών.
Η τιμή των μετοχών της Netflix μειώθηκε χθες, Τρίτη, κατά 26%, με άμεση συνέπεια, την απώλεια περίπου 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων (37 δισεκατομμύρια ευρώ) από την κεφαλαιακή αξία της εταιρίας.
Η Netflix είχε προειδοποιήσει τον Ιανουάριο για μία επικείμενη αδύναμη αύξηση των συνδρομητών της, ενώ από τότε η εταιρία έχασε περίπου το 50% της μετοχικής αξίας της.
Η αλλαγή πλεύσης
Ο συνδιευθύνων σύμβουλος του Netflix Ριντ Χάστινγκς, στη συνέντευξη που ακολούθησε των ανακοινώσεων για τα οικονομικά δεδομένα, προανήγγειλε τις επερχόμενες αλλαγές. H εταιρεία σκοπεύει να δημουργήσει ένα φθηνότερο συνδρομητικό πακέτο το οποίο θα επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων στους χρήστες μέσα στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια. «Σκεφτείτε μας ως αρκετά ανοιχτούς στο να προσφέρουμε ακόμη χαμηλότερες τιμές με διαφημίσεις ως επιλογή των καταναλωτών», ανέφερε ο Χάστινγκς.
Η προσθήκη διαφημιστικά υποστηριζόμενων επιλογών θα μπορούσε να δώσει στη πλατφόρμα έναν νέο δρόμο ανάπτυξης καθώς αναζητά τρόπους για να εισπράξει χρήματα από τα περίπου 100 εκατομμύρια και πλέον νοικοκυριά που χρησιμοποιούν σήμερα έναν κοινόχρηστο κωδικό πρόσβασης για να κάνουν streaming χωρίς να πληρώνουν.
«Όσοι έχουν παρακολουθήσει το Netflix γνωρίζουν ότι ήμουν κατά της πολυπλοκότητας της διαφήμισης και μεγάλος οπαδός της απλότητας της συνδρομής», δήλωσε ο Χάστινγκς. «Όσο κι αν είμαι οπαδός αυτού όμως, είμαι μεγαλύτερος οπαδός της επιλογής των καταναλωτών. Και το να επιτρέψω στους καταναλωτές που θα ήθελαν να έχουν χαμηλότερη τιμή και είναι ανεκτικοί στη διαφήμιση να πάρουν αυτό που θέλουν, βγάζει νόημα για εμένα».
Ο Χάστινγκς δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το κόστος των διαφημιστικών πακέτων του Netflix. Το τυπικό πακέτο δύο ατόμων HD κοστίζει 15,49 δολάρια το μήνα στις ΗΠΑ. Στην Ελλάδα, τα προγράμματα ξεκινούν από 7,99 € έως 13,99 € τον μήνα.
Η εταιρία έχει απαισιόδοξη πρόβλεψη για το τρίμηνο της άνοιξης, προβλέποντας ότι θα χάσει δύο εκατομμύρια συνδρομητές παρά την επιστροφή τηλεοπτικών σειρών ("Stranger Things και "Ozark"), αλλά και την εναρκτήρια προβολή της ταινίας "The Grey Man." Η Γουόλ Στριτ έχει ως στόχο τους 227 εκατομμύρια συνδρομητές για τη Netflix στο δεύτερο τρίμηνο του 2022 (Refinitiv).
Η τιμή των μετοχών άλλων εταιριών που προσφέρουν υπηρεσίες streaming όπως η Roku, μειώθηκε σε ποσοστό μεγαλύτερο του 6%, ενώ η τιμή των μετοχών της Walt Disney μειώθηκε κατά 5% και της Warner Bros Discovery κατά 3,5%.