Netflix: Τι θα αλλάξει μέσα στο 2021
Τον περασμένο Αύγουστο είχαν έρθει στη δημοσιότητα αναφορές χρηστών που τους εμφανίστηκε η επιλογή Shuffle Play στην υπηρεσία Netflix και πατώντας σε αυτήν ξεκινούσε να παίζει αυτόματα κάποια σειρά ή ταινία. Η εταιρεία είχε αναφέρει τότε ότι πραγματοποιούσε κάποιες δοκιμές χωρίς να είναι σίγουρη αν θα προχωρήσει σε ενσωμάτωση της λειτουργίας, αλλά φαίνεται ότι έλαβε θετική ανταπόκριση στα πειράματα της.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Variety, η Netflix θα ενσωματώσει το κουμπί Shuffle Play μέσα στο πρώτο μισό του 2021 και η επιλογή των προγραμμάτων που θα ξεκινούν αυτόματα θα βασίζεται στο ιστορικό παρακολούθησης του εκάστοτε χρήστη. Στόχος της εταιρείας είναι να δώσει λύσει σε όσους έχουν παρακολουθήσει ήδη πολλά από τα προγράμματα που προσφέρει η πλατφόρμα και βαριούνται να ψάξουν στον τεράστιο κατάλογο της.
Η νέα λειτουργία επιβεβαιώθηκε και από τον κ. Greg Peters, COO της Netflix, ο οποίος τόνισε πως οι δοκιμαστές τους έδωσαν να καταλάβουν πως θέλουν να παραλείψουν εντελώς την πλοήγηση στην πλατφόρμα και αντ’ αυτού, να πατούν απλά ένα κουμπί και να ξεκινά κάποιο πρόγραμμα που θα ταιριάζει στα ενδιαφέροντα τους.
Είναι γεγονός ότι υπάρχει πολύ περιεχόμενο στο Netflix που δεν φτάνει ποτέ στα μάτια μας επειδή ο αλγόριθμος της εταιρείας μας παρουσιάζει συνεχώς τα ίδια και τα ίδια. Ας ελπίσουμε ότι το Shuffle Play (ή όπως αλλιώς μπορεί να ονομαστεί επίσημα) θα λειτουργεί καλύτερα.
Η πανδημία «φρέναρε» τα χρέη του Netflix
Η αναγκαστική παραμονή μεγάλου μέρους της ανθρωπότητας στο σπίτι της λόγω της πανδημίας ωφέλησε το Netflix, το οποίο ξεκίνησε το 2021 έχοντας φθάσει τους 203,7 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως, αυξάνοντας τον αριθμό τους το 2020 περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά από το 2007 που το ίδιο εγκαινίασε το νέο πεδίο του streaming.
Και αυτή η εντυπωσιακή αύξηση συνέβη πέρυσι παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό (Disney+. Apple, HBO κ.α.) και την άνοδο των συνδρομητικών τιμών του. Το 83% των νέων συνδρομητών του 2020 προήλθε από χώρες εκτός ΗΠΑ και Καναδά, με το 41% από την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική.
Μόνο στο τελευταίο τρίμηνο πέρυσι (Οκτώβριος-Δεκέμβριος) η βάση των πελατών του αυξήθηκε κατά 8,5 εκατομμύρια άτομα, έναντι προβλέψεων των αναλυτών της Γουόλ Στριτ για αύξηση κατά 6,1 εκατομμύρια, χάρη και στις νέες δημοφιλείς σειρές του (Γκαμπί της Βασίλισας, Μπρίτζερτον και Στέμμα νέα σεζόν) ή τη νέα ταινία του Τζορτζ Κλούνεϊ «Ο Ήλιος του Μεσονυκτίου». Για το πρώτο τρίμηνο του 2021 το Netflix ευελπιστεί να αυξήσει τους πελάτες του κατά έξι εκατομμύρια.
Τα έσοδα τετάρτου τριμήνου 2020 έφθασαν τα 6,64 δισ. δολάρια, έναντι 5,47 δισ. δολάρια στο τελευταίο τρίμηνο του 2019. Το ολοένα πιο δημοφιλές -και στην Ελλάδα- αμερικανικό συνδρομητικό κανάλι προέβλεψε ότι δεν θα χρειαστεί πια να δανείζεται δισεκατομμύρια δολάρια για να χρηματοδοτεί τις παραγωγές του σε ταινίες και σειρές σε διάφορες γλώσσες και χώρες του κόσμου. Η είδηση έδωσε μεγάλη ώθηση κατά περίπου 13% στις μετοχές του στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία το Netflix είχε αντλήσει δάνεια περίπου 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να «κοντράρει» τα στούντιο του Χόλιγουντ, πράγμα που -με τη βοήθεια και του κορωνοϊού- το έχει πλέον καταφέρει. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αναμένει πως εντός του 2021 θα εξισορροπήσει τις ταμειακές ροές της και δεν θα εξαρτάται πια από τον δανεισμό για την καθημερινή λειτουργία της.
Το Netflix ενημέρωσε τους μετόχους του ότι θα εξετάσει ακόμη και την επιστροφή σε αυτούς ενός μέρους των έξτρα μετρητών του, ενώ προτίθεται να διατηρήσει το επίπεδο του τραπεζικού χρέους του στα 10 έως 15 δισ. δολάρια, σε αντίθεση με τη Disney και άλλους ανταγωνιστές του που θα πρέπει να χρεωθούν γερά τα επόμενα χρόνια για να καθιερωθούν στη διεθνή αγορά του streaming.
Η Disney ανακοίνωσε, από την πλευρά της, ότι τον Δεκέμβριο του 2020 είχε ήδη εγγράψει -μέσα σε ένα λιγότερο από ένα χρόνο- 86,8 εκατομμύρια συνδρομητές για την υπηρεσία της Disney+. Ο συν-διευθύνων σύμβουλος του Netflix Ριντ Χέιστινγκς αναγνώρισε, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, ότι «αυτό που έκανε η Disney, είναι σούπερ-εντυπωσιακό και μας ενεργοποιεί να αυξήσουμε τους συνδρομητές μας, αυξάνοντας και άλλο τον προϋπολογισμό μας για παραγωγή περιεχομένου».