Ναυάγιο στη Σικελία: Εισαγγελέας διέταξε έρευνα για ανθρωποκτονία - Πού εστιάζουν οι Αρχές
Ο επικεφαλής της εισαγγελίας, Αμπρότζιο Καρτόζιο, είπε διαπράχθηκαν εγκλήματα πολλαπλής ανθρωποκτονίας και πρόκλησης ναυαγίου από αμέλεια.
Ιταλός εισαγγελέας άνοιξε έρευνα για ανθρωποκτονία από αμέλεια για τον θάνατο του Βρετανού μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς και έξι άλλων ανθρώπων που σκοτώθηκαν όταν ένα πολυτελές γιοτ βυθίστηκε σε θυελλώδεις καιρικές συνθήκες στα ανοιχτά της Σικελίας αυτήν την εβδομάδα.
Ο επικεφαλής της εισαγγελίας του Termini Imerese, Αμπρότζιο Καρτόζιο, είπε ότι ενώ το γιοτ χτυπήθηκε από ένα πολύ ξαφνικό μετεωρολογικό συμβάν, ήταν «εύλογο» ότι διαπράχθηκαν εγκλήματα πολλαπλής ανθρωποκτονίας και πρόκλησης ναυαγίου από αμέλεια.
Μέχρι στιγμής η έρευνα δεν απευθυνόταν σε κανένα άτομο, είπε σε συνέντευξη Τύπου.
Η 18χρονη κόρη του Λιντς, Χάνα, ήταν επίσης μεταξύ εκείνων που έχασαν τη ζωή τους όταν το 56 μέτρων σκάφος της οικογένειας, το «Bayesian», ανατράπηκε κατά τη διάρκεια μιας σφοδρής καταιγίδας πριν από το ξημέρωμα την περασμένη Δευτέρα στα ανοιχτά του Porticello, κοντά στο Παλέρμο.
Δεκαπέντε άνθρωποι επέζησαν, μεταξύ των οποίων η σύζυγος του Λιντς, της οποίας η εταιρεία κατέχει το Bayesian, και ο καπετάνιος του γιοτ.
Η καταστροφή θα ήταν ακόμη πιο οδυνηρή αν η έρευνα δείξει ότι προκλήθηκε «από συμπεριφορές που δεν ήταν ευθυγραμμισμένες με τις ευθύνες που όλοι πρέπει να αναλάβουν στη ναυτιλία», είπε ο Καρτόζιο.
Ο καπετάνιος James Cutfield και οι άλλοι επιζώντες ανακρίθηκαν αυτή την εβδομάδα από τις αρχές. Κανείς από αυτούς δεν έχει σχολιάσει δημοσίως πώς κατέρρευσε το πλοίο.
Ο Raffaele Cammarano, ένας άλλος εισαγγελέας που μίλησε στην ίδια συνέντευξη Τύπου, είπε ότι όταν οι αρχές ανέκριναν τον Cutfield ήταν «εξαιρετικά συνεργάσιμος».
Η βύθιση έχει προβληματίσει τους εμπειρογνώμονες του ναυτικού σώματος που λένε ότι ένα σκάφος όπως το Bayesian, που είναι έργο του Ιταλού κατασκευαστή σκαφών υψηλού επιπέδου, Perini, θα έπρεπε να είχε αντέξει στην καταιγίδα και σε κάθε περίπτωση δεν θα έπρεπε να βυθιστεί τόσο γρήγορα.
Η απόσυρση του Bayesian από τη θάλασσα θα βοηθήσει τους ερευνητές να προσδιορίσουν τι συνέβη, αλλά η επιχείρηση είναι πιθανό να είναι περίπλοκη και δαπανηρή. Το ναυάγιο βρίσκεται προφανώς άθικτο σε βάθος 50 μέτρων. «Είναι προς το συμφέρον των ιδιοκτητών και των διαχειριστών του πλοίου να το σώσουν», είπε ο Καρτόζιο, προσθέτοντας ότι «έχουν διαβεβαιώσει την πλήρη συνεργασία τους».
Το ναυάγιο ήταν αποτέλεσμα «απερίγραπτων, παράλογων λαθών»
Ο Τζιοβάνι Κοσταντίνο, Διευθύνων Σύμβουλος του The Italian Sea GROUP, στην οποία ανήκει η Perini, είπε στο Reuters ότι το ναυάγιο ήταν αποτέλεσμα μιας σειράς «απερίγραπτων, παράλογων λαθών» που έγιναν από το πλήρωμα και απέκλεισε οποιαδήποτε αστοχία σχεδιασμού ή κατασκευής.
Ο Cammarano είπε ότι το μετεωρολογικό συμβάν που χτύπησε το σκάφος ήταν πιθανότατα μια «κατάρρευση», ένας πολύ ισχυρός καθοδικός άνεμος που είναι ένα έντονο αλλά σχετικά συχνό συμβάν στη θάλασσα, παρά μια εκροή νερού που περιλαμβάνει περιστρεφόμενους ανέμους όπως ανεμοστρόβιλος ή κάτι παρόμοιο.
Είπε ότι οι επιβάτες πιθανότατα κοιμόντουσαν την ώρα της καταιγίδας και γι' αυτό δεν κατάφεραν να διαφύγουν.
Ο αρχηγός της ακτοφυλακής του Παλέρμο, Raffaele Macauda, ο οποίος παρακολούθησε τη συνέντευξη Τύπου, είπε ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη απαγόρευση αγκυροβόλησης του πλοίου στο σημείο που χτυπήθηκε από την καταιγίδα, καθώς τα δελτία καιρού εκείνη την εποχή δεν ανέφεραν συναγερμό μεγάλης καταιγίδας για την ευρεία περιοχή. του νοτιοδυτικού Τυρρηνικού Πελάγους.