Νέο μήνυμα από το Facebook: Αντιμετωπίζουμε προβλήματα δικτύωσης, εργαζόμαστε για τον εντοπισμό σφαλμάτων
Πάνω από πέντε ώρες έχουν περάσει από το μεγαλύτερο κρασάρισμα στην ιστορία του Facebook και η εταιρεία δημοσίευσε ένα νέο μήνυμα, με το οποίο απολογείται για το μπλακ άουτ. Σε ανάρτηση του επικεφαλής τεχνολογίας της εταιρείας, Mike Schroepfer, στο Τwitter ζητείται «συγγνώμη σε όλους όσοι επηρεάζονται από τις διακοπές των υπηρεσιών που υποστηρίζονται από το Facebook». «Αντιμετωπίζουμε προβλήματα δικτύωσης και οι ομάδες εργάζονται όσο το δυνατόν γρηγορότερα για τον εντοπισμό σφαλμάτων και την αποκατάστασή τους όσο το δυνατόν γρηγορότερα», προστίθεται στο μήνυμα.
Το πρώτο «χτύπημα» από το Facebook για την κατάσταση που διαμορφώθηκε από το απόγευμα της Δευτέρας και συνεχίζεται μέχρι αυτή την ώρα, ήρθε από τον υπέυθυνο επικοινωνίας Άντι Στόουν, ο οποίος έγραψε στο (μόνο διαθέσιμο) Twitter λίγο μετά τις 7 ώρα Ελλάδας: «Γνωρίζουμε ότι ορισμένοι χρήστες αντιμετωπίζουν πρόβλημα πρόσβασης στις εφαρμογές και τα προϊόντα μας. Δουλεύουμε για να επαναφέρουμε τα πράγματα στο φυσιολογικό το συντομότερο δυνατό και ζητούμε συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία». Ανάλογο μήνυμα και από το ίδιο το Facebook στις 7:22, ενώ και οι λογαριασμοί των Instagram και WhatsApp ζήτησαν «υπομονή» από τους χρήστες τους. Η κατάσταση αυτή έχει ήδη κρατήσει περισσότερες από δυο ώρες, ενώ o λόγος για την αιτία του κρασαρίσματος δεν έχει αποσαφηνιστεί. Ίσως ένα μήνυμα που εμφανίστηκε στις οθόνες κάποιων χρηστών και το οποίο ανέφερε «5xxx Server Error» ενδέχεται να «δείχνει» πρόβλημα στον κεντρικό σέρβερ στο Μένλο Παρκ της Καλιφόρνια. Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Facebook έχει επιλέξει τη μυστικοπάθεια στο παρελθόν αναφορικά με τις αιτίες που έχουν προκαλέσει ανάλογα προβλήματα, ακόμα και μετά την επίλυσή τους. Το 2019, για παράδειγμα, όταν υπέστη άλλο ένα μεγάλο κρασάρισμα, είχε απλά αναφέρει πως «κάποιες συνηθισμένες εργασίες συντήρησης» οδήγησαν σε αυτή την εξέλιξη. Κάποιες πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ως πιθανή αιτία πρόβλημα με το σύστημα Domain Name (DNS), το οποίο επιτρέπει στις διαδικτυακές διευθύνσεις να μεταφέρουν τους χρήστες στους ιστοτόπους τους. Ένα παρόμοιο κρασάρισμα που είχε παρουσιάσει τον Ιούλιο η cloud εταιρεία Akamai Technologies είχε σαν συνέπεια να «πέσουν» πολλοί μεγάλοι ιστότοποι σε όλο τον κόσμο. Οι ειδικοί ασφαλείας που παρακολουθούν την κατάσταση δήλωσαν ότι η διακοπή μπορεί να προκληθεί από ένα σφάλμα διαμόρφωσης, το οποίο ενδέχεται να οφείλεται σε εσωτερικό σφάλμα, χωρίς να αποκλείεται η δολιοφθορά. Εργαζόμενοι λένε στους New York Times ότι δεν μπορούν να μπουν στο κτήριο, για να διορθώσουν το πρόβλημα! Σε ένα κλίμα μπλακάουτ, με το Facebook να βιώνει το χειρότερο κρασάρισμα από το 2008, μια απίστευτη είδηση που μεταδίδει δημοσιογράφος των New York Times κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο. Όπως μετέδωσε η ρεπόρτερ τεχνολογίας του αμερικανικού μέσου ενημέρωσης, Σίρα Φρένκελ, οι κάρτες εισόδου των εργαζομένων της εταιρείας Facebook έχουν μπλοκάρει και δεν μπορούν να μπουν στο κτίριο των κεντρικών γραφείων για να διορθώσουν το πρόβλημα. Η δημοσιογράφος, η οποία προχώρησε σε ανάρτηση στο Twitter, επικοινώνησε με εργαζόμενο της Facebook μετά το μπλακ άουτ. Mαζί με τον Μαικ Άιζακ, η Φρένκελ παρακολουθεί από την αρχή το πρόβλημα και ενημέρωνει διαρκώς το θέμα με νέες εξελίξεις. Την ίδια ώρα, οι εργαζόμενοι στη Facebook παρατήρησαν πως δεν λαμβάνουν email τα οποία έχουν αποστολείς εκτός της εταιρείας.*Sincere* apologies to everyone impacted by outages of Facebook powered services right now. We are experiencing networking issues and teams are working as fast as possible to debug and restore as fast as possible
— Mike Schroepfer (@schrep) October 4, 2021