Νέο DS 3 Hybrid: Γαλλική φινέτσα και άνεση χωρίς φόρτιση
Ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι τώρα διαθέσιμο για παραγγελία στο DS 3. Tο DS 3 Hybrid, εξασφαλίζει άνεση και ευελιξία στην οδήγηση με μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία και την δυνατότητα να καλύπτει περισσότερο από το 50% των διαδρομών σε αστικό κύκλο ηλεκτρικά, χωρίς ρύπους.
Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο πριν από το λανσάρισμα νέων καινοτόμων και 100% ηλεκτρικών μοντέλων της, η DS Automobiles εισάγει νέες «εξηλεκτρισμένες» επιλογές με έναρξη το νέο DS 3 Hybrid.
Με αυτό το μοντέλο, οι πελάτες της DS Automobiles μπορούν να επωφεληθούν από την αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία, αφού σε σύγκριση με έναν βενζινοκινητήρα, το σύστημα αυτό, υπερέχει σε επίπεδο άνεσης, ενεργειακής απόδοσης και κόστος λειτουργίας.
Άνεση χωρίς περιορισμούς
Το DS 3 Hybrid ξεκινά αθόρυβα χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια, με μηδενικές εκπομπές CO2, ενώ όταν απαιτηθεί συνδυάζει ταυτόχρονα δύο διαφορετικές μορφές ενέργειας για οδηγική άνεση και αποδοτικότητα. Συγκεκριμένα, σε μια αστική διαδρομή αρκετών χιλιομέτρων, η Υβριδική τεχνολογία κάνει δυνατή την ηλεκτροκίνηση για περισσότερο από το 50% της διαδρομής, με όφελος έως και 40% στην κατανάλωση καυσίμου.
Στην κίνηση
Στο δρόμο, ο συνδυασμός βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας προσφέρει αποτελεσματικότητα και ευελιξία στην οδήγηση. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ σε περίπτωση έντονης επιτάχυνσης, πραγματοποιείται αύξηση της ισχύος που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε καλύτερες επιδόσεις με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Πως λειτουργεί
Το σύστημα κίνησης του DS 3 Hybrid αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 136 ίππων / 230 Nm σε συνδυασμό με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28 ίππων) και 55 Nm. Μια μπαταρία 0,9 kWh ιόντων λιθίου τροφοδοτεί το αυτοφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα.
Ο βενζινοκινητήρας αποτελεί εξέλιξη του PureTech, με ειδική προσαρμογή για το υβριδικό σύστημα. Είναι τρικύλινδρος με χωρητικότητα 1.199 κ.εκ., λειτουργεί σε κύκλο Miller, ο οποίος παρέχει υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση και, επομένως, σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Ο κινητήρας είναι επίσης εξοπλισμένος με καδένα χρονισμού και νέο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας για μεγιστοποίηση της αντοχής και της απόκρισης στις χαμηλές στροφές.
Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, είναι ενσωματωμένος στο νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6. Με 21 kW (28 ίππους) και μέγιστη ροπή 55 Nm, μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια υπό μέτρια φορτία, χωρίς υποβοήθηση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την τροφοδοσία της μπαταρίας, παρέχοντας ταυτόχρονα ενέργεια για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα.
Το σύστημα Hybrid είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί αυτόνομα. Η μπαταρία φορτίζεται αυτόματα κατά την οδήγηση, χωρίς να χρειάζεται να συνδέσετε καλώδια ή να περιμένετε. Παράλληλα με την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, η χρήση του μηχανικού συστήματος πέδησης περιορίζεται σημαντικά, μειώνοντας τόσο τις φθορές όσο και τις εκπομπές μικροσωματιδίων.
Τα οφέλη
Σε σύγκριση με το DS 3 PureTech 130 EAT8, στον συνδυαστικό κύκλο WLTP, το υβριδικό DS 3 έχει κέρδος σχεδόν 20% σε κατανάλωση (1,2 λίτρα καυσίμου λιγότερα απαιτούνται για κάθε 100 χιλιόμετρα) και μείωση κατά 27 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (ή -19%) σε 112 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, και συνεπώς δεν "πληρώνει" τέλη κυκλοφορίας. Στην πόλη, η μείωση της κατανάλωσης φθάνει έως και 38%.
Μάλιστα, τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος είναι τοποθετημένα κάτω από το καπό και στο πάτωμα και δεν επηρεάζουν την πρακτικότητα και τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Έτσι οι τιμές παραμένουν ίδια ακριβώς με την βενζινοκίνητη έκδοση.
Οι επιδόσεις
Για το νέο DS 3 HYBRID, το 0 - 100 km/h καλύπτεται σε μόλις 8,4 δευτερόλεπτα (1,2 ταχύτερα από την έκδοση με τον κινητήρα PureTech 130 EAT8), ενώ ο χρόνος εκκίνησης από στάση στα 1000 μέτρα μειώνεται κατά 1,1 δευτερόλεπτα στα 29,7 δευτερόλεπτα.
Η αίσθηση
Πίσω από το τιμόνι, καθώς οι εναλλαγές μεταξύ των δύο κινητήρων είναι ανεπαίσθητες, η ένδειξη ταχύτητας γίνεται μπλε όταν οδηγείτε αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Στην ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων, η ροή ενέργειας εμφανίζεται μαζί με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την κατάσταση λειτουργίας της, μέσω ενός μετρητή ισχύος. Το ποσοστό της απόστασης που διανύεται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια εμφανίζεται στον ενσωματωμένο υπολογιστή ταξιδιού και επίσης στο τέλος κάθε διαδρομής εμφανίζεται το ποσοστό της απόστασης που καλύφθηκε μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.
Για να βοηθηθούν οι οδηγοί στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος, η DS Automobiles θα προσφέρει σε κάθε πελάτη καθοδήγηση κατά την παράδοση των DS 3 HYBRID. Στόχος είναι να μπορέσουν όλοι να μεγιστοποιήσουν την οδηγική τους άνεση και αποδοτικότητα.