ΝΔ: «Μάχη» με την αποχή και την... παραλία - Αγώνας για τους αναποφάσιστους
Αποχή και αναποφάσιστοι στο μικροσκόπιο της Νέας Δημοκρατίας, ικανοποίηση αλλά όχι εφησυχασμός από τα μηνύματα των τελευταίων δημοσκοπήσεων
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιστρέφει στον βορρά, αυτή τη φορά στη βουλευτική έδρα του, με τον αέρα που δίνουν τα θετικά μηνύματα των δημοσκοπήσεων αλλά έχοντας ανοιχτά δυο συν ένα «στοιχήματα» στην κούρσα των είκοσι ημερών που απομένουν μέχρι να στηθούν οι κάλπες των ευρωεκλογών.
Στο επίκεντρο των μηνυμάτων που εκπέμπει ο πρωθυπουργός είναι η άμυνα, η εξωτερική πολιτική αλλά και τα ζητήματα της ασφάλειας έναν τομέα που φθείρει την κυβερνητική απήχηση. Αυτή την στόχευση είχαν οι αυστηρές προειδοποιήσεις στη νέα ηγεσία των Σκοπίων, που συμπλήρωσε η προαναγγελία για την επίσκεψη στα ναυπηγεία του Λοριάν της Γαλλίας, όπου ναυπηγούνται οι τρεις φρεγάτες Belharra τις οποίες αγόρασε η χώρα μας, αλλά και η γεμάτη συμβολισμούς επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στο Πλωτό Ναυτικό Μουσείο Α/Τ Βέλος, την πρώτη πρωθυπουργού μετά την μετατροπή του σε πλωτό μουσείο.
Αυτή η επίσκεψη έρχεται μετά τη σχετική αναφορά του Κυριάκου Μητσοτάκη όταν σε συνομιλία του με βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, στις 9 Απριλίου, στην πλατεία Αριστοτέλους είχε πει: «Θα το εξετάσουμε και θα το λύσουμε και το Βέλος θα μείνει στη Θεσσαλονίκη». Ο Πρωθυπουργός άλλωστε υπενθύμισε και στην ΕΡΤ ότι η Νέα Δημοκρατία και στις εθνικές κάλπες του 2023, έκανε μία μεγάλη σύνθεση «να καλύψει παραδοσιακούς ψηφοφόρους με πιο πατριωτικές ευαισθησίες», με την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων, τη φύλαξη των συνόρων αλλά και τη διαχείριση των γεωπολιτικών κρίσεων.
«Δεν το κρύβουμε ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη η οποία θέλει να εκφράσει σήμερα τους ψηφοφόρους οι οποίοι αυτοπροσδιορίζονται ως κεντρώοι. Αλλά αυτό δεν έρχεται κατ’ ανάγκη σε καμία σύγκρουση με παραδοσιακούς ψηφοφόρους της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι εξακολουθούν να μας στηρίζουν», επανάλαβε στη συνέντευξή του στην ΕΡΤ.
«Μάχη» για αναποφάσιστους και... παραλία
Από τη μια σε Ηρώδου Αττικού και Πειραιώς θεωρούν ενθαρρυντικά τα μηνύματα που αφορούν την αυξημένη συσπείρωση της Νέας Δημοκρατίας στη Βόρεια Ελλάδα όπου Ελληνική Λύση και Νίκη έχουν φτιάξει τα δικά τους εκλογικά «κάστρα», τα οποία η ειδική καμπάνια που έχει σχεδιαστεί για τη βόρεια Ελλάδα έχει στόχο να τα γκρεμίσει: «Η πολιτική δεν είναι telemarketing. Ο κορμός της παράταξής μας γνωρίζει καλά πως δεν μπορεί να τους εμπιστευθεί», ήταν τα νέα πυρά που εξαπέλυσε ο κ.Μητσοτάκης μέσω της εφημερίδας «Μακεδονία», ένα εικοσιτετράωρο πριν βρεθεί στη Θεσσαλονίκη.
Κι αυτό γιατί από την άλλη οι επιτελείς του κυβερνώντος κόμματος διαβάζουν στα ευρήματα των δημοσκοπήσεων ένα από τα βασικά στοιχήματα να επαναφέρουν στο γαλάζιο «μαντρί» τους αναποφάσιστους. Η μερίδα του λέοντος άλλωστε, αυτής της δεξαμενής, σύμφωνα με την έρευνα της Alco που παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα, και συγκεκριμένα το 46% στις εθνικές εκλογές του 2023, είχαν στηρίξει τη Νέας Δημοκρατία.
Ταυτόχρονα το δεύτερο μεγάλο στοίχημα είναι οι διαρροές προς την αποχή που καταγράφει η Νέα Δημοκρατία. Περίπου επτά στους εκατό εκλογείς της εθνικής κάλπης κατευθύνονται προς την επιλογή της…παραλίας και όχι της Νέας Δημοκρατίας όπως είχαν κάνει τον Ιούνιο του 2023.
Ένα μεγάλο ποσοστό αυτής της κατηγορίας είναι οι 17άρηδες στους οποίους κυριάρχησε η Νέα Δημοκρατία στις εθνικές εκλογές και ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδειξε ότι θέλει να ξαναμαγνητίσει την ψήφο τους: «Στις νέες και τους νέους που σκέφτονται την αποχή, λοιπόν, λέω: Η ψήφος σας είναι η φωνή σας! Η δύναμή σας να διαμορφώσετε το μέλλον που θέλετε να ζήσετε. Επιλέγοντας αποχή, ουσιαστικά παραιτείστε από το δικαίωμά σας να συμμετέχετε στη λήψη αποφάσεων που επηρεάζουν άμεσα τη ζωή σας στο σήμερα», ανέφερε στην ίδια συνέντευξη ο Πρωθυπουργός.
Στα συγκεκριμένα κοινά άλλωστε απευθύνονται τα μηνύματα που αφορούν ειδικές πολιτικές όπως το Youth Pass όπως επίσης μεταρρυθμίσεις όπως τα μη κρατικά πανεπιστήμια αλλά και το Ψηφιακό Σχολείο.