Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου έδωσε την καλύτερη προσφορά
Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου ανακηρύχθηκε πλειοδότης και στους δύο διαγωνισμούς για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που έγιναν νωρίτερα σήμερα.
Σύμφωνα με πηγές, ο εφοπλιστής προσέφερε τελικά 37,3 εκατ. ευρώ για να αγοράσει το τμήμα που πουλούσε η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ), υπερθεματίζοντας την Pyletech, συμφερόντων τον Θεόφιλου Πριόβολου.
Προσέφερε επίσης, 25,2 εκατ. στον παράλληλο διαγωνισμό του Ειδικού Διαχειριστή (ΕΝΑΕ) για το άλλο μισό του Ναυπηγείου. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό η Pyletech προσέφερε 22,1 εκατ. ευρώ.
Προκοπίου: Καθοριστική για το εγχείρημα η ταχεία αδειοδότηση των σχεδιαζόμενων χρήσεων
Σε δήλωσή του, ο κ. Προκοπίου επιβεβαιώνει το αποτέλεσμα των δύο διαγωνισμών, κάνοντας λόγο για μια «πολύ θετική εξέλιξη», σημειώνοντας ότι η άμεση αδειοδότηση των σχεδιαζόμενων χρήσεων είναι καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία του project.
«Πράγματι οι εταιρείες που εκπροσωπούμε είναι οι πλειοδότες των διεξαχθέντων διαγωνισμών. Η ταχεία αδειοδότηση των σχεδιαζομένων χρήσεων θα είναι καθοριστική για την επιτυχία του εγχειρήματος. Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη και χρειάζεται πολλή δουλειά απ’ όλους», συμπληρώνει ο κ. Προκοπίου.
Η επόμενη μέρα για τα Ναυπηγεία
Σύμφωνα με το capital.gr, η νέα προσπάθεια που έφερε τελικά αποτέλεσμα για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα σταματήσει την επιβολή προστίμων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ύψους 7,2 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο με αποτέλεσμα να έχουν ξεπεράσει συνολικά τα 110 εκατ. ευρώ από το 2012 έως και τώρα.
Υπενθυμίζεται πως στον προηγούμενο διαγωνισμό η Pyletech Shipyards του ομίλου North Star είχε προσφέρει 15,1 εκατ. ευρώ, όμως η προσφορά δεν έγινε δεκτή από τους πιστωτές. Αυτήν τη φορά, επειδή υπήρξαν περισσότερες από μία προσφορές, η εκποίηση θα προχωρήσει.
Ως εκ τούτου η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων της ΕΝΑΕ (ακίνητο και εξοπλισμός) αναμένετα να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών. Μάλιστα, ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων θα κληθεί να πληρώσει επιπλέον περίπου 10 εκατ. ευρώ για την τακτοποίηση των προστίμων και την έκδοσης άδειας πυρόσβεσης.
Το ζήτημα είναι το πώς θα διατεθεί το ποσό των 25,2 εκατ. ευρώ που πρόσφερε σύμφωνα με τις πληροφορίες ο κ. Προκοπίου, ειδικά όταν το ποσό που οφείλεται στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων αγγίζει, σύμφωνα με τους ίδιους, τα 200 εκατ. ευρώ.
Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου
Ο Γιώργος Προκοπίου είναι ένας από τους κορυφαίους Έλληνες πλοιοκτήτες, ενώ κατατάσσεται στο top 20 των προσωπικοτήτων με τη μεγαλύτερη επιρροή στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.
Διευθύνει τις εταιρείες Dynacom, Dynagas και Sea Traders, με δραστηριότητα σε δεξαμενόπλοια, LNG και ξηρό φορτίο και συνολικό στόλο περίπου 120 πλοίων.
Ο εφοπλιστής διαθέτει παρουσία και στο αμερικανικό χρηματιστήριο, μέσω της Dynagas LNG Partners, η οποία έκλεισε με αύξηση κερδών και πλήρη κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι ενίσχυσε το ναυπηγικό πρόγραμμα σε LNG carriers, ενεργοποιώντας option για δύο ακόμη πλοία, χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων, σε νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο.
Επίσης είναι ένας από τους πρωτοπόρους της αγοράς μεταφοράς φυσικού αερίου καθώς με το LNG carrier, άνοιξε τον δρόμο για τον Βόρειο Πόλο, μειώνοντας τις αποστάσεις και αλλάζοντας τον εμπορικό "χάρτη".
Μάλιστα, η Dynagas αναμένει μέσα στους επόμενους μήνες την παράδοση από το κινεζικό ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding δύο πλοίων (Transgas Power και Transgas Force), τα οποία μπορούν να λειτουργούν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRUs.
Με πληροφορίες από το capital.gr