Νέο ηχητικό από τα Τέμπη: Έντρομη μητέρα κάλεσε το 112 για να μάθει τι έχει συμβεί
Χάος και αγωνία λίγα λεπτά μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου αποκαλύπτουν οι συνομιλίες.

Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει δύο χρόνια από την τραγωδία των Τεμπών, νέα ηχητικά ντοκουμέντα βλέπουν το «φως» της δημοσιότητας, αποκαλύπτωντας σε όλη την έκταση την φρίκη που βίωσαν τα θύματα της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Στο νέο ηχητικό από την τραγωδία στα Τέμπη, που δημοσίευσε το MEGΑ, ακούγεται μία μητέρα να συνομιλεί με τηλεφωνήτρια του 112, στην προσπάθειά της να μάθει πληροφορίες για την μετωπική σύγκρουση των δυο τρένων και ενημερώνοντάς την για τα όσα πρόλαβε να της πει στο τηλέφωνο ο γιος της, που ευτυχώς ήταν ανάμεσα σε αυτούς που σώθηκαν.
112: Γραμμή έκτακτης ανάγκης θέση 188 παρακαλώ;
Μητέρα επιζώντα: […] Έχει γίνει ένα τρακάρισμα, έχει γίνει ένα ατύχημα με το τρένο. Με πήρε το παιδί μου ταξίδευε στο τρένο, έχει γίνει τρακάρισμα. Συνδέστε με, με ένα τηλέφωνο στην Θεσσαλονίκη στον ΟΣΕ.
112: Ένα λεπτό παρακαλώ μείνετε στην γραμμή.
Μητέρα επιζώντα: Μου είπαν από την αστυνομία να πάρω 112, ο ΟΣΕ δεν έχει τηλέφωνο. Μπορείτε να με συνδέσετε με την αστυνομία στη Θεσσαλονίκη;
112: Ένα λεπτό παρακαλώ πολύ, μείνετε στη γραμμή!
Το τηλεφωνικό κέντρο έκτακτης ανάγκης, λίγα δευτερόλεπτα μετά την μοιραία σύγκρουση, δέχεται αμέτρητα τηλεφωνήματα από γονείς, συγγενείς και τους ίδιους τους επιβάτες.
Η κατάσταση είναι χαοτική και οι συνομιλίες αποκαλυπτικές για όσα διαδραματίστηκαν λίγες στιγμές μετά το πολύνεκρο δυστύχημα.
112: Ναι χαίρετε αστυνομία, έχω μια κυρία στη γραμμή, ήθελε στην αρχή να συνδεθεί με ΟΣΕ. Επέμενε να συνδεθεί για πληροφορίες για ένα ατύχημα με τρένο στην Θεσσαλονίκη αναφέρει.
Αστυνομικός: Μισό λεπτάκι λίγο να ρωτήσω…
112: Ναι, ναι ευχαριστώ!
Αστυνομικός: Μήπως είχαμε κάποιο ατύχημα με ΟΣΕ; 112 με ακούτε;
112: Ναι σας ακούω.
Αστυνομικός: Ναι περιμένετε λίγο μη τη κλ.. Τι, την πήρε ο γιος της ότι έγινε ατύχημα;
112: Και σας πήρε ο γιος σας και τι σας είπε;
Μητέρα επιζώντα: ότι τρακάρισε το τρένο! Και ότι είναι σκοτάδι… Σε ποιο σημείο έχει γίνει το τρακάρισμα γνωρίζετε;
Αστυνομικός: δεν ξέρουμε αν έγινε τρακάρισμα.
112: Δεν ξέρουμε αν έχει γίνει..
Αστυνομικός: Μισό λεπτό.
Μητέρα επιζώντα: Ωραία δεν μπορώ να καθυστερώ στο τηλέφωνο, θέλω να φύγω!
Τα λεπτά που ακολούθησαν ήταν δραματικά. Τραυματίες καλούσαν σε βοήθεια
«Έχει πάρει φωτιά»
Μόλις την Παρασκευή, βγήκε στο «φως» ένα νέο ηχητικό ντοκουμέντο, με συνομιλία ενός επιζώντα των Τεμπών και της τηλεφωνήτριας του 112
Τηλεφωνήτρια 112: Τι έχει γίνει;
Επιζών: εκτροχιάστηκε το τρένο που πήγαινε στην Θεσσαλονίκη, τράκαρε δεν έχω καταλάβει τι έχει γίνει… έχει πάρει φωτιά, εγώ έχω βγει έξω.
Τηλεφωνήτρια 112: Πού είσαστε τώρα;
Επιζών: Δεν έχω καταλάβει το σημείο, λίγο μετά τη Λάρισα
Τηλεφωνήτρια 112: Λίγο μετά τη Λάρισα. Πόσα άτομα είστε;
Επιζών: Πάρα πολλά, όλο το τρένο έχει καταστραφεί, έχω βγει έξω και έχουν βγει και άλλοι.
«Ατυχής σύμπτωση η έκρηξη»
Το πόρισμα της Hellenic Train για το δυστύχημα στα Τέμπη που έχει παραδοθεί ήδη στις Αρχές αναφέρει πως η έκρηξη και η πυρκαγιά που ακολούθησαν μετά την μετωπική σύγκρουση, ήταν μια ατυχής σύμπτωση.
Όπως αποκάλυψε στα «ΝΕΑ», ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, διατυπώθηκε η θεωρία ότι το καλώδιο υψηλής τάσης του δικτύου του ΟΣΕ κόπηκε κατά τη σύγκρουση κι έπεσε σε μετασχηματιστή που περιείχε 3 τόνους σιλικόνης, γεγονός που προκάλεσε την κόλαση φωτιάς.
Λίγες ημέρες πριν οι ερευνητές του σιδηροδρομικού δυστυχήματος παρουσιάσουν το τελικό τους πόρισμα για την τραγωδία, σύμφωνα με την «Καθημερινή» δεν πρόκειται να διαφέρει από την αρχική εκτίμηση των ερευνητών, ότι τα έλαια σιλικόνης προκάλεσαν την φονική έκρηξη.
Ο εμπειρογνώμονας που έχει οριστεί από συγγενείς θυμάτων, Αχιλλέας Μιχόπουλος, έχει διαφορετική εξήγηση.
«Το υλικό το οποίο προκάλεσε την πυρόσφαιρα είναι αποκλειστικά και μόνο αρωματικοί υδρογονάνθρακες, εξαιρετικά εύφλεκτα υλικά αντίστοιχης κτητικότητας και τάσης ανάφλεξης, με αυτήν που έχει μια βενζίνη. Η ποσότητα η οποία βρισκόταν πάνω στο τρένο ήταν της τάξης των 12,8 ως 18 τόνοι».