Ναυπηγεία Ελευσίνας: Δεν θα κλείσουν, θα εξυγιανθούν -Κατατίθεται νομοθετική ρύθμιση
«Tα Ναυπηγεία Ελευσίνας δεν θα κλείσουν. Η απόφαση του πρωθυπουργού είναι να προχωρήσει με το σχέδιο εξυγίανσης της ONEX. Η συμφωνία θα έρθει στη Βουλή προς ψήφιση και θα επιδιώξουμε ευρεία πλειοψηφία. Δεν θα πάμε μέσω της δικαστικής οδού».
Τα παραπάνω μετέφερε λίγο νωρίτερα ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης στους 600 εργαζόμενους των ναυπηγείων. Ο υπουργός επιβεβαίωσε πως η κρατική επενδυτική τράπεζα των ΗΠΑ στηρίζει το σχέδιο της ΟΝΕX και θα χρηματοδοτήσει το εμπορικό τομέα των ναυπηγείων, ενώ στο αμυντικό τμήμα τον πρώτο λόγο θα έχει η ιταλική Fincantieri με τα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού. Εκτίμησε πως σε περίπου 20 μέρες θα είναι έτοιμη η διάταξη-νομοθετική ρύθμιση που θα ξεμπλοκάρει την υλοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης.
Το σχέδιο εξυγίανσης των ναυπηγείων έχει στρατηγικούς επενδυτές, εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και φιλόδοξο business plan. Δεν είχε προχωρήσει, καθώς το υπουργείο Αμυνας ως ο μεγαλύτερος πιστωτής των ναυπηγείων (μέσω του Πολεμικού Ναυτικού) θεώρησε πως δεν είναι δική του αρμοδιότητα να εγκρίνει το σχέδιο που προβλέπει και γενναίο κούρεμα υποχρεώσεων.
Το σχέδιο εξυγίανσης υποστηρίζεται από την ΟΝΕΧ που ανέλαβε και διαχειρίζεται με επιτυχία τα ναυπηγεία στη Σύρο και την ιταλική Fincantieri με ναυπηγική εμπειρία σε 18 χώρες και τζίρο άνω των 5,5 δις ευρώ. Επίσης, η ΟΝΕΧ έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από την κρατική αμερικανική επενδυτική τράπεζα DFC.Tα ναυπηγεία έχουν συσσωρευμένα χρέη ύψους 430 εκατ ευρώ στο δημόσιο, στο Πολεμικό Ναυτικό, σε ασφαλιστικά ταμεία, σε τράπεζες και εργαζόμενους.
Τι προβλέπει το σχέδιο εξυγίανσης
Το σχέδιο εξυγίανσης της ONEX προβλέπει την ανάληψη περίπου του 50% των χρεών, την πλήρη εξόφληση των εργαζομένων και επενδύσεις εκσυγχρονισμού των ναυπηγείων ύψους 200 εκατ ευρώ στην επόμενη δεκαετία. Στην πλήρη ανάπτυξη του business plan το ναυπηγείο θα είναι σε θέση να υποστηρίζει την επισκευή/ανακατασκευή 150 έως 250 εμπορικών πλοίων ετησίως. Οι Ιταλοί έχουν προτείνει και σχέδιο ναυπήγησης μέχρι τεσσάρων κορβετών αξίας περίπου 1,6 δις ευρώ.
Σήμερα τα ναυπηγεία κατασκευάζουν την 7η πυραυλάκατο για το Πολεμικό Ναυτικό. Μετά την επαναλειτουργία των ναυπηγείων της Σύρου και την πώληση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον εφοπλιστή Προκοπίου, μια θετική έκβαση και με τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα επαναφέρει την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία στο προσκήνιο και θα δώσει ώθηση στην οικονομία.